Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63497

• Genís1414
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 89
  • Gràcies rebudes: 35
Tela les coses que s'arriben a llegir per aquí...
Us poso un exemple que alguns sabran però que dona a pensar:
A l'última oposició de bbvv, vaig passar teòric, físic, psico-entrevista i em disposava a fer exàmen mèdic, doncs estavem esperant en una sala per fer analítica, quan de cop apareix una infermera i diu a l' opositor que tenia més aprop...perdoneu, em podries ajudar a portar un noi a una altra sala que s'ha marejat quan l'estavem punxant? Resposta de l'opositor (el qual va superar totes aquestes proves on segurament si era de regió metropolitana hauria d'haver tret notassa per passar): Ostres es que jo si veig algú marejat o sang també em marejo.

Amb això no vull dir que aquesta persona no mereixi ser bomber i que no pugui superar aquesta por, però dubto que aquesta persona sapigués on es posava tot i haver superat les anteriors proves, i altres casos tant o més greus que he sentit. La reflexió és, cal treure mèrits (i alguna animalada que he llegit per aquí de treure teòric) i jugar-se a que entri gent que sigui una màquina opositant però sense saber si li agrada tota la feina, o si té qualitats per ser-ho, o sense saber què fan els bombers abans d'entrar a l'escola? Sota el meu punt de vista NO, altra cosa és canviar o reduir mèrits, però tots aquells que dieu de treure mèrits, penseu una mica en tot el que pot arribar a comportar, conec a més d'un amb bones notes en aquesta última i que no sap ni que els bombers el que menys fan és apagar foc.
Que perduri el refrany que diu..."Quien la sigue, la consigue!"
Salut ;)
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: espinete, El_noi_del_sucre, MARXAL 89

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63498

• gonzalezgarcia.carlos
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 79
  • Gràcies rebudes: 11
No et preocupis que si no es vàlid caurà al curs O a les pràctiques i no es quedarà la plaça. I a la pròxima convocatòria tornarà estar .. la oposicions acaban llavors, i no abans, i el que pretenen NO es treure els mèrits sinó, posar-los després de l'escola, no es perdran i serviran per triar parc segons he vist ... Pots estar segur que pujarà gent a opos amb 1'9 punts de mèrits i mai hauran fet aquesta feina (0'5 C2 català, 0'4 B2 anglès, 0'5 trailer, 0'5 actics) i no per tindre més mèrits seran millors bombers , però és veritat tothom mira el seu interès, jo sóc partidari de tots les mateixes condicions, entenc a tothom i fins i tot encara que em perjudiqui

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63499

• capo2
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 368
  • Gràcies rebudes: 185
I de què serveix que donin mèrits al final de la oposició?
Si de les 250 places potser entren 180 persones sense mèrits perquè al teòric han tret un 9 sense saber res de l'ofici i han vist una oportunitat de feina exclusiva.

Salut

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63500

• Marcosman
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 246
  • Gràcies rebudes: 33
Si volen agilizar l 'oposició el que no poden fer es que sortin unes bases a l'abril i el teòric sigui el 30 de setembre...és una burrada.

Teòric psicoténic físic i mèrits i que no triguin una barabaritat en fer el teòric, de les bases al teòric 6 mesos!!!!

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63501

Hola,
Estic d’acord en treure la prova de conduccio ja que tenin el carnet ja acredites que has superat un examen.
El tema dels merits crec que son com qualsevol feina, m’explico si un restaurant busca un cuiner donara mes merits a un que tingui experiencia en cuinar que si hi vaig yo que no en se res, si un taller busca un mecanic valorara l’experiencia del candidat i aixi crec que en la majoria de feines, perque a bombers no s’ha de valorar?
I com diu el company genis1414 hi ja gent que es presenten i despres els hi fa por coses que facilment es poden trobar en una sortida de bombers.
En fi, es el que penso i per agilitzar com diu marcosman que no s’adormin a l’hora de convocar les proves i que les correcions siguin mes ràpides, que si volen poden fer-ho.

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63504

victorcombo va escriure: Bon dia a tots!

Crec que una de les solucions més ràpides, económiques i viables, seria agafar a la gent que va passar la oposició del 2016 i que desprès de fer la valoració de mèrits en el concurs va quedar-se fora. Això també es podria fer extensible a l'oposició en curs un cop hagin pasat l'entrevista i els mèrits. Així ja hi hauria disponibilitat mínima de gairebé 100 persones disponibles per anar a l'escola. Cost del procès 0 Euros.

En la meva modesta opinió sería molt més just que tot el que s'està comentant amb aquest procès express.

No té cap sentit que gent que ja ha aprovat un procès d'oposició hagi de tornar a pasar per tot des del principi. A més pel que tinc entès en alguna comunitat autònoma es fa així amb el tema de les borses de treball per substitucións i interinatges.

salut!

Està clar que el més econòmic i ràpid seria això, tandebó ho fessin, però no ho crec...

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63505

Crec que els que penseu que fan bé d.eliminar la prova de conducció pel fer de ja tenir el carnet de camió us equivoqueu. Sabíeu que la majoria d.accidents laborals a bombers són accidents amb el camió anant o tornant d.un servei? La conducció en emergències no és la mateixa que la d.un camió de mercaderies normal. Crec que la prova de conducció és un filtre molt bo per la gent que demostra que té habilitats o experiència en la conducció de vehicles pesants. (Seria com la nostre prova d.ofici a la Generalitat). Penseu també que a Bombers no us fareu bons conductors, perquè es condueix poc al llarg de l.any, per tant, es bo que ja entreu amb una experiència prèvia. Sé que és una putada aquesta prova, però tots els que hem opositat hi hem passat, i us agradi o no, és un bon filtre. Ja us dic que des de dins el cos no agrada gens que es vulgui treure aquesta prova i els sindicats faran tot el possible per no permetre.ho. En tot cas penseu que la seguretat de tots els bombers depèn del conductor que hi ha aquell dia. I tots hem de confiar en ell. Apa! Ànims a tots!

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63516

• gonzalezgarcia.carlos
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
A mi m'agradaria que tots els que esteu opina'n possessiu quins mèrits teniu per l'opo, sense mentides, amb tota la sinceritat del món, tal com jo he fet, es veuria clar per quin motiu cadascú defensa la seva posició, per aquesta regla de 3 que dieu després de sortir de la universitat com no tens experiència no pot realitzar el treball que has estudiat (en aquest cas, exàmens opo + acadèmia 9 mesos+ any de pràctiques).
Hi han persones que amb 2 mesos de formació poden fer una feina millor que altres que fa 2 anys que la realitzen..
Que no us trec la raó i repeteixo entenc la vostra posició, però sembla que si no has sigut forestal abans no tens dret a ser bomber, i això no es així, la vida és un aprenentatge continu, i si ve algú i en 4 dies és capaç de treure una plaça i posar-se davant teu, t'ho has de fer mirar..

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63517

• gonzalezgarcia.carlos
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
però tu et dones compte que poden entrar tranquil·lament 180 persones amb aquest merits (0'5 C2 català, 0'4 B2 anglès, 0'5 trailer, 0'5 actics) que són 1 '9punts, quina diferència hi ha?, sumaran més mèrits que un forestal en 5 campanyes, i de què serveix? Doncs per triar parc, et sembla poc??, sino et podrien destinar on sigui sense importar la teva situació... sembla que tingueu entre cella i cella que si no has sigut forestal abans no mereixes opositar pel teu somni i entrar a bomber..
és com si per ser doctor et demana'n 5 anys d'infermer perquè sinó, no saps res de l'ofici... vinga va.. Una persona que es capaç de superar aquest procés selectiu, + acadèmia + any de pràctiques, de veritat creus que no esta prepara?

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63518

Te explicaré una anectoda que me paso hace años, fui a ver a un compañero que había entrado hacía poco en Barna y hablando con un hombre veterano que llevaba 30 años le pregunté que qué opinaba de que en Barcelona se busque gente con perfil técnico y méritos . Me dijo esto;

“Aquí hay gente que lleva 10 años y le busca el enchufe al destornillador”

Saca tus conclusiones
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gonzalezgarcia.carlos

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63520

Tots sabem que hi ha molta gent jove que fa la campanya per tenir una feina d'estiu que, en els casos que jo conec, és molt menys dura que fer de cambrer com fan molts altres joves i a sobre està ben pagada. Estem parlant d'una campanya on per entrar només se't demana una navette.

El fet de fer campanyes no demostra major compromís una vegada s'entri al cos. Ja que tots coneixerem algun cas de gent que ha fet moltes campanyes i a la que entra al cos es toca els ous.

Crec que no hauríem de discutir sobre si qui té més experiència mereix més ser bomber o no. Això ja ho diràn les bases. Actualment l'experiència en campanyes no es valora massa tenint en compte els pocs punts de mèrits que et donen. Suposo que l'administraciò considera que, independentment de l'experiència prèvia que tinguis, si superes la oposició, la formació i les pràctiques ets igual de vàlid que una persona amb 10 estius de campanyes.

En teoria la fase de formació ens posa a tots al mateix nivell i, per confirmar que tenim un nivell apte, està la fase de pràctiques, on els que han fet campanyes ja tindràn experiència en parcs i tot els serà familiar.

I si hi ha gent com el que comenta en Sey que després de 10 anys segueixen sent un zero a l'esquerra, l'administració pot sancionar-lo si ho troba adient i així fer que espavili.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: gonzalezgarcia.carlos

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63521

Jo ara mateix no arribo ni a 1 punt de merits...

Dit això, crec que el actual sistema de merits no es dolent, está prou be i dona punts tant per formació (C+E, angles, actic...) com per experiencia (campanyes). Personalment jo no treuria el sistema de merits, ja que fomenta que hi hagi gent que faci les campanyes forestals. Jo no les puc fer, perque tinc una feina a 40 hores setmanals que no vull deixar per una feina temporal, prefereixo arriscar-me a intentar passar la opo amb menys merits.

Per altra banda, crec que tots podem ser molt bons bombers, o molt pessims. Però que siguem o no uns cracks no depen de que tinguem més o menys merits. Això ens ho donarà l'experiencia al cos (si entrem). Les opos han de ser una competició el més justa possible. I crec que l'actual sistema es bastant just tot i que sempre es pot millorar.

Tots podem fer mertis de formació o d'experiencia, només cal voluntat, així que cadascú s'ho curri tant com pugui. Això si, crec que el que més amunt o avall et pot portar no són els merits si no les notes que treguis durant la opo.

Per cert, jo soc informatic i considero que tinc les mateixes o millors capacitats per ser bomber que molts altres... i per suposat vull les mateixes oportunitats que la resta per poder opositar en condicions. No crec que el que facis actualment et faci millor o pitjor bomber.

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63524

Veig que molta gent esta a favor de treure la conducció i els merits no.

Estic d'acord que la fase de merits no agilitza res... l'haurien d'agilitzar ells igual que totes les fases de la opo.

I igual que crec que la gent deixa els treballs per fer campanyes o la pasta en carnets, un servidor i altres també hem optat per treballar com a conductor de vehicles pesants i no perque sigui el treball somiat sino per agafar soltura a la prova de conducció.

Al final es de puta pena que tants anys que té la "casa" encara no tenen ni idea de com fer les coses... tot una improvització sense importar els canvis que provocas a la gent. En fi a passar pel tubo... pero espero que tots els que dieu jo miro que es lo just sense escombrar cap a mi, mireu també els que ens hem preparat la prova de conduccio igual que un que s'ha preparat els merits... ni l'escola ni la prova de conducció et faran ser un bon conductor, la llastima es que si hi havia aquesta prova la gent que ha fet el possible per preparar-la a la merda. I si em dieu que val diners preparar-la que fiquin un circuit d'agilitat sense barra d'equilibri que jo no en tinc una a casa i he de pagar per entrenar-la.

Al final la conducció i la barra avaluan el mateix, control de nervis, autocontrol, aguantar la pressió coses que si semblen necessaries per fer de bomber.

El que no veig res de dolent es en el tema de la gent que aprova tota la opo i es queda fora de plaça si tenen tanta presa perque no fer una mena de borsa, aquesta gent ja té totes les fases aprovadas (inclus alguns amb el curs fet). Aquesta gent crec que hauria de tenir alguna recompensa sobretot cada cop que els canvien les regles, potser al 2016 es van quedar fora per merits i ara els vols treure, al 2019 tornen amb merits i conducció i ara no conten... per flipar

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63533

www.ccma.cat/tv3/alacarta/tot-es-mou/els...tjans/video/5811407/

Nois/es... aixó d'avui matí. Diu Manel Pardo que aquest mes sortirà la convocatoria

Eliminació del concurs de mèrits (250 places) fa 7 anys 6 mesos #63535

• Marcosman
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 246
  • Gràcies rebudes: 33
Si acabo de veure-ho!!!!
Avui havia pagat el curs atic:sick:

Temps de càrrega de la pàgina: 0.229 segons
Gràcies a Fòrum Kunena