Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5380

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola companys,

Estic repasant el tema de prevenció, del temari aquest que s'ha publicat fá poc i que es podía comprar al la copisteria del carrer Serdenya. És el temari aquest que són 2 volums. En la pàgina 36 del tema 11 diu:
<<La resistència al foc ve referida al comportament davant el foc dels elements de construcció, i la reacció al foc és la capacitat de propagació d'un incendi que tenen el materials>>
Segons tenía entès, reacció es el comportament d'un material davant el foc, i la resistencia la capacitat de propagació. Aquest temari está et per bombers, pero crec que aquesta definició noés correcta. Algú m'ho pot confirmar o desmentir?

Gracies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5381

Hola company,

en principi, jo crec que les definicions són bones (més o menys). És a dir, la resistència al foc fa referència a com es comportarà el material (aïllament tèrmic, mantenir la capacitat portant,...) però NO contribució al foc.

La reacció al foc, en canvi, és com contribuiràn aquests materials en l'incendi, és a dir: si cremaràn o no i amb quina facilitat, fet que afectarà a la propagació de l'incendi.

En la resistència al foc es busca confinar l'incendi, en la reacció es busca no propagar-lo.

Et poso les definicions del CTE (Annex A):

Resistencia al fuego
Capacidad de un elemento de construcción para mantener durante un período de tiempo determinado
la función portante que le sea exigible, así como la integridad y/o el aislamiento térmico en los
términos especificados en el ensayo normalizado correspondiente (DPC - DI2)

Reacción al fuego

Respuesta de un material al fuego medida en términos de su contribución al desarrollo del mismo
con su propia combustión, bajo condiciones específicas de ensayo (DPC - DI2).

Espero haver ajudat

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5382

T'has explicat molt be.
Jo tinc una altre pregunta relacionada amb aquest tema. A la pagina 33 del tema 11, en els exemples, posa "porta tallafums S200 o S5". M'agradaria saber que volen dir akestes sigles, encara que ja se que es estanqueitat, no entenc aquest pas del 200 al 5...
No se... a veure si ens podem ajudar...
Gracies companys!

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5384

Aquest nou temari, saps si encara ho venen? I la direcció exacta on puc trobar-lo.
Moltes Gràcies.

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5390

copisteria del carrer Serdenya a barcelona.
Algu em podria respondre a la pregunta que fet mes amunt?
Gracies!

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5392

Ho sento company, però crec q aquesta nomenclatura està en la norma UNE corresponent, i en principi les normes UNE s'han de comprar (jo per internet no les trobo) potser en alguna biblioteca...De fet als apunts ja et remet a la norma en concret, no??

Salut!!

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5400

Gracies per la informacio company!

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5401

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
  • Gràcies rebudes: 0
Ei David, no tinc aquest temari i ja aviso que estic especulant... :roll:
Però comparant per exemple les comportes dels exutoris de fums (exigència de E400 - 90). Podria ser que les portes tallafums haguessin de mantenir la estanqueïtat de fums a 200 graus? Lo de S5 no li trobo correspondència, ja que el temps mínim segons la UNE són 15 minuts. I el subíndex "Smoke" que jo sàpiga va de S1 a S3. Total: Que no he contestat a res, oi?? :?
Ahí lo dejo...

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5402

ei turu!!
Lo de E400 90, crec que vol dir que han d'aguantar a 400 graus durant una hora i mitja, o el que es el mateix 90 minuts. Tampoc ho se del tot segur però es dedueix perque quan parla d'exutoris al CTE posa E400-90, i al temari nou de que parlen posa lo de 400 graus i 1 hora y mitja. Suposo que es l'equivalencia.
David, lo de s200 i s5, ni idea, també se que la s vol dir estanqueitat, pero dels valors res.

Força i constancia!!!

REACCIÓ I RESISTÈNCIA AL FOC fa 18 anys 9 mesos #5403

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
L'unica resposta que le veig es el 200º durant 5 minuts sense emetre fums, pero em sembla que tant els 5 minuts com 200º son valors molt baixos. He buscat pero totarreu i no li trobo una resposta. Grrrgrrgrgr

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.162 segons
Gràcies a Fòrum Kunena