Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8385

• bomber1
  • Avatar de bomber1 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 31
  • Gràcies rebudes: 10
Se senten molts rumors que es canviarà el límit d'edat que actualment està en 33 (Barcelona) i 35 (Generalitat) anys.
No sé si algun dia ho canviaran o no, però m'agradaria saber què en penseu.
A mi, egoistament parlant, ja em va bé que es mantingui aquest límit perquè així s' "elimina" força gent, la majoria dels quals amb molts mèrits. Ara bé, entenc que és molt injust, ja que tothom hauria de tenir les mateixes oportunitats. I trobaria perfecte que tothom es pugués presentar a les opos independentment de l'edat. Així seríem tots iguals.

Relacionat amb això, també es diu que si fos així es farien diferents barems a les proves físiques en relació amb l'edat. I és clar, a més edat menys exigència. Des del meu punt de vista s'hauria fet un pas cap a la igualtat (eliminar el límit d'edat), però una prova que fins ara era per tothom igual passaria a ser un pèl "discriminatòria". Crec que amb totes les proves que formen la oposició es busca un perfil i que hauria de ser el mateix per una persoan de 20 o de 40 anys. Al cap i a la fi, en un servei tots serem iguals.

Em sembla que m'he allargat massa. No sé si s'ha entès una mica.
Què en penseu? Com ho veieu?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8389

Jo ampliaria l'edat fins la de jubilar-se i deixaria els barems com estan, per a tots igual, i qui s'ho curra passa i qui no, dons no.

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8394

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 425
  • Gràcies rebudes: 1
bomber 1, yo estoy de acuerdo contigo en que si lo hubieran dejado tal y como estaba antes no habia problema para nadie, execpto para mujeres, ahora en barcelona y previamente generalitat han adaptado un baremo para las mujeres que resulta ser injusto para los hombres pues practicamente en lo que dura un estornudo sacan un 8, y eso tampoco debiera ser asi, no es justo. Pues entiendo que ante esta injusticia tambien hayan opositores de 30 años que digan que no tienen la misma capacidad fisica que uno de 21 lo qual tambien es evidente, el problema es que no se donde vamos a llegar, al final si estas operado de meñisco, o ligamentos tambien habra que poner un varemo para operados etc etc.....

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8395

jo estic d'acord en que s'hauria de posar una edat ilimitada. Pero tambe penso que seguint aquesta reflexio el barem per dones i homes hauria de ser el mateix, no?

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8396

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
aunque tambien tengo que añadir, que bajo mi punto de vista los opositores mas fuertes sobrepasan los 25 años, tanto en experiencia, como en saber utilizar todos sus recursos

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8397

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
jo no crec que sigui just possar el mateix barem per dones i per homes, pero tampoc exagerar les notes en el barem de les noies, simplement equiparar una mica el seu esforç en relacio a la nota

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8400

• futurbomber
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 140
  • Gràcies rebudes: 0
que no és just el mateix barem?? que no farem la mateixa feina?????

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8403

• muchojipidepostal
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 239
  • Gràcies rebudes: 39
Aquests temes son senzillament discriminatoris d'edat i de sexe.

Amb el sexe crec que tots tenim clar que la dona te una capacitat fisica inferior en termes generals a la de l'home, llavors vec logic que en una societat en la que es lluita pel la igualtat i el dret d'oportunitats home-dona es posi un barem inferior a les dones, si els hi posem el mateix barem que als nois es una falsa igualtat, pero deixo clar que hi ha d'haver un equilibri a l'hora d'establir aquests varems, els profesionals de l'educacio fisica haurien de deixar aquest punt clar.

El tema edat jo crec s'hauria d'eliminar, lo dels barems no esta malament pero be tampoc es pot pretender que de la nit al dia tot camvii, primer una cosa despres l'altra.

"Centra't en el que pots fer i no perdis el temps en el que està fora del teu control"

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8426

jo el que crec és que hi ha certes feines on no hi pot haber varems perque la feina és la feina.....i l'estiu passat fent de forestal, parlant amb un company bomber em va comentar que li semblava molt be lo dels varems però que preferia entrar a una industria amb un company que amb una companya, perque segons em va dir si li passava alguna cosa un el podia treure d'alla i l'altre no. I es que algun pensa que les catastrofes, calamitats o infurtunis fan distenció de sexes?

Sobre l'edat també trobo lògic que hi hagi un límit d'edat perquè aquesta es una feina molt física i dacord que amb 35 anys pots estar molt en forma i amb 40 tb però si la gent comences a entrar amb 40++++, la majoria amb 10 anys ja no estarien en condicions de prestar un servei eficient i eficaç.

anims cracks!!!!!conclusio: no espereu al 34....i realitzeu-vos un canvi de sexe viam si cola..jejejeje

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8428

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
muchojipidepostal\n

Aquests temes son senzillament discriminatoris d'edat i de sexe.

Amb el sexe crec que tots tenim clar que la dona te una capacitat fisica inferior en termes generals a la de l'home, llavors vec logic que en una societat en la que es lluita pel la igualtat i el dret d'oportunitats home-dona es posi un barem inferior a les dones, si els hi posem el mateix barem que als nois es una falsa igualtat, pero deixo clar que hi ha d'haver un equilibri a l'hora d'establir aquests varems, els profesionals de l'educacio fisica haurien de deixar aquest punt clar.quote]

Completamente de acuerdo

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8437

Uff aquest es un tema que he parlat molts cops amb altre gent, i gent que està ficada en política i defensa aquest idea.

Segons el punt de vista d'alguns polítics, la discrimació positiva tan sols és una manera de solucionar el problema que tenim avui día de la discriminació de la dona. Per tal d'igualar la dona amb el home s'actua de dues maneres. Una primera són actuacuions a curt termini (que seria el cas del barems i la discriminació positiva) i actuacions a llarg termini(que seria concienciar a la societat amb el temps). El problema és que la discriminació positiva no se sap si serà bona o dolenta per la societat, s'ha instaurat de cop tenint en compte unes teóriques previsions, i ara falta esperar si dona resultats.

Jo, personalment estic totalment en contra de la discriminació positiva. Partint de que el seu propi nom ho diu, DISCRIMINACIÓ, i sigui negativa o positiva no deixa de ser això, una discriminació. No crec que la solució a un problema de discrimació sigui discriminant a una altre part de la societat. El que no es pot fer es intentar solucionar un problema que arrosseguem desde fa tant temps en 4 díes. Les preses mai són bones. Si es dediquessin a promoure més una educació sense descriminació desde l'escola base guanyarien molt més. Que pasa, que no dona tant per vendre.

Diuen que la discriminació positiva tan sols es transitori, i que un cop es solucioni el problema es retirarà. Ja veurem si un cop arribat aquest moment es retira tan com prometen. El que passa que per la foto i la popularitat està molt bé, ara quan no t'afecta.

Com deia un company abans, que pasa que la feina no és la mateixa? Jo entenc que es vulgui promoure l'ingrès de dones al cos de bombers, però home, tampoc fa falta que se'ls hi regali la opo. El que no es pot esperar és que el nombre de bombers i bomberes sigui el mateix, basicament perquè partint de la genètica ja no som iguals, i aquesta és una feina on hi ha una part física. No em podeu parlar de falsa igualtat quan és que físicament som diferents. Igualtat és igualtat, i les proves són les mateixes per un home que per una dona. Les proves es fan en funció de la feina i no en funció de la gent que es vulgui deixar entrar, perquè ja possats que agafin als elegits a dit no?

I amb això no es que estigui en contra de les dones ni molt menys, però crec que és més masclisme el baixar el barem i dir "es que físicament no poden" que tenir les mateixes proves que tothom. A mi se me'n refot el que hi hagi sota l'uniforme el dia que toqui treballar, el que val és la competencia i l'efectivitat de la persona, sigui home o dona.

Si fos dona, em tocaría molt més els ovaris que em baixessin el barem que tenir el mateix barem. És que sent dona no puc fer 15 a la course? És que no podria aixecar 500kg al dina? Conec més d'una dona que no m'agaradria que em girés la cara. Estar clar que no hi han tantes dones com homes, però es que físicament ja no som iguals, però això no vol dir que les que si que poden a sobre se'ls hi baixi el barem.

El que han de fer és possar probes iguals per homes i dones i no per supermans.

Espero no haver ofés a ningú, potser el tó no era el més adequat, però és que com hos he dit ja l'he discutit altres cops i hem toca una mica els nassos. ;)

Salut companys!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8441

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
"tampoc fa falta que sel's regali la opo"

Chaito, entreno con algunas chicas y te aseguro que no es ningún regalo para ellas. Se lo curran como todos.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8442

..jo estic molt d´acord amb chaito,una reflexio molt ben feta,es mes,estic segur que moltes dones tambe pensen el mateix :wink:

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8443

Tan solo es una forma de hablar Climber. Si se las regalaran escogerian a dedo. Ya se que tampoco es facil para ellas i que se lo curran, pero eso no justifica el que se les deba bajar el baremo. Igualdad es igualdad (2=2 y no 2=1), el trabajo es el trabajo (que es el mismo), y los baremos se hacen en función del trabajo que vas a desempeñar, y no segun el interés de que entre uno u otro. Porque visto así hay muchos más grupos en etsa sociedad discriminados, minoritarios quizás, pero no dejan de ser discriminados. Que se les haga una baremo especial a ellos tb. No acabaríamos nunca jaja.

Para mi es más efectivo el concienciar a la gente y fomentar el que una chica puede ser bombera igual que un hombre que no el bajar el baremo de buenas a primeras, para mi el recurso facil. El problema esta en la mentalidad de la gente. De que te sirve bajar el baremo si la sociedad sigue viendo de la misma manera a las mujeres. Lo único que consigues con este método es facilitar la oposición a las 2 o 3 chicas que desde un principio ya tenian pensado ser bomberas, no fomentas la vocación de ser bomberas del resto de colectivo.

Es mi forma de verlo ;) .

Un saludo compañero!

Refexions sobre l'edat fa 18 anys 3 mesos #8449

Crec que tots teniu part de lògica en lo que penseu, els varems per dones i homes no haurien de ser els mateixos ja que la condició física ho requereix, però també defenso que per fer el 10 siguis home o dona t'ho has de guanyar, hagis d'aixecar 40kg o 50kg. A més, no sé si ho teniu present, però comento que en proves de resistència, força i velocitat, els barems per nois són més elevats que els de les dones, però en flexibilitat succeeix el contrari, i sinó m'equivoco no hi ha cap proba a bombers d'aquesta característica, bé no ho sé. Evidentment que hi han dones que faran millors marques que un home o al contari, però en aquest cas ens hem d'atenyer a que som éssers biòlogics diferents i que la condició física varia en funció de sexe i edat... Les noies ens ho treballem igual que els nois i si algú no vol entrar amb mi en un foc de vivenda doncs mira.., això fa veure que tot i ser bombers i que ens trombem en les mateixes condicions hi han diferencies entre nosaltres, no s'igualarà mai el nombre de nois i noies als bombers, però poques que som, quan ens trobem en una sortida ens agradaria que tots fossim iguals, sinó quin sentit té? És que no tenim dret a ser bomberes, a tenir un mateix tracte i a tenir el mateix sentiment vocacional?

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.180 segons
Gràcies a Fòrum Kunena