Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29432

• brus
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 204
  • Gràcies rebudes: 4
bones, m'extranya que no s'hagi comentat aquesta errada de safety (pq aquesta ho és segur jeje) però amb el buscador no ho he vist:

"en un pacient inconscient, quina ésl'actuació prioritària?"
a- assegurar via aèria
b- fixar les fractures de les extremitats
c- controlar una hemorràgia
d- esbrinar el mecanisme de l'accident

jo em quedo amb la "C".
però aquesta pregunta surt 2 cops en el mateix qüestionari de safety, i en una diu "A", i en l'altra "C".

algú ho té clar? perquè mira que això dels procediments i prioritats i lamarequeelsvaparir és lapitxaunembolic i per a més INRI ho canvien cada cop que varia l'estadística de morts/vius!!!

salut!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29433

• brus
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
casumlolla! perdoneu.... a aquestes hores ja no veig res del dret.... ABC oi? això encara està en vigor jejej

demà serà un altre dia....

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29434

Jo dic la A, per mes q li paris l'hemorragia, com hagi estat sense respirar mentre li comprimeixes la ferida, li presiones l'arteria mes propera i li aixeques l'extremitat, ja stara criant malves el pobre...

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29435

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
Hola Brus,
En un pacient incocnient, pel que jo he estudiat i he aprés a la creu roja, si no té rés més, es coloca en posició lateral de seguretat per poder garantir que la via aerea no queda obstruida per vomits per exemple. OJO! Estic parlant de una persona inconscient! No de una presona amb traumatismes bla bla bla i que esta incosncient. Desprès d'assegurar que te pols respira etc etc... es farà la exploració secundaria per observar si hi ha alguna emorragia, algun os trencat etc etc... un cop asegurat que no hia TCE, ni fractures etc, pots colocar-lo en possició lateral de seguretat.
A veure si algú ens ho confirma o desmenteix,

Salut.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29436

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
Ostia, a mi tb se m'en va la castanya! Jajaja Asegurar via aerea,sí, pero no em faigis cas amb lo de la possició lateral de seguretat.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29438

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

David-BMB va escriure: Hola Brus,
En un pacient incocnient, pel que jo he estudiat i he aprés a la creu roja, si no té rés més, es coloca en posició lateral de seguretat per poder garantir que la via aerea no queda obstruida per vomits per exemple. OJO! Estic parlant de una persona inconscient! No de una presona amb traumatismes bla bla bla i que esta incosncient. Desprès d'assegurar que te pols respira etc etc... es farà la exploració secundaria per observar si hi ha alguna emorragia, algun os trencat etc etc... un cop asegurat que no hia TCE, ni fractures etc, pots colocar-lo en possició lateral de seguretat.
A veure si algú ens ho confirma o desmenteix,

Salut.

ABSOLUTAMENT DACORD!!!!!

Força i Constància

pacient inconscient, prioritat fa 16 anys 6 mesos #29442

• brus
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
bones,

merci per les respostes, ahir a la nit ja no feia res del dret!
se m'havia ficat al cap que hemorragia = super prioritari, però ja he sortit de l'error.
de fet és prioritari, però un cop ja tenim assegurada la via aeria i el pols, oi? és a dir, és el més prioritari a l'alçada de la valoració secundària, no?
clar que si no és externa no hi podem fer res...

gràcies, salut

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.133 segons
Gràcies a Fòrum Kunena