Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3289

• boco
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
  • Gràcies rebudes: 0
Hola penya. Lo primer comentar-vos que m'he enregistrat aquí per donar forces i intentar millorar un tema que ens afecta a tots, directa o indirectament.

El tema és el dels requisits de les opos. I l'únic punt que vull tocar és el de l'edat. Ens podríem barallar també amb el tema de l'alçada però argumenten problemes de materials i de mesures tècniques.
És molta la gent que es fot la pallissa d'intentar entrar de bomber. Et gastes la pasta, estudies i entrenes com un cabró però, t'arriben els 35 (33 a barna) i et quedes a casa. Tots els somnis trencats.

Cada vegada conec més gent que li passa, i mai podem dir que no ens pot passar a nosaltres.

Després del rotllo, us informaré sobre lo essencial en aquesta reivindicació... ÉS TOTALMENT IL·LEGAL EXCLOURE UNA PERSONA PER LA SEVA EDAT. I això està claríssim. NO HO PODEN FER!!!

Per sort, tenim gent que ja ha començat a moure's. Les opos d'Osca estan aturades des del febrer i a Còrdoba estan fent una gran movilització.

Aquest és un factor potencial per impugnar qualsevol opo. Això sí... no només fa falta gent afectada sinó tothom. Poden haver-hi costos d'advocats, però entre molta penya ni es nota. O es pot fer mitjançant sindicats, però com que un opositor no és treballador de l'ofici, no sé. També hi han organismes que es mouen per l'igualtat.
Us deixo unes webs molt interessants:

www.discriminacionporedad.org/

www.aarp.org/espanol/dinero/age_ ... ation.html

En realitat no estic plantejant la sol·lució ni la forma d'actuar, però com a mínim us vull fer obrir els ulls.
Espero no haver estat massa extens però crec que el tema val la pena.

Un salut i ànim a tots!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3290

Hola BOCO!!
Hace unos dias saque este tema en este mismo foro en la carpeta de la próxima convocatoria y ya hubo quien dio una respuesta bajo mi punto de vista bastante insolidaria. Sin lugar a dudas es del todo ilegal segun la Constitución que ellos mismos nos hacen estudiar este requisito de la edad. Entiendo que es algo que de momento solo afecta a los opositores que tengan una edad cercana a esos topes de 33 o 35 años pero el resto tambien tendria que pensar en que es algo que les puede acabar afectando.
Un saludo y que no se muera este hilo.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3293

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 425
  • Gràcies rebudes: 1
si potser el tema de l'edat quan tens 21 no t'afecta pero les opos van passan i per un motiu o un altre no entres i no entres, i cada any una metxa menys, i ha gent amb 37 que no les exampes correns ni de coña, a mes ja son formals i fins i tot amb familia, o sigui el que vol l'aujuntament i l'administracio, gent estable, fora discriminacions!!

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3304

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
Jo estic totalment d'acord, q mai se sap, encara q jo segur q entrare molt abans dels 33 :wink:

El que no em mata, em fa més fort

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3329

El límit d'edat és un requisit com qualsevol altre que fins ara s'aplica tant a les convocatòries d'ingrès a bombers de la generalitat com a bombers de barcelona, així com a Mossos d'Esquadra i Guardia Urbana, com segurament a molts altres treballs.

Parleu de que és injust, potser sí però les bases d'una oposició no són mai justes ni iguals per a tothom.

La meva opinió és que els que es queixen d'aquest requisit són persones que majoritariament estan properes a assolir aquestes edats i pels motius que sigui i que no tenen perquè justificar a ningú han despertat una mica tard en aquest món de ser bomber.

Però d'"injusticies" les oposicions estan plenes. Fa un parell d'oposicions van posar com a requisit una antiguitat d'un any de carnet de camió. Vol dir que una persona que tingui 6 anys de carnet és sinonim a conduir millor que un que en té 3 mesos?? La majoria de nosaltres ens treiem els carnets i no tornem a agafar-ne mai més un fins que no entrenem la conducció.

Ja sé que no estem a mossos, però ells tenen un mínim d'alçada, que a bombers també ha existit en anteriors oposicions. A cas l'alçada ha de ser un factor determinant a l'hora d'exercir la feina?

I durant l'oposició també hi ha altres factors que no són igual per a tothom com el barem de les proves físiques o els mèrits.

Com deia, els requisits d'una oposició no són mai del gust de tots, segur que tots nosaltres si poguessim fer les bases fariem canvis (canviant requisits, canviant proves, mèrits, etc) per tant no ens queda més que adaptar-nos a elles.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3337

• mai_mosso
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 94
no es per ficar llenya el foc, pero mola que la gent que entri sigui una mica vocacional, i no perque veu les condicons laborals(horaris , sous...) o gent que li diu ke es una feina de puta mare...personalment als 16 anys ja pensava a fer de bomber, a partir dels 21 pots opositar, fins els 35 ja et dona temps, i si amb uns 5 anys de fer oposicions no entres, a lo millor has de f una reflexió i pensar que no es lo teu.
Com deia el company son molt injustes moltes coses de les bases, perque conta igual 6 campanyes que un putu carnet de bus, ke algu ha vist mai un bus de bombers o un trailer rural pesat??
Ara tindra els mateixos merits un que faci 12 campanyes de 3 mesos que un que tingui E i D, es just? Ja responc jo, doncs no es just...i tinc campanyes i tots els carnets, pero no hem sembla be, i es una cosa que hem va a favor...a tots ens agradaria fer les bases a la nostre mida, pero som nossaltres que ens hem d'adaptar a elles...no crec que sigui una injusticia posar un limit d'edad...una injusticia o discriminació com s'ha dit es descriminar fisicament les dones i donar-los mes punts en les fisiques per fer menys, que elles no faran la mateixa feina? Aixo si es discriminació, i no hi ha cap feminista que es queixi(val a dir que a la ultima opo van entrar dones molt i molt preparades, una entre els 10 primers, i que segur que faran molt be la feina)

Salut i sort a tothom, i mes els que estiguin una mica justus per el motiu que sigui, un dells l'edad.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3338

Marcel, tendrias que diferenciar lo que son requisitos legales y los que no lo son y el requisito de la edad no lo es por muy tarde que uno se despierte, y tu lo deberias saber. Por otro lado, no se en que situación estaras pero si eres opositor pareces estar muy seguro de que lo vas a conseguir en breve. Que tengas mucha suerte.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3339

• mai_mosso
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 94
Un altre requisit legal es tenir el nivell C de català, i un altre és l'educació, i el més rellevant de tots es que vols treballr als bombers de la generalitat de CATALUNYA...el primer requisit suposo que el tens pero el segon em sembla que no...millor oposita a barcelona si hi ets a temps que van fer part de l'examen amb la teva llengua, el castella!

Hem sap greu treure aquest tema pero el bilinguisme ens fa molt de mal diariament...

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3340

:shock: :shock: :shock: :shock: :lol: :lol: :lol: :lol:

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3342

• muchojipidepostal
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 239
  • Gràcies rebudes: 39
Hola tinc 32 tacos, ho estic donant quasi tot per ser bomber lo de la edat no es un requisit com un altre, no fotem, es IRREVOCABLE, a veure si podem fer una mica de pinya entre la gent gran i en comptes de discutir ens possem d'acord i fem arrivar els nostres motius a l'administracio, o ens queixem o denunciem o lo que haga falta, lo que no podem es quedar-nos resignats dient que ens hem d'amotllar a les bases, no creieu?

I jo crec que aqui qui mes qui menys tothom vol ser bomber per lo mateix, que la vocacio quan va acompanyada de bones condicions laborals a tothom li surt.

"Centra't en el que pots fer i no perdis el temps en el que està fora del teu control"

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3349

Jo no poso en dubte que la gent tingui més o menys vocació per ser bomber. Però està clar que qui realment té clar des d'un principi que vol ser bomber ho sap abans o desprès dels 18 però bastant abans dels 35 anys.

Jo conec bombers que han entrat "al limit" amb 33-35 anys i si ells ho han fet perquè no podem fer-ho els altres?

Jo personalment no tinc res en contra de que desaparegui el limit d'edat en les oposicions a bomber. A mi tant me fa perquè no necesito esperar als 35 anys per veure si entro o per veure si m'haig de dedicar a una altra cosa.

Veig que nomès us preocupa el limit d'edat perquè es el problema que teniu vosaltres en concret però la resta d'"injusticies" que hi ha a les oposicions les passeu per alt.

Jo us pregunto: Que ha de dir la gent que fa un parell d'anys no es va poder presentar perquè no tenia l'any de carnet de camió? I la gent que estudia, entrena, va a mort i arriba al final de la oposició però desprès molta gent la supera perque no té merits o no en té prous i es queda fora?

Potser d'aquestes persones algunes serien ja bombers i no haurien d'estar estudiant ni entrenant ara per poder ser-ho. Però les oposicions tenen aquestes coses, que no són justes ni iguals per a tothom.

A tota aquesta gent que els hi dieu, que com que treurem el limit d'edat podran presentar-se infinitat de vegades i segur que tard o d'hora entraran??

Una reflexió: Perquè no en comptes de reclamar que treguin el limit d'edat que nomès beneficia als que esteu al limit, reclamem unes oposicions més justes per a tothom i en les que tots sortim amb les mateixes opcions???? O es que a vosaltres no us interesa això perquè esteu carregats de mèrits???

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3358

• muchojipidepostal
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 239
  • Gràcies rebudes: 39
aconseguir punts per merits esta a l'abast de tothom, el que no pots es descontar-te anys.

"Centra't en el que pots fer i no perdis el temps en el que està fora del teu control"

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3373

• alfa34
  • Visitant
  • Visitant
Ep Marcel
JO aquest any he fet 34 anys i es la primera opo que hem presento,no se quants anys tens tú però potser avans de que tu tinguessis us de raó jo ja tenia els bombers ficats al cap. I si no m'he pogut poder presentar abans es per que a mi no m'han regalat mai res i la vida es molt complicada( cada un sap la seva)per exemple un reqisit que crec que si que es normal que tel demanin es el carnet C, doncs fins ara no havia pogut treurem-el etc etc.
Jo crec que tan valid es un bomber de 25 anys com un de 40, al cap de vall es fan unes proves fisiques i com diu en Firedepartmen hi ha gent que amb 37 tacos: atrapals si pots!
No creieu que en lloc d'anar discutint-nos, no valdria molt mès la pena anar tots a la una? fet i fet si s'acoseguis treure el limit d'edat seria una millora per a tot-hom.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3383

alfa34, estamos en muy parecida situación. Aparte de que puede ser tan válida una persona de 25 como una de 40 pienso que en segun que situaciones esos 10 o 15 años más de experiencia en la vida siempre te ayudaran. Imaginate alguien que tenga 10 años de experiencia de ambulancia o 15 años de manejo de sopletes y radiales con alguien que solo lo ha visto en los libros. Pues eso que haber si entre todos conseguimos una importante mejora para todos.
Un saludo.

Igualtat JA!!! fa 19 anys 1 mes #3390

• boco
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
La majoria d'aquí teniu una confussió greu.
Tots sabem com son d'injustes les opos, i crec que ni s'apropa a la manera ideal que hauria d'existir per entrar a bombers, però això no implica que hagin d'haver discriminacions. Demanar carnets, anys de tal i diferents capullades que se li acudeix a l'administració son p.u.t.a.d.e.s. però no es pot comparar amb no complir un dret fonamental: LA IGUALTAT. Tothom es pot treure un carnet de camió i, si no el té, doncs no puntua o no es pot presentar. Però que et diguin que per la teva edat no pots entrar és molt greu.

Pensava que aquest fòrum era de persones coherents, però hi ha bastanta penya que no ho entén. Em sembla que és un tema bastant més seriós de lo us penseu la majoria. Sé que hi ha penya jove amb moltes forces i ganes, però si per uns segons us fiqueu al paper, que aneu fent opos i opos i arribis a una edat que ja no et deixin presentar-te, suposo que s'entén millor.

Voldria aclarir que jo he obert aquest debat (abans ja va començar galgo) i que a mi no m'afecta (sóc bomber), però no per això no sento angúnia al pensar en la penya que s'ho curra de valent i que, per un requisit IL·LEGAL, ha de deixar de currar-se opos perquè està descatalogat.

Has de ser tu mateix qui digui prou a les opos. Ningú té dret a dir-te que ja estàs caducat.

"Canviar les opos és una feina bastant impossible."
"Demanar un dret fonamental és una cosa que ens pertoca a TOTS"

Espero no haver ferit la sensibilitat de ningú, només intento fer entendre el tema.

Un salut a tots i disculpes per l'extensió de l'escrit.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.237 segons
Gràcies a Fòrum Kunena