Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Duda atención sanitaria fa 18 anys 5 mesos #7175

• climber
  • Avatar de climber Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
A ver si alguien puede aclararme la duda

Las hemorragias pueden calsificarse en leves, graves y muy graves. A partir de qué cantidad de volumen de sangre perdido se considera como muy grave? cuando supera el 30% (>1500cc) o 40% (>2000cc)?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Duda atención sanitaria fa 18 anys 5 mesos #7193

Hola climber,

el que jo tinc als apunts és que, considerant un adult com a víctima, amb un volum d'uns 5 litres de sang, les pèrdues sanguínies:

-fins el 15%: és toleren bé, s'han perdut uns 750 cc de sang)
-del 15 al 30 %: la situació és GREU (s'han perdut uns 1500 cc) signes de xoc hipovolèmic.
- a partir d'una pèrdua superior al 30 %: la situació és considera MOLT GREU, l'atenció sanitària serà prioritària, tant de l'hemorràgia com del quadre de xoc hipovolèmic que trobarem ja instaurat.

Duda atención sanitaria fa 18 anys 5 mesos #7213

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
  • Gràcies rebudes: 0
OK fada, em sembla correcte la teva explicació.
Ara només un apunt... Algú ha anat a donar sang alguna vegada?? Algú s'ha marejat??
El mareig pot ser un quadre vaso-vagal activat per la punció, però algú ha anat a córrer després?? I només són 350 cc!! Els llibres diuen una cosa, però perdre més d'un litre de sang... L'atenció sanitària també serà urgent!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.132 segons
Gràcies a Fòrum Kunena