A les properes opos que sortin em volia presentar ja que fa anys que voldria ser bomber pero el fet de ser diabètic m'ho impedia. Possiblement em presenti a les sotinspector o sino a la de bomber escala basica. Abans el fet de ser diabètic t'excloia directament pel fet de ser-ho, pero a les darrera convocatoria de bomber d'escala basica han matitzat l'exclusió directe dels diabètics passant a descriure's el motiu d'exclusió mèdica així a les bases de les opos:
"Diabetis mellitus tipus I o II. Diabetis mellitus tipus I o diabetis mellitus tipus II en tractament amb insulines, complicacions microangiopàtiques i/o macroangiopàtiques avançades, que dificultin el compliment adequat de les tasques, o un control insuficient (hemoglobines glicosilades en el darrer any per sobre del 8%)."
No em queda clar quin es el fet que t'exclou, si es per ser insulinodependent (tots els diabetics tipus I ho son) o es pel fet de tenir l'hemoglobina glicada per sobre del 8%. Si fos la primera suposició, m'exclouria a mi i a tots els diabetics tipus I, mentre que si es per l'hemoglobina glicasda, no. Tinc la glicada a 5% des de fa anys.
Algú sap on preguntar aquest dubte o d'algun company que sigui diabètic tipus I i sapiga alguna cosa? Un milió de gràcies. Es molt frustant no poder realitzar el teu somni i realment em cuido molt i porto una vida força sana i molt esportiva.
Jo el que entenc es que si NO "dificulten el compliment adequat de les tasques", no es excloent. I que ells consideren que per sobre de 8% difiiculten el compliment de les tasques.
Tot i així, és la meva interpretació. Has consultat al teu metge?