A veure si algú em pot resoldre un parell de preguntes:
1. Quina és la funció d'una biga de coronació?
2. Si hem de realitzar uns fonaments en un terreny de baixa resistència quin sistema NO utilitzaríem?
a) llosa de cimentació de 2,30 m de cantell
b) llosa de cimentació de 1,50 m de cantell
c) pilotatge clavat de 0,50 m de diàmetre
d) cap de les anteriors
Cuando queremos realizar una excavacion profunda en un solar, y a sus dos lados hay edificios, dicha excavacion puede afectar los cimientos de los edificios que conlidan al solar. Para poder realizarla, se hace un muro pantalla. Si no sabes lo que es el muro pantalla, buscalo por internet que aperecen muchas cosas sobre esto(Es largo de explicar). La viga de coronación, es la parte superior que unen todos los bataches y que a su vez forma el muro pantalla.Es decir, esta viga, como su nombre indica, tiene la misión de hacer trabajar conjuntamente a todos los bataches realizados consecutivamente. Así mismo esta viga proporciona una superficie superior del muro de sección adecuada (muro pantalla)y cota prevista totalmente nivelada y terminada, pudiendo formar parte esta viga del forjado superior. La viga es el elemento más alto y último del muro pantalla, por lo que recibe el nombre de viga de coronación.
No se si me he explicado bien. Si no lo acabas de entender, busca como se construye un muro pantalla, y veras que es la parte final de su construcción.
Saludos.
Jo diria que la resposta correcta seria la C perquè les lloses de cimentació són fonaments de tipus superficial que s'utilitzen quan el terreny és poc resistent però homogeni.
Se'm fa una mica difícil estudiar-me coses que no entenc... la construcció i la electricitat m'estan matxacant bastant.
Ja vec que per aquí hi ha molts cracs que em podeu ajudar. moltes gràcies! Segur que aviat tindré més dubtes!
Espero algun dia poder respondre'n jo algun.
Nova en la opo, ahir vaig aprovar la circulació de trailer!!!!!!!!!!!! Una cosa menys!
Ep companys! he de fer una rectificació referent a la segona pregunta que planteja fada de:
Si hem de realitzar uns fonaments en un terreny de baixa resistència quin sistema NO utilitzaríem?
a) llosa de cimentació de 2,30 m de cantell
b) llosa de cimentació de 1,50 m de cantell
c) pilotatge clavat de 0,50 m de diàmetre
d) cap de les anteriors
A vegades s'ha de llegir bé la pregunta perquè hi ha maneres de redactar que si no estas al cas te la colen com a mi. M'he equivocat al dir que la resposta correcte era la C, ara al tornar a llegir la pregunta he vist que la correcta és la D perquè les tres opcions de fonaments que planteja són totes correctes per quan el terreny es de baixa resistència. La llosa de cimentació quan és superficial i el pilotatge clavat quan és profund.
A més a més, una pregunta del examen de la 65/05 diu:
Utilitzarem un sistema de pilotatge quan:
a) l'estructura de l'edifici que tenim previst construir en terreny resistent sigui d'obra de fàbrica
b) el terreny sigui de tipus granitic
c) el tipus de terreny on tenim previst construir sigui no resistent
d) el tipus de terreny on tenim previst construir sigui resistent