Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

HUMITAT I INCENDIS fa 6 anys 1 mes #68611

• manuCV
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 41
  • Gràcies rebudes: 13
Bon dia gent,

Us volia plantejar un dubte conceptual, a veure si em podeu donar un cop de mà. L’assumpte és LA HUMITAT ALS INCENDIS.

Entenc que en un ambient humit, un incendi es desenvoluparà més lentament que en un ambient sec. Pel fet de que el pas previ a que els combustibles alliberin gasos per piròlisis, és que primer s’assequin. I no es podran assecar ràpidament i alliberar el vapor d’aigua que tenen dins el seu cos si l’ambient està saturat (ambient humit).

Però, si ja tenim un incendi desenvolupat en un ambient humit i llancem aigua contra el foc, aquesta aigua no s’evaporarà tan eficientment per la saturació d’humitat que hi ha a l’ambient i la seva capacitat refrigerant i sufocant no serà igual d’efectiva, no?

Crec que en algun punt em tinc que liar o estic encertat? Es que vull tenir clar el concepte, perquè com fiquin una pregunta trampa, vec que la cagaré.

Gràcies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

HUMITAT I INCENDIS fa 6 anys 1 mes #68628

Bones company!

Aviam si he entès bé el teu dubte. Et refereixes a què si l'atmosfera d'un recinte "hermètic" està saturada d'humitat (H2O), l'humitat dels objectes no podrà vaporitzar-se?

HUMITAT I INCENDIS fa 6 anys 1 mes #68632

• manuCV
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 41
  • Gràcies rebudes: 13
No necessàriament ha de ser hermètic, es que no sé quin exemple posar. La pregunta replantejada vindria a ser, de quina manera ajuda o perjudica que un ambient estigui saturat d'humitat perque es desenvolupi un incendi i per extingir-lo.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.108 segons
Gràcies a Fòrum Kunena