Si tens a un tio que te cremades de 3er grau al 99% del cos (curiosament, els genitals se li han salvat), poca cosa podras fer per molt que el mullis.
En canvi, una persona que s'ha fet una cremada a la ma, amb un fogonet, per exemple, si que li has de mullar la zona cremada, un minim de 10 minuts (i entre 15 i 20 si es una cremada des d'una font quimica).
El que no em queda gaire clar es que, segons el meu temari, em diu que se li ha de retirar tota la roba que no estigui adherida.... voleu dir? jo aixo no ho veig gaire clar...
Si es aixi, espero trobar-me una top-model que em digui que s'ha cremat un dit... actuació! treure-li tota la roba... jajajaja
ei lluti,
a veure que he fet una consulta en la meva biblioteca
efectivament un cremat s'ha de mullar, no podrás fer gaire cosa, pero está tant chungo que millor refredar-lo una mica. PEEEEEERO s'ha d'anar en compte que no afagi hipotèrmia!!! doncs passar d'estar a 400º a llençar-li una ampolla de BEZOYA sortida de la nevera... doncs s'ha de fer amb cura i vigilant de no fer un canvi tèrmic molt bèstia.
segons el llibre, la roba s'ha de treure i cobrir amb manta tèrmica.
lluti va escriure: Si tens a un tio que te cremades de 3er grau al 99% del cos (curiosament, els genitals se li han salvat), poca cosa podras fer per molt que el mullis.
En canvi, una persona que s'ha fet una cremada a la ma, amb un fogonet, per exemple, si que li has de mullar la zona cremada, un minim de 10 minuts (i entre 15 i 20 si es una cremada des d'una font quimica).
El que no em queda gaire clar es que, segons el meu temari, em diu que se li ha de retirar tota la roba que no estigui adherida.... voleu dir? jo aixo no ho veig gaire clar...
Si es aixi, espero trobar-me una top-model que em digui que s'ha cremat un dit... actuació! treure-li tota la roba... jajajaja
Jo crec que la roba només s'ha de treure si està impregnada de la substància química responsable d'una cremada química. Si no es treu, pot continuar fent malbé els teixits.
No veig raons per treure la roba no adherida... A més, pensa que si li treus la roba li faràs mal amb el frec depenent del grau de la cremada.
Però és cert que a l'Adams posa que s'ha de treure...
Cada uno contestará lo que quiera según la pregunta, pero si tiene un brazo quemado y le mojamos sólo el brazo, yo no le quitaría toda la ropa, a menos que sea el ejemplo de Lluti
HurkyPurky va escriure: Cada uno contestará lo que quiera según la pregunta, pero si tiene un brazo quemado y le mojamos sólo el brazo, yo no le quitaría toda la ropa, a menos que sea el ejemplo de Lluti
Evidentment... només li treura la roba que se li hagi mullat amb aigua o que estigui impregnada del producte quimic (si es cremada quimica)...
HurkyPurky va escriure: Cada uno contestará lo que quiera según la pregunta, pero si tiene un brazo quemado y le mojamos sólo el brazo, yo no le quitaría toda la ropa, a menos que sea el ejemplo de Lluti
Evidentment... només li treura la roba que se li hagi mullat amb aigua o que estigui impregnada del producte quimic (si es cremada quimica)...
Ante tal obviedad, a mí me parece más coherente poner:
"No quitar nunca la ropa a la víctima, sobre todo si está adherida a la piel. Solamente se quitará la ropa si tiene quemaduras químicas para evitar que siga quemando."
Que es lo que pone en el enlace que he puesto (que es del 2005, creo), dejando al sentido común para "arremangar", cortar, quitar la ropa o prenda mojadas por mojar las partes quemadas... Que poner: treurem TOTES les robes excepte les molt adherides i sempre si les cremades són per producte químic blablabla... Que es lo que pone en el Adams (más o menos)...
Supongo que por querer resumir y sintetizar siempre se cae en la ambigüedad en los manuales... Pero para eso estamos nosotros, para llenarlos de anotaciones o hacer apuntes propios...