Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 4 mesos #54062

• rubentorru23
  • Avatar de rubentorru23 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 8
Hola companys/es!

Tinc un dubte, perquè cada cop canvien més aquestes coses... Algú sap si del temari de 2009 es pot salvar tota la part mèdica? primers auxilis, etc? És que m'han dit que va canviant amb el temps, i m'estic tornant boig buscant per internet.

Merci a tots i totes, i molts ànims :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 4 mesos #54063

• capo2
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 368
  • Gràcies rebudes: 185
També vull afegir, que el tema de cremades aquest any no ho especifica a les base, voleu dir que no entrara?? Trobo que es bastant important saber un mínim d'aquest aspecte.

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 4 mesos #54068

• Forrest Talp
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ja hi som!
  • Missatges: 267
  • Gràcies rebudes: 203

rubentorru23 va escriure: Hola companys/es!

Tinc un dubte, perquè cada cop canvien més aquestes coses... Algú sap si del temari de 2009 es pot salvar tota la part mèdica? primers auxilis, etc? És que m'han dit que va canviant amb el temps, i m'estic tornant boig buscant per internet.

Merci a tots i totes, i molts ànims :)

En principi tot segueix igual. Encara no han tornat a canviar la relació compressions / insuflacions que continua siguent de 30:2.

Tot i que no especifiqui res de cremades, un cop d'ull no estaria malament per si de cas.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: rubentorru23

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 3 mesos #54275

Hola!

Jo tinc temari antic i al ADAMS 2009 fica 15:2 així que jo vaig comprobant moltes coses a internet i mirant un altre temari que també és de l'altre opo però difereix de l'altre :blush:

Un dubte que comparteixo a veure que en penseu...

Que farieu si en arribar en un accident el pacient NO RESPIRA. Jo entenc que segons la valoració primària pasariem a evaluar el POLS, no? I si resulta que el paciet te POLS, que fem?

En els apunts i llibre que tinc explica a la part de SUPORT VITAL BÂSIC la tècnica de les INSUFLACIONS per diferenciat de la maniobra RCP, amb el que entenc que aquest es pot utilitzar per si mateixa.
Però si mires el esquema resum del SUPORT VITAL BÀSIC (dels apunts d'academia que tinc) pasa de Consciencia a Respiració i si NO RESPIRA. Inicia la RCP... No evalua el pols, ni fa insuflacions...

Jo penso que en el cas que comento seria Evaluar pols i si en te pols normal, iniciar ventilacions...

Aquí deixo l'enllaç a la revisió del 2015 del SVB amb els seus canvis principals:
eccguidelines.heart.org/wp-content/uploa...ghlights-Spanish.pdf

I el quadre resum del SVB per a profesionals de la Salud; Segons aquest quadre es fan insuflacions no? O com a bombers no som profesionals sino reanimadors ocasionals o LEGO (que fica en alguns llocs..)

Sento si ho he explicat una mica malament jejej. Vagi be!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Forrest Talp

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 3 mesos #54276

• Harry Poter
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 41
  • Gràcies rebudes: 12
Hola
Si no respira, después de practicar hiperextension del cuello para abrir vía aérea y aplicar el VOS (ver ,oír ,sentir la caja torácica, espiración...) y observar q tampoco hay objetos extraños en el interior a simple vista, empezar sí o si con RCP.
Salut i força
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: WiloW

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 3 mesos #54278

Ostres, sense ni tan sols comprovar el pols... Llavors entenem que bombers son personal no professional.... Aixi doncs el temari antinc per això està una mica fotut perque hi ha coses que no hauria d'explicar perquè no s'utilitzaran.. :(

Gràcies

Tema primers auxilis/sanitari 2009 ? fa 10 anys 3 mesos #54405

Si no respira, en questio de 1-2 minuts perdra el pols si es qe en tenia. Per lo tant RCP.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.190 segons
Gràcies a Fòrum Kunena