Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9412

• romeu22
  • Avatar de romeu22 Autor del tema
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 266
  • Gràcies rebudes: 1
Tinc dos preguntes en les ke no tinc clara la resposta...a veure si algú m'ajuda

Un augment de temperatura implica?

a) disminució del LSI
b) reducció de la zona d'inflamabilitat
c) augment del LSI
d) cap de les anteriors

Tinc el concepte clar però em costa relacionar una mica la temperatura en tot això...

Una oxidació-reducció MOLT ràpida i exotèrmica s'anomena?

a) oxidació
b) combustió
c) detonació
d)cap de les anteriors

El porblema en aquesta em ve donat perque el terme MOLT em fa dubtar si la resposta correcta seria detonació encara ke per definició em quedo ab combustió ja que no hi ha manera de relacionar la velocitat de propagació en aquesta pregunta ja que no apareix enlloc. Què en penseu?

Gràcies a tots

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9425

Jo la 1ª tampoc la tinc molt clara, perquè la Tº no sé en que influeix, jo crec que el LII i el LSI anava en funció de la quantita de gas acumulat, no en funció de la Tº, però ja contestarà algú.

La 2ª si la tinc clara: una detonació és una combustió a una velocitat superior a 340m/s, per tant ja té una certa velocitat de propagació.

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9429

Et deixo una imatge on podràs deduir clarament la resposta a la teva pregunta. La idea general és que amb un augment de temperatura augmenti el rang d'inflamabilitat.

I la segona és detonació. Les combustions (oxidació-reducció) rápides són les explosions, dins de les quals tenim detonació, deflagració, UVCE, BLEVE... i molts més tipos segons les condicions físiques i químiques que es donin. Totes es caracteritzem generalment per tenir una velocitat de reacció superior a 2m/s.

Salut.

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9440

perdó, on dic 2m/s volia dir 1m/s. Un lapsus, estaba pensant en dues coses diferents a l'hora i he possat la dada incorrecte.

Salut!

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9445

• jordy_sowter
  • Fora de línea
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Missatges: 101
  • Gràcies rebudes: 0
També podria ser una deflagració, i llavors la resposta correcta seria la D...

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9467

Em retracto en públic, si puja la Tº s'amplia el rang entre LII i LSI perquè quan més a prop estigui el combustible de la Tº de autoignició, més facilitat d'entrar en combustió.
Per cada 100º que puja la Tº, samplia el rang en 8% a banda i banda dels LII i LSI

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9468

Deflgració: superior a 1m/s (subsonica)
Detonació: superior a 340 m/s (Supersonica)

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9471

també podria ser la resposta b) combustió
no em molen gens aquestes preguntes ambigües, on has de saber diferenciar a què es refereix el tio que ha escrit la pregunta quan diu "Molt", això no és serio, "molt" quan és? quina diferència hi ha entre ràpida i molt ràpida? no seria mes clar dir >1m/s o algo per l'estil? en un problema d'enginyeria respongueu un "molt" a alguna pregunta tècnica i ja veureu quina nota us posen .. jeje
podriem estar parlant d'això hores i hores i no arribariem enlloc ... ;-)
salut i a estudiar!

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9474

• batllorienc
  • Fora de línea
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Missatges: 23
  • Gràcies rebudes: 0
jo apostaria per combustio

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9480

jo tambe aposto per combustio

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9485

Jo també crec que és la combustió, ja que tan si és "ràpida" com si és "lenta" no deixa mai de ser una combustió.

Es flipant lo malament que redacten les preguntes!

Salut

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9507

Si no digués molt ràpida es podria interpretar com a combustió, aqui os dono la raó. Pero la pregunta diu MOLT RÀPIDA.

Una combustió també pot ser lenta, com la oxidació dels metalls (segons els temaris, perquè jo no diria exàctament que és una combustió). Per tant es contradiu amb l'enunciat. En canvi una detonació si que quadra amb la definició que ens dona l'enunciat.

Jo dic detonació perquè interpreto la pregunta com que està definint el concepte de detonació, el problema és que no expecifica la velocitat. Possiblement, explossió seria la resposta més adient, perquè com heu comentat tb podria estar definint una deflagració. Però la resposta que ens dona com a possible opció és detonació, que no és incorrecte com l'opció de combustió, tan sols és incompleta.

La veritat és que la pregunta està mal plantejada, tampoco costava tant possar una velocitat de propagació i ser més precisos.

Salut companys!

Teoria del Foc fa 18 anys 3 mesos #9508

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Si augmentem la temperatura incrementem el rang d´inflamabilitat
ja que la reacció dels reactius depèn del combustible, del comburent, i de la quantitat d´energia calorífica que tenim.

Un augment de temperatura facilitaria la interacció dels reactius, i la virulència d´ aquest fenomen.

Igualment una disminució de temperatura fara decréixer el rang d´explosivitat.

La resposta a l´altre pregunta és clara, però amb aquesta gent no se sap mai,no?

Detonació és una combustió a velocitat supersònica, o sigui, un procés d´oxidació- reducció molt ràpid. Doncs aqui tenim ja la A) i la B) dintre d´aquest concepte. La D) queda descarta doncs ja em dit que la a) i la B) son vàlides. Llavors com es molt ràpida, la C) no seria dolenta de cap de les maneres.Jo dic la C)

Demà serà el primer dia que vagi a LLorenç, no tinc els carnets, o sigui que és molt dificil, però porto 7 mesos en això..A veure que pasa!!

Anims!!

En estos tiempos de crisis...........
  • Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.172 segons
Gràcies a Fòrum Kunena