Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA: Vertigen

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60336

• beto49
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
  • Missatges: 4
  • Gràcies rebudes: 0
Bon dia a tots!

Fa temps que m'informo a través d'aquest forum, ja que crec que és una eina molt útil però és la primera vegada que faig un comentari.

Fa temps que estic preparant tant les proves físiques com teòriques i ja en tinc els carnets de camió i tràiler però hi ha un tema que em ronda pel cap i volia comentar-ho per si algú li passa també. Es tracte del vertigen.

A les bases es diu clarament que el vertigen serà motiu d'exclusió, però entenc que el que realment valoren a la prova no és el vertigen (subtipus de marejos en què el pacient experimenta inadequadament la percepció de moviment a causa d'una disfunció del sistema vestibular el qual pot provocar vòmits o nàusees així com un trastorn de l'equilibri) sinó l'acrofòbia (bàsicament, por a les altures).

Tinc clar que vull ser bomber i no em fa por el foc, ni situacions de sinistre que es puguin veure però sí que li tinc un respecte a les alçades, o si més no, no estic 100% còmode en aquestes situacions. He fet ferratas i alguna cosa d'escalada i puc estar penjat a 40m i continuar progressant sense bloquejar-me, però com dic no em trobo com si estigués a terra ferma encara que a poc a poc em vaig acostumant i cada vegada m'impressiona menys.

El que volia preguntar és si aquesta sensació de que s'acceleri el cor o et puguin suar una mica les mans si et fan pujar caminant per una autoescala fins als 30m és normal. Entenc que els que veniu de l'escalada i esteu acostumats a l'alçada des de petits no ho teniu, però suposo que hi haurà gent que intenta ser bomber i no està acostumat a treballs en alçada i li pugui fer respecte, és així?

El que m'agradaria saber és si això seria motiu excloent o mentre passis la prova de vertigen és suficient.

Moltes gracies i molta sort!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60337

• biodeps
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 103
  • Gràcies rebudes: 64

beto49 va escriure: Bon dia a tots!

Fa temps que m'informo a través d'aquest forum, ja que crec que és una eina molt útil però és la primera vegada que faig un comentari.

Fa temps que estic preparant tant les proves físiques com teòriques i ja en tinc els carnets de camió i tràiler però hi ha un tema que em ronda pel cap i volia comentar-ho per si algú li passa també. Es tracte del vertigen.

A les bases es diu clarament que el vertigen serà motiu d'exclusió, però entenc que el que realment valoren a la prova no és el vertigen (subtipus de marejos en què el pacient experimenta inadequadament la percepció de moviment a causa d'una disfunció del sistema vestibular el qual pot provocar vòmits o nàusees així com un trastorn de l'equilibri) sinó l'acrofòbia (bàsicament, por a les altures).

Tinc clar que vull ser bomber i no em fa por el foc, ni situacions de sinistre que es puguin veure però sí que li tinc un respecte a les alçades, o si més no, no estic 100% còmode en aquestes situacions. He fet ferratas i alguna cosa d'escalada i puc estar penjat a 40m i continuar progressant sense bloquejar-me, però com dic no em trobo com si estigués a terra ferma encara que a poc a poc em vaig acostumant i cada vegada m'impressiona menys.

El que volia preguntar és si aquesta sensació de que s'acceleri el cor o et puguin suar una mica les mans si et fan pujar caminant per una autoescala fins als 30m és normal. Entenc que els que veniu de l'escalada i esteu acostumats a l'alçada des de petits no ho teniu, però suposo que hi haurà gent que intenta ser bomber i no està acostumat a treballs en alçada i li pugui fer respecte, és així?

El que m'agradaria saber és si això seria motiu excloent o mentre passis la prova de vertigen és suficient.

Companys que han entrat van comentar que la prova consistia en pujar a una de les torres de pràctiques que tenen als parcs i, estant assegurat amb arnès, agafar-te de la barana per la part de fora, com mirant cap a la caiguda.

No t'exclouran pas per això en les teves circumstàncies!

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60339

• beto49
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Gracies per la resposta Biodeps. Sent així, cap problema.

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60340

• biodeps
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
de res!

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60341

• Forrest Talp
  • Fora de línea
  • Navegador Gold
  • Navegador Gold
  • Ja hi som!
  • Missatges: 263
  • Gràcies rebudes: 201
No pateixis per la prova de vertígen, és casi de riure, només crec que podria ser excloent el vertígen patològic, el que t'impedeix acostar-te a les alçades.
La prova consistia en caminar per una pasarel·la de 40 cm. d'ample aproximandament a una altura de 3 pisos, lligat amb un arnés i amb una paret al costat. No calia, si no volies, ni tan sols mirar a baix. Et feien caminar per la pasarel·la fins a l'extrem, allà girar-te cap al costat que et deien (mirant al psicòleg) i tornar. Quan arribaves et preguntaven quines sensacions havies tingut (si t'havies marejat, si senties sorolls, si tenies taquicàrdia, etc.) Només calia respondre que no tenies res del que et deien i que et trobaves bé. De fet si tinguéssis el tipus de vertígen excloient no podries ni caminar per la pasarel·la. És una prova de tràmit.

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60342

• biodeps
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert

Forrest Talp va escriure: No pateixis per la prova de vertígen, és casi de riure, només crec que podria ser excloent el vertígen patològic, el que t'impedeix acostar-te a les alçades.
La prova consistia en caminar per una pasarel·la de 40 cm. d'ample aproximandament a una altura de 3 pisos, lligat amb un arnés i amb una paret al costat. No calia, si no volies, ni tan sols mirar a baix. Et feien caminar per la pasarel·la fins a l'extrem, allà girar-te cap al costat que et deien (mirant al psicòleg) i tornar. Quan arribaves et preguntaven quines sensacions havies tingut (si t'havies marejat, si senties sorolls, si tenies taquicàrdia, etc.) Només calia respondre que no tenies res del que et deien i que et trobaves bé. De fet si tinguéssis el tipus de vertígen excloient no podries ni caminar per la pasarel·la. És una prova de tràmit.

Gràcies per l'explicació tan acurada, sempre és curiós saber una mica més de les proves (només havia sentit el que vaig escriure)

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60346

• beto49
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Ostres, m'imaginaba alguna prova una mica més complicada. Havia vist proves de vertigen dels bombers de Madrid on els feien pujar per una autoescala a 30m d'alçada corrent. Estic segur que una vegada dins el cos, i fent-ho de manera progressiva, al final és com si res, però de primeres potser impacta una mica.

Gracies per explicar la prova! ;)

Vertigen fa 1 any 11 mesos #60348

• Forrest Talp
  • Fora de línea
  • Navegador Gold
  • Navegador Gold
  • Ja hi som!
  • Missatges: 263
  • Gràcies rebudes: 201

beto49 va escriure: Ostres, m'imaginaba alguna prova una mica més complicada. Havia vist proves de vertigen dels bombers de Madrid on els feien pujar per una autoescala a 30m d'alçada corrent. Estic segur que una vegada dins el cos, i fent-ho de manera progressiva, al final és com si res, però de primeres potser impacta una mica.

Gracies per explicar la prova! ;)

Això ho faràs a l'escola, i després de pujar-la faràs un ràpel des de la cistella.

Vertigen fa 1 any 10 mesos #60457

el que t'has de plantejar és que la prova potser la passes, pero seras capaç de fer els serveis?
hi ha molts moments que tindre més estres no ajuda molt. hi ha autoescales, pero també serveis amb cordes, assistencies per teulats,bastides...
crec que és per plantejar-s'ho millor així i no mirant la prova!

Vertigen fa 1 any 10 mesos #60458

• drissdela
  • Fora de línea
  • Navegador Expert
  • Navegador Expert
  • Missatges: 132
  • Gràcies rebudes: 93

beto49 va escriure: Bon dia a tots!

Yo creo que no tendrás ningún problema, yo tampoco me siento cómodo en las alturas, como tu, he hecho ferratas y he ido a escalar algunas veces, pero no me noto en mi medio.
A mi, a medida que he ido haciendo cositas en altura, ya sea en andamios, autoescalera, se me ha ido quitando, aunque siempre se queda algo.
Y antes de hacer la prueba de vértigo igual que tu pues tenía algunas dudas y le preguntaba a los bomberos que conocía, algunos de ellos me decían que tampoco se sentían cómodos en la autoescalera a 30m y que no le molaba mucho estar arriba, creo que los que no estamos habituados a trabajar en alturas es normal que puedas tener esa sensación, pero creo que si no es vértigo, te irás acostumbrando, por lo menos es lo que me ha pasado a mi.
En cuanto a lo que preguntabas sobre la prueba de la oposición, la prueba de vértigo valora explícitamente si tienes vértigo, no, si tienes respeto a las alturas.
Yo soy un tío bastante sincero, incluso a veces habló y digo cosas que no debería y cuando salí de la prueba, la psicóloga me hizo varias preguntas, si tenía mareos, si había escuchado silbidos, o no se que más y le respondí que no, que nada de eso!

Pero yo y a mi puñetera sinceridad se le ocurrio decir:

"No, nada de eso, aunque nunca me han gustado mucho las alturas!"

Pues fue llegar a casa y no veas la de vueltas en la cabeza que le di a esas palabras y porque cojones se me había ocurrido decirlas!!

En las listas apareci como apto, así, que lo que se valora es vertigo, si realmente tienes fobia a las alturas, no si no te sientes cómodo en ellas.
Aún asi puedes entrenarlo y vas viendo como reacciona tu cuerpo.

Vertigen fa 1 any 10 mesos #60467

• beto49
  • Fora de línea
  • Navegador Fresh
  • Navegador Fresh
Moltes gracies drissdela per compartir la teva experiencia en la prova.
Crec que és un aspecte que es pot treballar moltíssim i pel que tinc entes, és excloent si tens vertigen patològic, però no si de primeres no et sents igual de còmode que com a terra.
He conegut a diverses persones que han entrat a bombers de Barcelona gràcies als oficis i aquestes persones no havien treballat en alçades mai, i per tant, de primeres els hi podia impressionar ja que no era el seu medi.
Amb el temps, el cos s'acostuma a tot.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.135 segons
Gràcies a Fòrum Kunena

Les Cookies ens faciliten poder-vos donar un bon servei. Amb l'ús dels nostres serveis acceptes l'ús de les cookies.
Més informació. Ok