Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28973

• aparellador
  • Avatar de aparellador Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0
Viam tius... això dels gasos em costa més que a roco sifreddi endinyar-se-la a una barriguita uffff

Algú té una solució ràpida i breu per explicar-me....

Com collons es guarda i transporta l'oxígen? comprimit? o liquat? ... si és liquat... per a aconseguir que es liqui han de baixar la temperatura cent i pico graus sota zero... val ja el tenim liquat i el fotem en una botella.... què passa amb l'oxígen líquid de l'interior quan varia la temperatura de la botella?

tic bloquejat.... HELP.... I NEED SOMEBODY HELP.... NOT JUST ANYBODY HEEEEEELP.... I NEED YOUR HEEEEELP HEEEEEELP.... tot un clàssic dels beach boys... o eren els beatles juasjuasjuas

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28974

l'oxigen comprimit o liquat refrigerat!!!!!!!!!!
i liqüat refrigerat (o sigui criogènic) s'ha de seguir refrigerant el tanc on és l'oxigen, en canvi els gasos liqüats són liqüats a pressió, amb la pressió la temperatura ja cau lo suficient per liquar-lo, per aquest gas...
que pasaria si s'escalfès el oxigen criogènic?? lo mateix que en un gas liquat, o sigui possibilitat de bleve si es donen d'altres condicions necessaries....

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28975

A mi lu únic que no em quadra es que em diguis que al incrementar la pressió baixi la temperatura,es al inrevés,no?

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28976

si et dic la veritat, mai he acabat de entendre-ho del tot, però aquí va la reflexió...
segons gay-lussac a volum constant, temperatura i pressió són directament proporcionals, en un gas liquat augmentem la pressió però reduïm el volum, amb aquesta reducció les molècules tenen menos moviment i llavors menos temperatura....
el que està clar, crec, és que un gas en estat líquid estarà a menos temperatura que en estat gas...
però vamos, que totes no les tinc, però aixó he tret dels temaris...

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28978

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Diria que:

1 A temperatura ambient l'oxigen no pot estar en estat líquid. Per això es duu com a gas comprimit en les "bombones" d'oxigen comprimit. La seva temperatura crítica és massa baixa, la qual cosa vol dir que, per molt que el comprimim, si es troba per damunt d'aquesta temperatura, mai el podrem liquar per pressió.

2 En comprimir un gas, aquest s'escalfa, en baixar la pressió i expansionar-se, aquest es refreda (CO2 i gas de les neveres).

3 Si s'escalfa un recipient amb oxigen líquid, el que passarà dependrà de si es pot contenir la nova pressió per evitar la bleve, a més del volum de seguretat que s'havia deixat per aquest cas.

Talaiot, el que vol dir això de la pressió-temperatura és que la segona és directament proporcional a la pressió si tenim un volum constant. Això vol dir que, si augmentem la temperatura, la pressió agumentarà, però si augmentem la pressió, pensa que seria modificant el volum... Aquesta llei no et parla d'una correlació, sinó d'una variable que depèn d'una altra en certes circumstàncies.

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28979

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
El Hurky te raó... (caguen... ke no sirva de precedente k últimamente estamos demasiado de acuerdo jajajaja)...

No és per gay-lussac sino per la primera llei de la termodinàmica que defineix l'increment d'energia interna d'un cos com a la calor aportada restant-li el treball exercit. A produir-se la compressió o l'expansió d'una manera molt ràpida es considera que no hi ha intercanvi de calor amb el medi (expansió o compressió adiabàtica) i llavors només es considera el treball. En cas

increment U = Q - w (treball)

treball positiu quan el gas empeny i per tant... desplaça l'èmbol cap a l'exterior.
treball negatiu quan comprimim el gas i l'apretujem cap a l'interior del recinte.

llavors... considerant la Q= 0 pel que hem explicat abans... només hem de tenir en compte el treball.... si es un treball positiu és a dir expansió... es produeix un increment negatiu d'energia interna ergo disminueix la temperatura.

Si pel contrari comprimim el gas és a dir realitzem un treball amb signe negatiu..... - (-) = + ergo s'incrementa la energia interna del gas que es tradueix en increment de temperatura

salut

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28980

Això ja em cuadra més,merci per l'explicació nanos :wink:

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28981

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Acabo de trobar un bon tópic pel tema Bleve: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.bombers.es/forum/viewtopic.php?f=2&t...+cr%C3%ADtica#p25884">viewtopic.php?f=2&t=6084&p=25884&hilit=euler+cr%C3%ADtica#p25884

Té un enllaç amb intervencions d'Euler, NO TE LO PIERDAS. xD

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28984

llei general dels gasos:

((P·V)/T)=const(no importa)

a volum constant, si baixa pressió baixa la temperatura.

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28985

HurkyPurky va escriure: Diria que:

2 En comprimir un gas, aquest s'escalfa, en baixar la pressió i expansionar-se, aquest es refreda (CO2 i gas de les neveres).

Talaiot, el que vol dir això de la pressió-temperatura és que la segona és directament proporcional a la pressió si tenim un volum constant. Això vol dir que, si augmentem la temperatura, la pressió agumentarà, però si augmentem la pressió, pensa que seria modificant el volum... Aquesta llei no et parla d'una correlació, sinó d'una variable que depèn d'una altra en certes circumstàncies.

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28987

talaiot va escriure:

perdó que la he liat......

aixó de la correlació pot ser em faltava per saber, tot i que ara amb el que fica enrakas torno a estar igual, però bueno.....
la pregunta és, voleu dir que dos cisternes amb el mateix gas, una de elles liquada a compressió, voleu dir que la liquada estará a més temperatura ja que está a més pressió?
entre la ciència i el meu cap hi ha un abisme :cry:

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28989

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

talaiot va escriure:

talaiot va escriure:

perdó que la he liat......

aixó de la correlació pot ser em faltava per saber, tot i que ara amb el que fica enrakas torno a estar igual, però bueno.....
la pregunta és, voleu dir que dos cisternes amb el mateix gas, una de elles liquada a compressió, voleu dir que la liquada estará a més temperatura ja que está a més pressió?
entre la ciència i el meu cap hi ha un abisme :cry:

No has de confondre els canvis de temperatura en un procés amb la temperatura a la qual es manté un gas.

La resposta a la teva pregunta és que ambdós gasos estaran a la temperatura a la qual estiguin sotmesos (l'ambient, per exemple), però en el procés de compressió per liquar un dels dos, ha hagut un procés físic que ha fet que s'escalfés en certa mesura, la qual cosa no vol dir que mantingui aquesta temperatura per estar en cert estat.

La fòrmula que ha posat enrakas diria que és per gasos ideals, i faltaria una variable que serien els mols. Però bé, no estic segur, si més no, crec que per comprendre això el millor és mirar el tópic que he penjat. En realitat he penjat el link de la recerca sense voler...

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28990

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Estarà a més temperatura si has comprimit més el gas

És l'exemple de la manxa de la bici.... l'aire que comprim.... quan toques la manxa després d'inflar la roda com està?.....

calent

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28992

No és que estigui a més temperatura talaiot, sinó el fet que en el moment que comprimeixes un gas, aquest allibera calor a l'exterior. Quant més el comprimeixes més calor allibera. Però al cap d'una estona la temperatura dels dos recipients serà la mateixa, simplement per mantenir l'equilibri tèrmic amb l'exterior. No sé si m'explico?

Mira que portava estona mossengant-me la llengua, però al final... :lol: Hurkypurky, veig que utilitzes el buscador jajaja, ho dic perquè mira que he intentat vegades que la gent l'utlitzi. Hi han discussions molt bones amagades en aquest fòrum, de fet d'aquesta ja ni me'n recordava. Rellegint el fil, la veritat és que estava força interessant la discussió jeje. I fins hi tot he vist que vaig penjar un pdf que està molt bé.

Apa salut!!

oxígen liquat fa 16 anys 6 mesos #28993

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member

chaito va escriure: No és que estigui a més temperatura talaiot, sinó el fet que en el moment que comprimeixes un gas, aquest allibera calor a l'exterior. Quant més el comprimeixes més calor allibera. Però al cap d'una estona la temperatura dels dos recipients serà la mateixa, simplement per mantenir l'equilibri tèrmic amb l'exterior. No sé si m'explico?

Mira que portava estona mossengant-me la llengua, però al final... :lol: Hurkypurky, veig que utilitzes el buscador jajaja, ho dic perquè mira que he intentat vegades que la gent l'utlitzi. Hi han discussions molt bones amagades en aquest fòrum, de fet d'aquesta ja ni me'n recordava. Rellegint el fil, la veritat és que estava força interessant la discussió jeje. I fins hi tot he vist que vaig penjar un pdf que està molt bé.

Apa salut!!

jajaja... Precisament pensava: si Chaito llegeix això, segurament acabarà dient alguna cosa...

Només he ficat: crítica+euler :lol:

Doncs jo no el vaig llegir gaire i ara sembla entretingut. Tot i així, crec que no el llegiré "tot tot", esperaré per la peli :mrgreen:

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.220 segons
Gràcies a Fòrum Kunena