Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

pregunta CO2 fa 18 anys 10 mesos #5099

• blue ray
  • Avatar de blue ray Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 12
  • Gràcies rebudes: 0
Vinga va, un cop de mà!

En quina fase es trobarà el CO2 d'un extintor de 5,5 KG de capacitat, de forma cilíndrica i a una temperatura de 42º C?

a) fase gasosa
b) forma de neu carbònica
c) una part en fase líquida i una part en fase gasosa
d) en fase líquida

la bona és la a) però jo no ho pillo.
Ànims, que això s'acosta.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

pregunta CO2 fa 18 anys 10 mesos #5100

La temperatura critica del CO2 crec que es 31º no? Doncs a tota temperatura superior serà impossible trobar-lo liquat. Penso que normalment es conserva sota 0 i tot i així no es troba totalment líquid.

pregunta CO2 fa 18 anys 10 mesos #5103

La (B) es impossible ja que en forma de neu carbonica es quan surt, que s'hi transforma.
I la (C) i la (D) tampoc ja que la temperatura de liquació del CO2 està molt per sota dels 42ºC.

pregunta CO2 fa 18 anys 10 mesos #5107

• blue ray
  • Avatar de blue ray Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 12
Gràcies als dos, jo ho he trobat als apunts, m´havia passat per alt. Efectivament la temperatura crítica del CO2 és 31º, per tant per sobre d'aquesta temperatura sempre estarà en fase gasosa.

pregunta CO2 fa 18 anys 10 mesos #5111

A mi el que em liava d'aquesta pregunta, era saber si es referia a la temperatura a l'interior de l'extintor, o a l'exterior (ambiental). Però formulada així,, jo entenc també que és la a), tot i que no descartaria la c), perquè si remenes un extintor de CO2, sents que hi ha l'iquid a l'interior. Dudo...luego, existo. :lol:

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25520

Avui m'ha donat per furgar en el passat :D
He trobat aquesta pregunta del CO2 en un extintor i el tema co2 i extintors no l'acabo d tenir del tot clar.
A veure, aqui diu si es troba a 42ºc. Està clar q estarà per sobre el seu punt critic i per tan per collons té d'estar en estat gasos.
El Co2 dins un extintor en condicions normals q està penjar en qualsavol paret de qualsevol edifici, en quin estat està??? És adir, si et preguntan en quin estat està un extintor de CO2 sense especificar temperatures....
Jo tenia entes q estava part en estat gasos i part en estat líquid. I crec q és així (o el menys ho entenc jo) pq la neu carbònica es degut al pas del CO2 d'estat líquid a estat gas(punt de vaporització és -69ºC si no recordo malament) al sortir de l'extintor a l'exterior i també pq surt per la seva pressió de vapor. També els extintors de CO2 tenien una valvula d seguretat oi???
En resum, a la pregunta de: En quin estat està el CO2 en un extintor???

Vaja parrafades q he deixat avui :oops:

Merci

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25525

Hola enrakas,

sí, l'extintor de CO2 en els edificis està en fase líquida i gasosa a la vegada, ja que normalment la temperatura ambient és inferior a 31ºC i per tant per sota de la temperatura crítica, permetent que hi hagi fase líquida per sobre d'una pressió determinada. Suposadament, la carcassa de l'extintor està en contacte tèrmic amb l'ambient, així els dos estaran a la mateixa temperatura aproximadament, la de l'ambient. A 42ºC estarà totalment en estat gasos, ja que per sobre del punt crític és imposible liquar un gas a pressió. L'altra cosa que deies, jo crec que en sortir l'anhídric s'expandeix disminuint la pressió per l'augment del volum, passant de gas-líquid a sòlid-gas, surt a -79ºC aproximadament, i -78ºC és el punt de fusió d'aquest, i -57ºC el punt de d'ebullició. Per tant, surtirà en fase sòlida una part i l'altra en fase gasosa a la vegada, perquè just està per sobre de la líniea de transició entre fases. Diuen que 1/3 part està en fase gasosa i 2/3 en fase sòlida, neu carbònica.

No sé, a vere si et serveix d'alguna cosa...
Sort!!!

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25527

Dentro de los extintores de CO2 éste se encuentra en estado líquido en equilibrio con su vapor. Si suponemos que la temperatura ambiente es de 25 ºC, dentro del extintor la presión será de 67 atm, que es la correspondiente a la de vapor a esa temperatura (punto A). Cuando se descarga el extintor, la presión del mismo se reduce a 1 atm, pasando a la zona de vapor. Por simplicidad no se ha dibujado en la gráfica la disminución de temperatura que se produce durante la expansión del gas. Si el extintor estuviera por encima de su temperatura crítica (31ºC) el CO2 estaría en forma de gas.

El CO2 a la presión de 1 atm, no se puede licuar bajando la temperatura, ya que a los -78 ºC, éste se sublima, es decir pasa a estado sólido. Es lo que se conoce como hielo seco.

Juan Miguel Suay Belenguer
www.lulu.com/content/2358017

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25534

Gracias Euler,
mas claro el agua.....i en este caso no se no se :D
La unica dudilla q tengo todavia, los extintores de CO2 tienen un valvula de seguridad no??? Lo digo pq si hay un aumento de temperatura donde la temperatura dentro el extintor sea superior a su punto critico no se produzca un bleve¿?¿¿? Ya q si parte del el extintor esta en estado liquido, al pasar de fase gas su volument augmenta....

Gracias

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25535

Si, pero todo eso esta calculado, recuerda que por encima de 30 ºC ya es todo el volumen de CO2 gas, por lo tanto no se producirá ninguna BLEVE ya que el recipiente aguanta toda la masa de CO2 en fase vapor, por la misma razón se produciría una explosión cuando descargamos el extintor.

Juan Miguel Suay Belenguer
www.lulu.com/content/2358017

pregunta CO2 fa 16 anys 10 mesos #25638

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
a veure...el CO2 quant surt del extintor no es q una prt durti en solid y l'altre en gas, si no q el q es produeix es una reacción endotermica, es a dir, q el CO2 en sortir i pasar de fase líquida a gas tant rapid, el q provoca es q absorveix tota la energia q te alvoltat per poder asolir el més rapid posible l'estat gas.
En resum q el q es coneix com a neu carbonica no es el CO2 q surt una part en fase sólida, si no el la humitat del ambient q al absorvir tant rapid la seva energia, l'aigua de l'ambient es congela

El que no em mata, em fa més fort
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.165 segons
Gràcies a Fòrum Kunena