Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69104

• Roronoa
  • Avatar de Roronoa Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 3
Bones!

Al CTE DB-SE-F, al apartat 5.2.1 punt numero 10 diu textualment " Todo muro de carga tendrá un espesor de al menos 115 mm " , fet que dona per incorrecta la resposta dels 15 cm, ja que el gruix mínim, sense tenir cap altra dada, es de 11,5 cm. De fet, totes els taules de càlcul comencen als 115 mm i no hi ha cap maó de 15 cm (els que més s'aproximen son de 14 cm, que amb l'enguixat i pintat (no obligatori) passa a tenir un gruix total de 15 cm)

Adicionalment, al catàleg de materials del CTE surten les peces ceràmiques de 115 mm per a parets de càrrega.

Model per a la impugnació:
we.tl/t-kr7jlar6sj

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69136

• antonimasparés
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 7
  • Gràcies rebudes: 2
Bones,

Jo també la vull impugnar.
Faré servir el teu model si et sembla bé.
em pots escriure per qualsevol cosa: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Gràcies pel curro.
Toni
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Roronoa

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69141

lo mes habitual en la coonstruccio es 15cm, pq soc del gremi i és de calaix. ara el cte afila molt prim i si veus que 115 no es als resultas s'ha de tirar er la logica. crec

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69142

si hi ha mes impugnacions de 10 com ho fan?

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69147

Perdona jo també la voldria impugnar, on s'ha d'enviar exactament?

Gràcies!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Roronoa

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69148

Per a què un mur de fàbrica tan prim sigui estructural, ha d'anar armat per dins, i la pregunta t'està dient "a les construccions tradicionals" (que no porten armadura).Qualsevol del gremi sap que són 15 cm, i de fet així ho ensenyen a les acadèmies per preparar les opos i surt a tots els temaris. Si la impugnessin trobo que seria tremendament injust per moltíssims opositors que s'hauran estudiat aquella dada i que sí que l'hauran encertat.

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69171

pirena va escriure: si hi ha mes impugnacions de 10 com ho fan?

S'aplica la fórmula de les bases amb el números de preguntes que hi hagi.

Si impugnessin 60 preguntes i s'hagués de fer en base 45, doncs cap problema.

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69177

• Roronoa
  • Avatar de Roronoa Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 2
  • Gràcies rebudes: 3
Pirena i Lidia.se , sense cap ànim de crear una discussió ni discutir els vostres coneixements. Jo també soc del gremi, soc arquitecte i treballo com a tal des de fa 8 anys, i per molt que al temari, que no se qui l'ha fet, posi que una paret ha de ser minim de 15, no ho trovo una rao suficient, quan no hi ha CAP peça de ceràmica que faci 15cm de gruix. Les que més s'apropen fan 14 (que amb l'acavat de guix / ceràmica / etc acava sent 15 o 16, però aquest acavat no és obligatori i encara menys estructural o de càrrega).

Després , si parlessim de arquitectura tradicional (s'hauria de acotar que s'entén per tradicional i quins anys comprèn) aniríem més aviat cap als 25 cm de gruix. I per acavar, per a què sigui de 115 mm no cal que estigui armat. De fet, durants els últims 3 anys he fet 2 projectes de cases unifamiliars aïllades de 2 plantes amb maó ceràmic de 115 mm de gruix a la planta superior, sobre el qual es recolzava una coberta, i no anaven armats, i fins a dia d'avui segueixen senceres..

De totes formes, el que és injust no es que impugnin la pregunta, és que no la facin correctament. No és el mateix llegir en 2 linies del temari que el gruix mínim serà de 15, que estar 6 anys estudiant una carrera i 8 anys exercint, i després a la pregunta, barregin el concepte de arquitectura tradicional, no et diguin segons quina normativa o per a quin tipus de càrrega o edifici seria la paret, o no tinguin la decència de saber que un maó fa 14cm i no 15, i gent que sabem perfectament com fer cada tipus de mur dubtem al saber que el mínim es 11,5, però que anys enrere es feia "tradicionalment" d'entre 25 i 30 depenent del tipus de càrregues a suportar.

El CTE contempla aquest gruix mínim des del 2006, no és res nou ni de tecnologia puntera d'aquests últims mesos.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: puig_kande, Sarres, Txi83

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69179

Roronoa, estic absolutament d'acord amb tu. No sóc del gremi de la construcció, sóc enginyer industrial i d'electrònica, i puc dir que el nivell de redacció de les preguntes és molt millorable, n'hi ha moltes de poc clares que et fan perdre temps intentant esbrinar què volen que responguis, com per exemple la de la palanca de segon gènere. Ja veurem com queda la cosa, però em penso que hi haurà casos en que canviaran la resposta correcta, com per exemple la del CPM, i d'altres les impugnaran; perquè si haguessin d'impugnar totes les preguntes mal fetes es queden sense reserva seguríssim...

Impugnació Pregunta Gruix mínim paret de ceràmica fa 5 anys 10 mesos #69204

Roronoa va escriure: Pirena i Lidia.se , sense cap ànim de crear una discussió ni discutir els vostres coneixements. Jo també soc del gremi, soc arquitecte i treballo com a tal des de fa 8 anys, i per molt que al temari, que no se qui l'ha fet, posi que una paret ha de ser minim de 15, no ho trovo una rao suficient, quan no hi ha CAP peça de ceràmica que faci 15cm de gruix. Les que més s'apropen fan 14 (que amb l'acavat de guix / ceràmica / etc acava sent 15 o 16, però aquest acavat no és obligatori i encara menys estructural o de càrrega).

Després , si parlessim de arquitectura tradicional (s'hauria de acotar que s'entén per tradicional i quins anys comprèn) aniríem més aviat cap als 25 cm de gruix. I per acavar, per a què sigui de 115 mm no cal que estigui armat. De fet, durants els últims 3 anys he fet 2 projectes de cases unifamiliars aïllades de 2 plantes amb maó ceràmic de 115 mm de gruix a la planta superior, sobre el qual es recolzava una coberta, i no anaven armats, i fins a dia d'avui segueixen senceres..

De totes formes, el que és injust no es que impugnin la pregunta, és que no la facin correctament. No és el mateix llegir en 2 linies del temari que el gruix mínim serà de 15, que estar 6 anys estudiant una carrera i 8 anys exercint, i després a la pregunta, barregin el concepte de arquitectura tradicional, no et diguin segons quina normativa o per a quin tipus de càrrega o edifici seria la paret, o no tinguin la decència de saber que un maó fa 14cm i no 15, i gent que sabem perfectament com fer cada tipus de mur dubtem al saber que el mínim es 11,5, però que anys enrere es feia "tradicionalment" d'entre 25 i 30 depenent del tipus de càrregues a suportar.

El CTE contempla aquest gruix mínim des del 2006, no és res nou ni de tecnologia puntera d'aquests últims mesos.

Hola company, gràcies per explicar la teva experiència. Estic molt d'acord amb tu amb el que comentes de la redacció de les preguntes, et dono la raó. Jo a l'ETSAB m'hi vaig passar 7 anys i tot i que no ha estat el cas d'aquest examen, on he trobat que les de construcció eren correctes, estudiant amb preguntes d'altres examens i de simulacres n'he fallat moltes perque la pregunta dóna peu a confussió i/o a més d'una interpretació.
Jo no he exercit fent projectes i no compto amb la teva experiència ni (segurament per això), em conec tots els detalls del CTE. Lo del mur de 15cm la primera vegada que ho vaig sentir va ser en una classe de construcció del Llorens (catedràtic a la ETSAB), possiblement també el coneguis, i li he sentit a més professors. Sé que els maons no fan 15 perque he tingut la sort de poder fer un cicle de construcció i m'he fet un fart d'aixecar parets, però hi ha com aquest "consens" sobre el tema del gruix. Apart d'això m'he trobat amb què els llibres que he consultat d'acadèmies d'opositors també fiquen (potser erròniament) els 15cm, que no sé d'on han tret, potser d'algun llibre de construcció... ni idea.

Està clar que en tota oposició es pateixen moltes injusticies, començant pel redactat de vàries preguntes, però al final un quan està davant de l'examen, sigui just o no, ha de mirar sempre de raonar i anar a per la resposta que sigui més correcta i adaptar-se al que es trobi pel seu propi benefici, per trist que soni (i després impugnar les que consideri, amb tot el dret igual que qui redacta l'examen té el deure de fer la seva feina com toca). Jo crec que aquesta pregunta l'haurà encertat molta gent, però està clar que si el CTE diu una altra cosa, aquí hi ha un problema. El que tampoc trobo normal és molta gent intentant inventar coses per impugnar preguntes que ha fallat (per exemple i ja que estem amb el tema, inventar-se coses sobre el moment flector, dir que el cantell de la biga no és l'alçada de la secció comparan-t'ho amb les parts d'un maó, etc).
Però en fi així funciona la opo suposo, jo és que és el primer cop que em presento i estic flipant una mica amb tot XD

Salut i sort!
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: zizou

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.153 segons
Gràcies a Fòrum Kunena