Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54621

• Rubrum
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 11
  • Gràcies rebudes: 1
Hola nois! Aquí deixo una pregunta sobre un extintor de CO2:

En quina fase es troba el co2 d'un extintor de 5,5kg de capacitat, de forma cilíndrixa i a una temperatura de 42 graus?
a) fase gasosa.
b) forma neu carbònica.
c) fase líquida i gas
d) fase líquida

La resposta que dona per correcte és la A

Tenguent en compte que la temperatura crítica del co2 és de 31 graus, podriem pensar que el co2 es trobarà en estat gasós. Però el meu dubte és: un cop que el gas ja es troba dins el recipient i està liquat pot passar a gas simplement perqè la temperatura arriba a 42 graus? En aquest sentir no punaria simplement la pressió a l'ingerior i so fos necessari actuaria la vàlvula de sobrepressió??

Aquí ho deixo!! Salutacions i ànims a tots que ja queda menys!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54624

Per emmagatzemar co2 en fase líquida has de baixar la temperatura, doncs TC=31°
A temperatura ambient estarà normalment en fase gasosa, de fet l'emmagatzematge és fa directament en aquesta fase, com per exemple amb l'oxigen medecinal

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54629

• Rubrum
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 11
  • Gràcies rebudes: 1
Gràcies jaume! Em pensava que el CO2 dins un extintor es trobava en estat liquat... I que es baixava a temperatures inferiors per emmagatzemar-lo i així poder liquar-lo. L'oxigen seria diferent ja qe té una temperatura crítica de -180 graus aproximadament (si no estic equivocat).

Com he dit, gràcies per l'aportació nanu!

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54643

• mamadell
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 96
  • Gràcies rebudes: 21
Bones!
a mi tampoc em cuadra rubrum... el CO2 s'emmagatzema a alta pressió liquat.. com bé dius jo diria que no cambia d'estat per que sí.. l'espai dins la botella és el que és i gasós, evidentment, ocupa molt més.. els de CO2 si no recordo malament tenen vàlvula de sobrepessió a 190 bars i s'emmagatzema a uns 60 bars, així que té marge..
així que descartaria la A i diria que és la C ja que sempre hi ha una part gasosa..xo si dona la A i està bé no ho acabo d'entendre..
www.redproteger.com.ar/editorialredprote...dicion_Abril2010.pdf
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Forrest Talp, Rubrum

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54651

Qualsevol gas que sobre passa del punt critic, aquet cas es 31ºC, no el pots liquar per molta pressió que li fiquis, això vol dir que estara en fase gas,

SER O MORI !!!!!!!

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54653

• mamadell
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
sí, no el pots liquar a més de 31.. però el dubte seria en el cas que ja està liquat i emmagatzemat a la bombona.. vols dir que a 29ºC l'extintor amb part amb fase líquida passarà tot a gas a 31ºC? o estan ja tarats per aquest suposit?

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54654

Les bombones estan preparades per pressions més grans.
La prova hidràulica de retimbrat és fa a una pressió molt més alta que la que el propi gas que hi ha a dins pugui generar, sinó imagina't quin marró!!

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54656

la pressió de treball d'un extintor de co2 es de 62Kg/cm2 i la pressió de trencament es d'uns 250 kg/cm2

SER O MORI !!!!!!!

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54657

• mamadell
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
haviam, crec que no ens entenem.. entenc el que dieu ebro i jaume, son les característiques del CO2 per liquar-lo, pero el dubte que tinc (i crec que és el que planteja rubrum) és que un cop liquat i emmagatzemat ( a altes pressions i a -57Cº) dins a una bombona d'extintor per estar a més de 31Cº es torna tot gasós?això no provocaria un augment molt gran de la pressió dins la bombona??no estem intentant liquar-lo sinó si es manté liquat..espero haver-me explicat bé! ;)

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54658

pensa que la bombona sol s'omple un 60 %, per dir alguna cosa, i la pressió que hi ha es de 62kg/cm2, i esta pensat que al menys te d'aguantar fins a 250Kg/cm2 (4 vegades més), a la pregunta de quina temperatura a d'esta pq un extintor de CO2 estigui per sobre del seu punt de rotura , no ho ser .... ( si algú ho sap que ho digui). peò que apartir de 31ºC serà tot gas segurisim. crec que podriam compara amb tenir aigua solida per sobre els 0 graus.

no ser si m'explico prou be

Adjunts:
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: mamadell, Tyler Durden

SER O MORI !!!!!!!

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54660

Holaaaa.

Fa poc vaig estar parlant amb un físic i un químic sobre un tema semblant. En aquell cas el meu dubte era amb l'oxigen liquat. Plantejava el mateix, criogenitzat, liquat i emagatzemat a pressió. I jo preguntava què passaría si tingués la bombona a un lloc qualsevol (temperatura i pressió normal i etc...)
La cosa és que com bé diuen per aquí, a la que arribi al seu punt crític, passarà a fase gasosa, per tant molt més volum... No es mantindrà liquat... Per tant explotaria la bombona.
Per això els extintors de CO2 són fase gasosa... Si vivíssim amb impossibilitat d'arribar als 31º podriem tindre uns extintors de CO2 liquat que duraríen un munt hehehe
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Tyler Durden

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54662

mamadell va escriure: haviam, crec que no ens entenem.. entenc el que dieu ebro i jaume, son les característiques del CO2 per liquar-lo, pero el dubte que tinc (i crec que és el que planteja rubrum) és que un cop liquat i emmagatzemat ( a altes pressions i a -57Cº) dins a una bombona d'extintor per estar a més de 31Cº es torna tot gasós?això no provocaria un augment molt gran de la pressió dins la bombona??no estem intentant liquar-lo sinó si es manté liquat..espero haver-me explicat bé! ;)

HOLA MAMADELL, crec que t'entenc... a veure.

en una bombona mai s'enmagatzema liquat refrigerat. aquest métode s¡utilitza per transports en grans cantitats, generalment camions preparats amb equips refrigeradors que mantenen una baixa Tº

si enmagatzemem en un camió CO2 liquat, aquest camió disposarà de un equipament per mantenir la temperatura baixa i que es mantingui liquat per el transport.
Aquests camions porten vàlvules de sobrepressió, en cas de fallada de l'equip refrigerador, la vàlvula permetría escapar el CO2 en fase gas per evitar una explosió del contenidor. El Co2 no cambiaría de fase líquida a gas de cop, sinó que aniría poc a poc escapant-se així per la vàlvula de sobrepressió.
Ara bé, en un extintor, no hi ha equip que refrigeri aquest gas i per tant s'enmagatzema en fase gas.

salutacions

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54663

• Escumogen
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 55
  • Gràcies rebudes: 10
Adjunts:

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54665

• mamadell
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
Molt bones!
desrprés de llegir-me un fotimé d'arxius de "caracteristicas extintores CO2" etc etc. acabo traient que, als extintors, el CO2 s'emmagatzema en estat líquid, (sento discrepar Jaume i Jan però a tot arreu on he mirat ho diu ben clar...) i que s'omplen fins un 65% per protecció.
a la pregunta de que passa a 31 graus, doncs que les densitats de la fase gasosa i líquida s'igualen; quan augmentem la temperatura i la pressió la densitat de la fase de vapor augmenta mentres que disminueix la de la fase de líquid.
així que la esposta ja estava bé, la correcta la A...XDDD

www.expower.es/extintores-dioxido-carbono.htm
www.noex.es/images/Documentos/3.%20CLASI...0DE%20EXTINTORES.pdf
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: jan89, Tyler Durden, Forrest Talp

Una d'extintors! fa 10 anys 2 mesos #54671

No ho sentis no!!!!
Llavors un extintor de CO2 pot fer una bleve... em deixes de pedra... Gràcies per la info!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 6.247 segons
Gràcies a Fòrum Kunena