Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Combustions completes = estequiomètriques? fa 6 anys 2 mesos #68294

• Rick
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 5
Bones! Estava repassant alguns apunts i m'ha surgit un dubte sobre un tema que creia tenir.-lo molt clar, aviam si m'explico bé i algú em sabria donar un cop de mà.

Pel que jo tenia entés fins ara és que una combustió incompleta és una combustió amb deficiència d'oxigen, i una combustió completa és una combustió rica en oxigen (totes dues estarien dintre del rang d'inflamabilitat, la primera a prop del LSI i la segona a prop del LII)

També tinc entès que una combustió en condicions estequiomètriques és una combustió amb les proporcions de combustible i comburent òptimes, generant així el màxim de poder calorífic i la màxima velocitat de combustió. En aquest cas, la mescla és rica en oxigen però no precisament la més rica en oxigen (ja que si mirem en el rang d'inflamabilitat, es troba pel mig i no en un dels extrems). M'atreviria a dir que la mescla MÉS rica en oxigen seria la que es troba en el LII.

La cosa és que a vegades llegeixo textos on em fan entendre que una combustió completa és sinònim d'una combustió estequiomètrica, però llavors si fos així, una combustió encara més rica en oxigen que una estequiometrica no és òptima. Seria considerada una combustió incompleta?

Espero haver-me fet entendre, si més no quins són els meus dubtes.

Moltes gràcies per l'ajuda i molta força i ànims a tothom!! :D

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Combustions completes = estequiomètriques? fa 6 anys 2 mesos #68296

Per tenir una combustió completa hi ha d'haver oxigen. La q hi ha present a l'atmosfera és del 21%. Per sota d'aquest 21% es considera combustió incompleta, no hi haurà flama. La combustió pot quedar en estat latent i es genera gasos asfixiants i inflamables com el CO.
Per sobre del 21% el rang d'inflamabilitat augmenta i també la velocitat de combustió.
24 % d'oxigen, la velocitat es dobla
40% d'oxigen, la velocitat es quadriplica.

No ho barregis amb els LSI i LII pq et faràs un lio. Espero haver-te ajudat a resoldre el dubte.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: josepi33, Rick

Combustions completes = estequiomètriques? fa 6 anys 2 mesos #68300

• Aaron Fisiomber
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 86
  • Gràcies rebudes: 28
La diferencia és que a una combustió incompleta, part del combustible no reacciona completament per que el subministrament d'O2 no és el suficient, per això es generen compostos com el CO, ja que els carbonis emessos pel combustible no es poden unir a dos molècules d'oxigen, i es "conformen" amb una, generant aquest gas tant inflamable i asfixiant. Tota reacció com a norma general, i entre combustibles que emeten molècules de carboni i l'oxigen com a comburent, si hi ha més d'aquest 21% i amb subministrament continu (no confinat), tindràs cobustions completes, si hi ha més comburent, l'únic que canviarà és el seguent:

La variació d'O2 tindrà influencia directament sobre el LSI I la velocitat de la combustió, NO afecta al LII.
↑%d'O2 (LSI↑)
↓%d'O2 (LSI↓)

↓%d'O2 no comporta l'extinció del foc, d'acumularan fum i gasos inflamables (CO), que es troba per sobre del LSI, i amb l'entrada sobtada d'aire pot entrar en RI i inflamar-se.

El Nitrogen no reacciona pero absorbeix part de la calor alliberada, cal una gran quantitat de calor per escalfar el Nitrogen, per això una combustió en aire atmosfèric dóna T° de fins a 1000°C. També actua com a retardant de la combustió, dificultant la mescla combustible/comburent.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Rick, IMM

Combustions completes = estequiomètriques? fa 6 anys 1 mes #68523

• Rick
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 5
Bones companys.
Després de llegir-ho vàries vegades i comparar-ho amb els llibres i els apunts ho he pogut entendre del tot i comprendre on estava la meva confusió. Us dono les gràcies a tots dos!! :)
Salut i gràcies de nou!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.118 segons
Gràcies a Fòrum Kunena