Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Pregunta pla inclinat fes-te fort fa 6 anys 3 mesos #68013

  • Germanshepherd
  • Avatar de Germanshepherd Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 24
  • Gràcies rebudes: 2
Hola companys, segur que a molta gent li ha passat q amb la pregunta de fes-te fort de fisica s’ha bloquejat i no l’ha tret. Aviam si alguna alma caritativa dona una mica de llum a la pregunta i explica com es soluciona.

Aqui deixo la pregunta:

14 - Tenim un plà inclinat de 50m de longitud i 30m d’alçada. quina serà la força mínima que haurem de fer, per cada kg de massa, per arrossegar un objecte fins a dalt de la rampa? (el cof de fregament dinàmic entre l’objecte i el terra és de 0,25)
a)6N B)8N C)10N D)16N

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta pla inclinat fes-te fort fa 6 anys 3 mesos #68014

.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Pregunta pla inclinat fes-te fort fa 6 anys 3 mesos #68015

A mi em dóna 8N. El procediment que he seguit és aquest:
Un pla inclinat és com un triangle rectangle. L'enunciat ens indica dos dels costats d'aquest triangle, 30 metres i 50 metres. Per calcular el que falta fem servir el teorema de Pitàgores. És a dir, x al quadrat + 30 al quadrat = 50 al quadrat. Resolent l'equació, el tercer costat fa 40 metres. Ara calculem el sinus i el cosinus.
Cosinus = 40/50 = 0,8
Sinus = 30/50 = 0,6
Ara només queda aplicar la fórmula. SENSE considerar forces de fregament tenim que la força que haurem d'aplicar = massa · gravetat · sinus = 1 · 10 · 0,6 = 6 N
I per acabar, li hem de sumar les forces de fregament. Força de fregament amb el terra = coeficient de fregament · massa · gravetat · cosinus = 0,25 · 1 · 10 · 0,8 = 2 N. Sumem, 6N + 2N = 8N

Espero haver-te ajudat, apa, a seguir!!!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: vitty, Germanshepherd, Bob62

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.125 segons
Gràcies a Fòrum Kunena