Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6677

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola companys,

M'ha sortit un altre dubte en una pregunta de primers auxilis. La pregunta es la següent:

Partint del principi en que les maniobres de suport vital bàsic s'han de prellongar el màxim temps possible,en quin d'aquests casos és encara més important fer-ho?

a) En una hipotérmia accidental amb rigidesa de la musculatura toràcica i abdominal.
b) En una persona que pateix una ACR després d'un episodi de dolor toràcic.
c) En un gran cremat
d) En una víctima d'electrocutació.
La resposta correcta que em donan es la D, electrocutació. No entenc el motiu. Algú te alguna ideea?
Gràcies un altre cop.

Salut

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6679

Perquè és qui més possibilitats de recuperció té

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6682

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
El que jo entenc en aquesta pregunta no és qui te més possibilitats de recuperació, sino per qui s'ha de prellongar més les maniobres de suport bàsic, es a dir, estar més al damunt o mantenir-lo més vigilat, no? Potser m'equivoco. De ser així, un gran cremat, per exemple s'ha de controlar moltíssim per el fet de les cremades, les infeccions i la desidratació que pot pressentar.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6695

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
  • Gràcies rebudes: 0
Teòricament, les maniobres de RCP no es poden aturar fins l'arribada d'ajuda facultativa, fins que la víctima presenti signes vitals o fins l'extenuació de qui fa l'assistència.
Dit això, el pompier té raó en afirmar que un electrocutat té més possibilitats de supervivència. Al patir una descàrrega elèctrica (i entenent que el cor no ha patit lesions greus), el ritme cardíac (no deixen de ser impulsos elèctrics) pot veure's afectat, però sense lesions directes al miocardi. És per això que fent SVB es poden recuperar més fàcilment les vícitmes d'una electrocució.

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6698

Home jo suposo que això tb depén del grau d'electrocució. Si és una petita descárrega durant poc temps, el órgans no tenen danys. Es produeix la fibrilación ventricular.

Pero si la descárrega és gran, es produeix destrucció del teixit nerviós i muscular, llavors no sé jo si les posibilitats de tornar-lo són tan grans. En canvi amb hipotérmia, pediatria i intoxicació per barbiturics tenia entés que la RCP havia de durar més temps abans de considerar la persona morta, del que dedueixo que deu ser perque les possibilitats de tornarlo a la vida són més grans no? Només és una opinió, no aseguro res. Que opineu? Perque jo m'agues decantat per la a).

Força i constancia!!!

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6705

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Ei chaito,
els casos que poses són precisament els d'origen hipòxic que la ERC recomena fer un minut de RCP abans de deixar la víctima i trucar el 112.
Senzillament perquè com que l'origen de l'aturada no és cardíac se suposa que serà més fàcil de recuperar.
De la mateixa manera que les electrocucions. Tenen un 5% de mortalitat. (o sigui un 95% de supervivència = MOLT ELEVADA) Les fulguracions (descàrrega elèctrica per llamp.) tenen una mortalitat del 35% (molt infereior a les mortalitats que presenten altres tipus d'aturades cardíaques).
Si us interessa el tema mireu-vos aquest document sobre electrocucions:
www.medynet.com/usuarios/jraguilar/electrocucion.pdf
Apa, salut i compte amb els endolls!

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6707

Tens raó Turu. Està molt bé aquest enllaç. Yo es que només havia estudiat la part de primers auxilis, del llibre de la famosa copisteria de Sardenya. En falta ficar caña al ERC 2005.

Merci company!!

Força i constancia!!!

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6708

• alex_md
  • Fora de línea
  • L'usuari està bloquejat
  • L'usuari està bloquejat
  • Missatges: 32
PERO, QUE YO SEPA EL ERC DE 2005 NO HABLA DE ELECTROCUCIONES, SOLO DE ADULTOS, NIÑOS I AHOGADOS...I LA OVACE...

A VER SI ES QUE LO QUE YO TENGO ES SOLO UNA PARTE DE LA ERC 2005¡¡¡

HAY MAS CONTENIDOS QUE ESTOS QUE OS DIGO YO??

GRACIES¡

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6710

El protocol diu simple i fredament que les maniobres de RCP s'allargaran més del normal en els casos d'ofegats i electrocutats.

El perquè no el tinc clar del tot.

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6713

El Incansable té raó, als casos de ofegats i electrocutats sempre s´ha de allargar més del compte per si pugués reanimar-se a la persona, ja que possiblement no hi hagi cap membre molt afectat com podria ser un accident, crec jo

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6722

Tinc un dubte ERC=protocolo de soporte vital basico?

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6729

ERC vol dir esquerra republicana :D

no, en serio, ERC és l’European Resuscitation Council que és on es diu tot el protocol que s'ha de seguir amb un accidentat sense coneixament i com s'ha de fer el RCP (resucitació cardio-pulmonar), per exemple. A mi em sembla que és això bàsicament...

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6731

aixi hem recomaneu que em llegeixi el ERC? gracies

Dubte Atenció sanitària fa 18 anys 6 mesos #6754

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
El ERC es on diu tot sobre el socorrisme,ens parla de com actuar en situacions de urgencies sanitaries al "carrer" i parla desde SVB a com fer un inmovilització d'un braç, entre d'altres moltismes cosas

El que no em mata, em fa més fort
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.185 segons
Gràcies a Fòrum Kunena