Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8074

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Bones!

A veure si algú em dóna un cop de mà perke cada vegada ke passo per aket tema ha canviat!

Valoració primària. En alguns llocs em posa:

1. Consciencia
2. Respiració
3. Circulació
4. Nivell de consciencia

Crek k es la més correcta pero segons tinc entes la circulacio si veiem ke no respira ja es passa directament al RCP no? eske en akest aspecte ha canviat alguna cosa

Segons Adams també inclouen el nivell de consciencia en una valoració primària. Jo diria ke aixo ja es secundari a no se ke o fikin aki per descartar possibles TCE. ke en penseu?

Merci a tots!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8075

Home, primer mira si et respon quan li parles, no? Jo crec que primer és consciència (o en el seu defecte "Nivell de consciència")

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8076

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
No me explicat be crek...

És evident ke primer mires la consciencia. Això es de calaix! el meu dubte venia, ke ja no el tinc perke acabp de parlar amb un tècnic del sem, es si havia de pendre el pols si comprovo ke no respira i efectivament com suposava ja no es fa!

Si no respira ha entrat en parada o esta apunt aixi ke es fa directe al RCP

El dubte ke segueixo tenint es si vosaltres valoreu el nivell de consciencia en cas d'estar conscient dins de la valoració primaria.

Merci a tots!

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8078

Espero respondre la teva pregunta:

l'últim manual de TTS diu que el nivell de consciència (valoració Neurològica) a tavés de l'escala de Glasgow es fa a partir de la valoració secundària quan la permeabilitat de les víes aèries està assegurada.

Apa a estudiar molt qu ela cosa ja s'aproxima!

Salut i República!

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8082

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Doncs ara si ke l'hem fotut perke la gent ke treballa al SEM em diu ke és valoració primaria. És fa un cop s'han comprovat tots els passos anteriors per descartar possibles TCE

Salut i ànims

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8087

• kikiskywalker
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 641
  • Gràcies rebudes: 0
Llavors si es fa depres de haver comprovat el passos anteriors...o estas dien tu mateix, serà valoració secundaria per descartar altres "malaltienes" q no tinguin a veure inmediatament amb la vida.

El que no em mata, em fa més fort

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8089

• romeu22
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Si aixo tenia entes jo pero desde el SEM hem van dir ke primaria i al temari de l'ADAMS diu el mateix...en fi una per impugnar xD

Salut i ànims!

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8090

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
Hombre, en adams y CCOO pone que es dentro de la primaria, y es logico, pues despues de valorar la consciencia, la respiracion, la circulacion, si no respira, iniciaremos maniobras, pero si respira, tendremos que observar el grado de consciencia que tiene, para , una vez averigüado este, valorar secundariamente y dejarlo en la posicion adecuada hasta que llegue la atencion sanitaria. La ultima operacion de la valoracion primaria seria la determinacion del nivel de consciencia.

Animo!!

En estos tiempos de crisis...........

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8092

Mira no se si us ajudare però cerc que si!!
La valoració primària consta dels passos que s'anomenen A,B,C que és primer mira Via aeria segon Respiració i tercer circulació i llavors hi ha la fase D que és mirar estat neurològic victima i la E és la valoració secundària que es fa un cop ja hem fet tot lo anterior, és a dir desprès de fer Escala de Glasgow!!!
Au a estudiar que ja es va acostant!!!

Sanitari fa 18 anys 4 mesos #8115

hola bonanit!!
A veure si puc ajudar una miqueta.
IDROJ te tota la rao, i jo hi afegiria un detall important a la hora d´estudiar el tema sanitari sobretot el que correscpont a la RCP.
El protocol d´actuació davant d´una ACR(aturada cardiorespiratoria) es troba detallat en els documents de L´ERC(Consell europeu sobre la resuscitació cardiopulmonar) editat l´any 2005.
Ho comento ja que a la hora d´avaluar una pregunta d´oposicions es regiran per aquests documents ja que estan consensuats(diguem que és com la biblia)
En el protocol sobre la rcp, el primer que s´ha de mirar despres de protegir l´entorn(PAS) és la CONSCIENCIA,despres DEMANAR AJUDA,OBRIR VIA AEREA(FRONT MENTÓ) DESPRES MIRAR RESPIRACIO ..............I ETC ETC ETC.

Per tant tinguem en conte en quin contexte ens fan la pregunta, però primer és la consciencia i despres ABC

Per aclarir-ho mes una altre detall:

En una ACR despres de veure que no respira cal començar a fer compressions toràciques sense entretindres en valorar el pols.

En canvi si no és una aturada despres de veure que respira sabrem que te pols, el valorarem per saber si és rapid,lent,superficial,irregular....

Espero que sigui util aquest rotllo que he fotut!!
Apa pompiers!!!!!!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.149 segons
Gràcies a Fòrum Kunena