Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

dudas fa 18 anys 4 mesos #7942

• climber
  • Avatar de climber Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
Tengo un par de dudillas. A ver si alguien me puede echar un cable.

1- Cuando hablamos de estribados de tierras
a) ninguna respuesta es correcta
b) cuanto más grande es el ángulo del talud, menor cohesión natural
de las tierras
c) cuanto más pequeño es el ángulo del talud, más elementos pétreos
tienen las tierras
d) cuanto más grande es el ángulo del talud, mayor cohesión natural
de las tierras.
Entiendo que la respuesta correcta debería ser la "D". Sin embargo, dan como correcta la "C". ¿Alguna idea de por qué?

2- Un columpio de brazos desiguales está en equilibrio. Esto significa que en el punto de rotación se aplica:
a) 2 momentos iguales pero de sentido contrario
b) 2 fuerzas iguales pero de sentido contrario.
Dan como buena la "A". Yo aquí habría contestado la "B". De hecho, no entiendo muy bien a lo que se refiere cuando habla de "momentos iguales". SOS, por favor

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

dudas fa 18 anys 4 mesos #7945

et responc a la segona, per ke de la primera no sabria ke dir-te.

un "momento" es una força (Newtons) aplicada a una certa distancia d'un punt, que fà que en aquest punt hi hagi una "força giratoria o angular" per dir-ho d'alguna manera.

amb un dibuix ho entendries facilment.

Imaginat una balança.... pues si posem pès a un dels plats de la balança i a l'altre no, el "moment" seria la força que hauries de fer amb la mà en el punt on s'articulen els braços, per tal de posar la balança en equilibri.

per tant la resposta bona és la que parla d'igualar moments i no la que diu que les forces han de ser iguals.

se que no m'he explicat gaire bé, si vols ho torno a provar amb dibuixets.

dudas fa 18 anys 4 mesos #7946

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
pero no estás utilizando "momento" y "fuerza" como sinónimos?

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

dudas fa 18 anys 4 mesos #7948

Potser ho veuràs millor amb un dibuixet que he trobat a la primera pàgina que m'ha sortit al google.

Moment és el producte de la Força per la distancia que hi ha del punt on apliquem aquesta força fins l'eix de recolçament o fulcre.

Si et fixes a l'equació de l'esquerra per a que una palanca estigui en equilibri, el moment que es fa als dos braços ha de ser el mateix. Tenim un primer moment, que és la força que nosaltres apliquem (p) multiplicada per la distancia al fulcre (a). El segon moment és la força de resistencia (R) per la distancia al fulcre (b).

Si la distancia "a" és menor que la distancia "b", per tal de mantenir la igualtat, i per tant la palanca en equilibri, és de sopossar que la força P hauarà de ser més gran que la resistencia R.

Per tant a la pregunta que planteges és el mateix cas, per tal de mantenir l'equilibri si els braços són diferents, el momets han de ser iguals pero no les forçes.

Espero que ho hagis entés.

Salut company!

dudas fa 18 anys 4 mesos #7949

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ahora lo he entendido a la perfección.

Gracias a los 2!!

dudas fa 18 anys 4 mesos #8036

Bones Climber,

pel què fa a la pregunta 1, jo també la vaig veure en alguna banda amb la mateixa solució i vaig estar buscant al respecte i l'única cosa que vaig trobar va ser al temari de la Adams, que diu textualment:
"A major angle de talús, major cohesió natural tenen les terres. Angles de talús petits indiquen terres poc cohesionades o poc consistents"

O sigui que vaig arriar a la conclusió que la correcció de la pregunta estava malament i la correcte és la D tal i com dius tu, però sempre et queda el dubte de si és correcte al 100% o no.

En fin...

:D

dudas fa 18 anys 4 mesos #8043

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Gracias Xxevi

Entre los gazapos que hay en los temarios (que algunos son para flipar) y alguno de los fallos que hay las respuestas de algunos cuestionarios, nos lían más que nos ayudan. Ver para creer ...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.163 segons
Gràcies a Fòrum Kunena