No se si t'ho sabre explicar pel foro. Ho intentarem.
Quan abans parlavem d'on sortien el corrent trifàsic deiem que teniem tres bobines desfasades 120º entre elles. Casdascúna d'aquestes tres bobines tenen una caiguda de tensió (voltatge) de 220 volts, com si fossin una resistencia. A nosaltres com em dit abans ens interessa la conexió estrella, (la que ens dona un neutre i tres fases) ja que es el que ens arriba a l'escomesa de casa.
Aqui veiem una conexió estrella:
Com he dit en el post anterior, aqui es veu que quan unim un cable de cada bobina obtenim el neutre. La resta de cables són les fases. Si t'hi fixes quan unim el neutre amb un fase, entre mig només ens queda una bobina on la caiguda de tensió d'aquesta, com em dit abans, és de 220 volts. Pero quan unim dos fases, entre mig ens queden dos bobines. Com els voltatges en serie es sumen, que és aquest cas, la suma de les dues caigudes de tensión en les dues bobines hauria de ser 440 volts. Pero realment la suma no és tan sencilla, sinó que es fa de forma vectorial. Aqui ja no entraré perquè és més liós. T'has de quedar amb que a partir d'aquesta suma vectorial s'estableix una relació entre tensió de fase i línia que ens dona els 380 volts.
La relació que s'estableix entre la tensió de línia i la de fase és:
Tensió de línia = SQR 3 x Tensió de fase
SQR=arrel cuadrada.
Per això quan parlem de corrent trifásic em de diferenciar entre corrent de línia i de fase. El de línia és el que tenim entre fase i fase (380volts), i el de fase és entre fase i neutre (220volts).
En el cas de les intensitats de línia i fase, serà la mateixa, ja que la intensitat, a diferencia del voltatge en serie és la mateixa.
Intensitat de línia = Intensitat de fase.
En el cas de la conexió en triangle és a l'inversa, el que varien són les intensitats, i els voltatges són els mateixos tan a la fase com a línia.
No se si m'hauras entés del tot després d'aquest rollo. Espero que sí.
Salud!