Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7203

• kenny
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 32
  • Gràcies rebudes: 0
Hola compis tot el matí que em porten de corcor aquestes preguntes a veure si em doneu un cop de mà:

1) Un vehicle que transporta un producte que obligui a portar un plafó taronja amb el codi de perill 336 haurà de portar les seguents etiquetes:

a) 2 etiquetes de perill num. 3
b) 2 etiquetes de perill num.3 i una num. 6.1
c) 1 etiqueta de perill num 6.1 i una num 3
d) 2 etiquetes de perill num 3 perque aquest es el perill principal

* Hem dona com a bona la resposta B però jo diria la C

2) En l'hemisferi Nord si ens posem d'esquena al vent, on tindrem l'anticicló?

a) Davant
b) Darrere
c) Dreta
d) Esquerre

* Hem donen com a bona la C però no en tinc ni idea del perquè!

3) Si la diferencia de presió a punta de llança entre un sistema hidraulic tancat i obert és de 2 bars, que passa?

a) Els 2 bars es perden per l'esforç d'impulsió d'aigua
b) Existeix un desnivell entre el sistema obert i el tancat
c) Existeix roçament en la intal.lació
d) El liquid es molt dens

* Hem donen la bona la C no se el perquè!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7204

de la pregunta 1 no en tinc ni idea per ke encara no m'he començat a mirar res d'això.

de la pregunta 2: mira el temps per la tele o el diari i veuras que l'anticicló (A) està a l'interior d'unes corves (isòbares) que la rodegen... el que has de fer és veure cap a on giren (agulles del rellotge o antihoràri) aquestes marquen la direcció del vent. si és horari quan et poses amb el vent a l'esquena rodejaràs l'anticicló tenint-lo sempre a la dreta.

de la pregunta 3: no m'ho he mirat i no se que significa punta de llança però en qualsevol instalació hidràulica les perdues de pressió que no es deuen a un desnivell, turbina... són provocades pel fregament del fluid amb les parets. per curiositat m'agradaria saber que vol dir punta de llança.

espero haver-te ajudat amb lo poc que sabia.
SIAU

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7211

La primera crec que tens raó, només va col·locada l'etiqueta de líquid inflamable i la de tòxic. De fet si ens fixen en un vehicle cisterna pel carrer que porte benzina (1203), tot i que el codi de perill és 33 solament porta una única etiqueta de perill, la número 3.

La segona busca amb el google la llei de Buys-Ballot en anticiclons i tens la resposta

La tercera pregunta no està molt bé plantejada o almenys les respostes no són les més encertades. Quan obrim un circuit és cert que la pressió dins d'aquest disminueix, però no pel fet de que l'aigua estigui en moviment i produeixi més pèrdues de càrrega, sinó perquè ho diu Bernoulli.

Quan l'aigua està parada, segons Bernoulli tot serà pressió, però a mesura que l'aigua aumenta de velocitat, per matenir constant l'equació de Bernoulli la pressió ha de disminuir, és a dir, són inversament proporcionals.

Quan parlem de pèrdues de càrrega normalment és un terme que s'utilitza per saber la diferencia de pressió que tindrem entre la Presió de la bomba (PB) i la de punta de llança (PL). Això es veu a l'equació de línia, on la PL sempre serà menor que la PB per culpa de les pèrdues de cárrega PC quan el fluid estigui en moviment.

PB=PL+PC+AG

Per tant per a que la resposta correcte fos la de les pèrdues de càrrega, ens hauria preguntar:

Perquè es produeix una diferencia de presió entre la PB i la PL quan obrim el circuit??? Llavors sí que és per les pèrdues de càrrega.

Per altre banda, si aquest circuit tb tingués una certa alçada desde la bomba fins a la llança, a part de tenir aquesta diferencia de pressió per les pèrdues de càrrega tb sería per l'alçada.

Salut!

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7217

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Resposta A:

S' ha de colocar una etiqueta de cada perill a cada costat de la cisterna i una al darrere també de cada perill. En aquest cas, el producte es un liquid molt inflamable i tóxic. Pos una etiqueta del numero3 i un altre del numero 6 a cada costat de la ciesterna i al darrere. Resposta correcta la C, perque encara que sigui 33, només es un perill, liquid inflamable, no cal posar 2 vegades la etiqueta numero 3. El segon numero ens esta intensificant el principal risc.

B)

A l'emisferi nord, (del equador cap al nord), sempre que et possis de esquena al vent les altes presions sempre estaran a la nostra dreta (anticicló) i les baixes presions a la esquerra (depresions).
A l'emisferi sud, será tot el contrari, d'esquenes al vent la depresió estará a la dreta i l'anticicló a la esquerra. Com ve diu el company chaito aquesta relga ve expressada per la llei de Ballot.

I la de les perdues de carrega, desprs de la explicació del chaito sobren el comentaris.´

Salut.

Salut.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7220

• kenny
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 32
  • Gràcies rebudes: 0
Carai companys aneu forts eh, moltes gracies pels aclariments, pel que fa el company rob la punta de llança es l'aparell per on surt l'aigua quant anem a pagar un foc col.locat al final de la manega, normalment ens referim al terme punta de llança quant parlem de presions, quina presió hi ha a la punta de llança o sigui la presió en que surt l'aigua quant l'obrim, aquesta presió la don la bomba del camió, espero haverte aclarat alguna cosa.

Merçi!

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7224

Un petit apunt company. L'aigua quan surt de la mànega no té pressió, té velocitat. és un error comú pensar que l'aigua surt amb pressió, però això no és cert, surt amb una certa velocitat. La pressió tan sols la tenim dins de la mànega.

Per altre banda la PL (pressió de punta de llança) com tu dius es la pressió en l'ultim tram de la mànega, però aquesta no sol depen de la PB, també la podem fer aumentar o disminuir regulant la secció de sortida de la llança. A més secció, menys PL i viceversa.

I una coseta més per acabar, la PL, com he dit abans, tan sols serà igual a la PB quan el fluid estigui sense circular, amb la llança tancada. En el moment que sobre la llança i comenci a sortir aigua, hi hauiran unes pèrdues de cárrega que faran que la PL sempre sigui menor que la PB. Per altre banda, independenment de les pèrdues de càrrega, tant la PL com PB disminuiran quan obrim la llança.

Salut!

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7230

sou uns cracks!!! :D

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7237

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Chaito, deixam discreparte una cosa, que potser m'equivoco. Quan dius que podem cambia la presio de llança augmentant o disminuint la secció, el que fem no es augmentar la velocitat de l'aigua? Es l'exemple de una manega que tenim a un jardi de casa i posem un dit i l'aigua surt amb mes força, no em augmentat la presió, sino la velocitat de soritda,no? Potser estic barejant termes, ja que ara que penso en una manega si augmentem la seccio reduim les perdues de carrega...

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7241

Sí David, tb regulem la velocitat de l'aigua de sortida, però és perquè PL i velocitat de sortida de l'aigua estan relacionades. La velocitat de sortida, depen de la PL en punta de llança:

Velocitat=k x SQR PL

SQR=arrel quadrada
K=estricció (es un constant que s'aplica en conduccions segons la mànega)

Per tant quan reduim la secció se sortida estem aumentant la PL en la punta de llança, i per tant la velocitat de sortida de l'aigua. Estan directament relacionades.

La PL que tenim en punta de llança, quan surt de la mànega és manifesta en forma de velocitat. Per això es diu que l'aigua surt amb una certa velocitat i NO pressió.

Quan dius que disminueixen les pèrdues al reduir la secció es correcte. Això es perque segons Bernoulli, quan augmentem la pressió dins la mànega, la velocitat que es inversament proporcional descendeix. I si descendeix la velocidad és de sopossar que les pèrdues tb ho faràn.

No se si m'he explicat. Si tens dubtes o alguna cosa no la veus clara tal i com l'explico només m'ho has de dir.

Salut company!

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7242

Una cosa més. Lo de les pèrdues tb ho podem mirar per el cabal.Al disminuir la secció tb estem disminuit el cabal de sortida. Com que la secció de la mànega en seu recorregut és invariable, per tal de que es compleixi l'ecuació de continuitat la velocitat tb té que descendir. Per tant ho faran les pèrdues.

Q= S x V

Q=caudal
S=secció
V=velocitat

Si Q baixa i S es constant, la V tb ha de baixar per mantenir l'equació de continuitat.

Salut!

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7261

bon dia,

jo he estat buscant info sobre la pregunta de metereologia, i el que he trobat al respecte diu que aixó succeeix al pol sud, no al nord, aqui teniu l'enllaçc per donar-hi un cop d'ull, ar.geocities.com/experimet/Exp15.htm#buysballot

Per cert, em podries dir d'on son aquestes preguntes?
Ciao

Dubtes sobre preguntes d'examen! fa 18 anys 5 mesos #7264

Torna-ho a mirar perquè crec que tas confós. Fíxati que diu d'esquenes al vent. :wink:

En l'hemisferi Nord d'esquenes al vent, anticicló (altes pressions) a la dreta, depressió (baixes pressions) a l'esquerra. A l'hemisferi Sud és al contrari, i tb sempre d'esquenes al vent.

Salut company!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.193 segons
Gràcies a Fòrum Kunena