Primer de tot, agrair a tots els vostres comentaris, ja que pels que estem preparant opos és molt interessant llegir una mica de tot, tant les coses bones com les menys bones (o visions més o menys optimistes).
Aprofito per preguntar una curiositat que sempre he tingut i no aconsegueixo trobar enlloc...
Les jornades de treball, comencen sempre a la mateixa hora? Hi ha algun criteri comú, del estil, sempre és de 10h a 10h del dia següent, o de 00h a 00h, o de 06h a 06....? O cada parc té diferents horaris d'inici i final de torn?
Sent torns de 24h al final treballes a totes les hores... però entrar (i sortir) a una o altra ahora pot variar molt la organització diària/setmanal. Algú que estigui dins (o que ho sàpiga encara no estar-hi) m'ho podria aclarir?
Gràcies per la teva aportació.
Comentar-te que en efecte l'horari Operatiu dels bombers i bomberes és fixe. Fan torns de 24hores i sempre entrant i sortint a la mateixa hora. ( malgrat excepcions puntuals...).
De totes maneres, hem de diferenciar els dos cosos que tenim a Catalunya.
A bombers de la Generalitat entren a les 7:00 del matí i surten a les 7:00 del matí següent.
A Bombers de Barcelona en canvi, l'horari és de 8:00 a 8:00.
sobre quin és millor o quin és pitjor, si són millorables o no, això pot ser un altre tema. Hi ha molta gent que defensa que un horari 20:00 a 20:00 seria millor, o fins i tot hi ha gent que preferia l'horari de 12 hores ( que en ocasions també es fa) però crec que la majoria de bombers coincideix que l'horari compactat de 24 hores és un luxe a mantenir i defensar amb tota l'energia.
Salutacions.
bombers.es
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: DZM85
Sí, jo també penso que és un horari genial. Potser els primers dies pot costar acostumar-se, però em sembla molt millor horari que qualsevol altre, la veritat. I sobre l'hora d'entrada/sortida, les 7 del matí em sembla perfecte, pensava com ideal les 6 o les 7, per tenir temps al tornar de portar nens al cole (si en tens) o posar-te a dormir i no perdre el dia sencer. Les 8 està bé, però personalment prefereixo l'hora d'entrada/sortida de la Gene.
Gràcies de nou, em sembla una dada important i no era capaç de trobar-la.