Hola companys! Hem dic Lluis, tinc 22 anys i soc nou en tot aixó i aquest any serà el primer que hem presenti a las opos. Tinc uns petits dubtes que espero que m'aclariu:
1- M'han aconsellat que el millor que puc fer, ovbiament a part de currarme molt les opos, es presentarmi amb punts de merit. Pero, com els puc aconseguir?
2- Al meu carnet de conduïr consta de que tinc miopia, pero l'any passat m'hi vaig operar de la vista. ¿En cas de que yo hi arrivés a la revisió mèdica, hauria de presentar-ne algun paper on consti que estic operat? o no cal res d'aixó?
3- Estic preparant tant les opos de bombers com les de mosso a la par, per si de cas les de bombers no les aconseguís passar. Si aconseguís superar les de mossos d'esquadra, ¿el ser mosso d'esquadra hem donaria punts de merit per opositar per a bombers? Dons realment es el meu objectiu a complir.
Gracies companys, sort y a empollar!
ser mosso d'esquadra no et dona punts per fer de bomber. Realment creus que té alguna cosa a veure???
Els mérits els pots aconseguir amb els carnets de trailer i autobús però aixo varia en cada oposició. També hi han mérits per fer campanyes forestals o bomber voluntari dels collons.
hola jorni. En un quadre on sortien punts de merits de alumnes de convocatories anteriors sortia un espai on posava "mesos exercits a la generalitat de catalunya", creus q aixó de mosso puntuaria en aquest punt o no?
yo la veritat no tinc ni idea.... de totes maneras merci per contestar.
sort!
Ei Luezgi,
Anem a pams:
Els mèrits vénen o dels carnets o de les campanyes forestals o d'haver estat bomber en un altre cos que no sigui el de gene. Per mossos no et donaràn res. El que pots fer és presentar-te a la campanya forestal del 2.008 (a mitjans de primavera). S'ha de fer unes proves físiques i ja està. Si t'agafen et dónen punts, però molt poquets (unes dècimes).
De la vista, no cal que portis cap paper de que t'has operat, senzillament has de complir els requisits d'agudesa visual que posin a les bases de la convocatòria.
I el més important, ESTUDIA i ENTRENA!!!!
Aquest és el secret
Salut noi, ens veiem a la opo!
hola turuflauers, doncs si, crec que faré aixó , intentaré l'any que ve entrari als forestals, veurem q tal. Merci per aclarirme aquests dubtes noi.
Sort i a empollar!
Jeje kina gracia lo de merit per mossos!!T'imagines que en donen!!jajaja!
Jo no en deixaria entrar ni un!Que es pudreixin al carrer o foten multes que es l'unic que saben fer!!
Perdona TRIVAL jo treballo de mosso d'esquadra i no em dedico a anar fotent multes pel carrer com dius, pensa que hi bastantes especialitats i jo per exemple estic en la investigació de robatoris a domicilis,
qui sap, potser ens veiem algun dia si et fotesin el pal a casa... i fent cursos per especialitzar-me en investigació d'incendis. (és molt diferent de bomber, no?)
No voldria crear més polèmiques com les que ja hi ha hagut.
Crec que sí, estem força mal vistos, ja hi ha qui s'ho curra, entre caps i putus companys xulos i macarres... videos i denuncies...però pensem que moltes vegades hem de treballar de costat, no dic que ens haguem de dir "companys", però no cal crear mals rotllos, no creieu? Que de xulos i macarres n'hi ha a tot arreu!!
... i per demanar, que coi! ja ens podrien donar algun merit, no?
la Terra ens dóna prou per satisfer les necessitats de tots els seus habitants, però no tant com per satisfer l'avarícia d'uns quants.
trival.tu cres que todos los mossos son capullos y todos los bomberos son cojonudos ,todo el mundo tiene el derecho de buscar un trabajo donde quiera o pueda ,y si tu tienes dos dedos de frente lo entenderas , pero si tu ,sistema es faltar el respeto con tanta facilidad ,solo te mereces que te traten igual...............
Jo no crec que tot els mossos son uns capullos,i com be dius pep hi ha bons i dolents com a totes les feines.Jo tmb crec que als bombers hi han molts ineptes pero weno!Si us heu sentit ofesos us demano disculpes!
Jo parlo per propies experiencies,com m'han tractat ami, a familiars meus i companys bombers que les han tingut en sinistres.Per aixo poder parlo am una mica d'odi.Pero weno tmb en conec algun que se'n salva.
I aixo va pel pep, que es l'unic que te una mica de cap i contesta com una persona, no per altres...
No vui donar la meva opinio sobre la gent que es presenta a tot el que surt pk hi hauria discussions(cada persona pensa d'una manera), però weno som lliures de fe el que volem,només faltaria.
jo sóc tècnic de transport sanitari (TTS) i m'he trobat ineptes mossos i també ineptes bombers i també ineptes els senyors de les grues i podria seguit, també hi han ineptes companys TTS esclar, però com tots sabem són la minoria. per cert...un inepte es neix... o es fa??
sargantilla va escriure: jo sóc tècnic de transport sanitari (TTS) i m'he trobat ineptes mossos i també ineptes bombers i també ineptes els senyors de les grues i podria seguir, també hi han ineptes companys TTS esclar, però com tots sabem són la minoria. per cert...un inepte es neix... o es fa??
Trival, que vol dir aixó que millor que els mossos "ens" podrim al carrer? Em sembla que pixes fora de test nano, per molt malament que et caiguem no hi ha raó per dir aquestes bajanades, és més, l'únic que estàs fent és crear mal rotllo entre bombers i mossos.
Pel que dius has tingut males experiències amb companys mossos, i es que de carallots, macarres i xulos n'hi ha a tot arreu, el que crec que no es pot fer és generalitzar i dir mal d'un colectiu com el nostre que per 4 subnormals (cada vegada són més) que no saben tractar a la gent, està molt mal vist i poc apreciat.
No vull polemitzar sobre el tema, segur que no és el lloc per fer-ho, el que si que demano és que no es parli malament dels altres colectius que treballen "CONJUNTAMENT" amb els bombers, perque qualsevol dia d'aquests (si estàs de sort i t'ho curres) haurem de treballar junts i és millor treballar de bon rotllo i sense rencúnies no creus?
Ja e contestat no calia k tornessis a encendre el tema, ja que ja e demanat disculpes, per lo que havia dit,k potser me passat pero weno,sembla k no ho has vist!Ojala treballem un dia junts i em fasis cambiar la image que tinc de valtres!!ok?