Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6578

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Algú em pot donar alguna adressa per trobar infromació sobre el tema del neutrons protons electrons etc etc... El temari de la escola de bombers no em resol la pregunta de l'any 2006:

Un IO és un àtmon que ha guanyat o perdut:

a) Neutrins
b) Electrons
c) Protons
d) Neutrons.

La resposta és electrons.Pero no trobo cap lloc que em parlin dels IOns ni de les carregues electriques si guanyen o perden. Nomes se que un atóm contenen el electrons protons neutrons i que cuan s'agrupen diferents atoms formen les mol.lecules, i depenen dels atoms que el constitueixen poden ser polar o apolars.
A veure si algú em pot fer un cop de ma. Gracies!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6579

Bones company, ja se que sembla una tonteria però aquest tema jo me'l preparo amb llibres de quant feia EGB molt rudimentari però va bé!

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6580

A veure si t'ajudo, un atòm consta de:

- Nucli (protons + neutrons): és el que defineix l'element
- Electrons: orbitant al voltant del nucli

Un àtom, en principi, és neutre, és a dir no té carrega elèctrica ja que la càrrega negativa dels electrons es compensa a la dels protons del nucli. Ara bé, els electrons estàn constantment orbitant (en moviment) i és molt fàcil que se'n perdin o que se'n guanyin. Quan un àtom perd o guanya electrons, les càrregues ja no queden compensades, així doncs:

- Si perd electrons: ió +
- Si guanya electrons: ió -

La polaritat de les molècules, va per un altra banda...

Espero haver-te ajudat

Guillem

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6585

Només un petit apunt Guillem. El que defineix un àtom no és la suma de Neutrons+Protons, sinó el número de protons sols que té el nucli, que és el que anomen nombre atòmic (Z) .

El número de Neutrons+Protons del que parles és el nombre Màssic (A). No es característic de cada element, ja que n'hi han varis que els hi correspon el mateix.

Per altre banda, als ións positius se'ls anomena cations, i als negatius anions.

Força i constancia!!!

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6586

Correcte!!

De fet, el nucli d'un element sempre té el mateix nombre de protons, en canvi, pot tenir diferent nombre de neutrons, en definitiva, per a un elment poden existir diferents nombres màssics. Les diferents comformacions en, quant a nombre de neutrons, per a un mateix element, és el que es coneix com a isòtops. Els isòtops, evidentment, tenen un pes atòmic diferent.

Salut!!

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6592

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Gracies a tots per les respotes.
Pero a part dels apunts d'EGB que no tinc els llibres, i el que surt al temari de bombers de gene no tinc res més. Tinc el temari de CCOO i Adams, pero no surt res. Don puc treure mes info?

Salut

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Quimica fa 18 anys 6 mesos #6596

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
a la biblioteca segur q trobes algún llibre q parli dels àtoms

El que no em mata, em fa més fort
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.126 segons
Gràcies a Fòrum Kunena