Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #9661

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola de nou. Repasant preguntes de meteorologia, mha sorit un dubte.
-A la zona amb menor pressió atmosfèriac l'aire, és:

a)més calent i més pesat
b)menys calent i més pesat
c)més calent i menys pesat
d)cap de les anteriors

Partit que les baixes pressions són depresions i ens porta vent més fred (més pesant) , i l'anticicló és vent calent (més lleuger),donaria per bona la b, fred i pesant. Peró la resposta correcta em diu que es la c. I repasant el temari d'adams i mirant les fotos, observo que diu que els ciclons,( depresions) l'aire lleuger ascendeix. Aixo vol dir que una depresio porta aire calent? Perque de ser aixi, quan arriba un anticicló, en teoria arriba altes presions, amb aire calent no? Almenys així ho tenia asosiat fins ara. Anticicló, bon temps,altes presions, aire calent... Depresió, mal temps, baixes presions, aire fred.... Algu em pot correxir i orientarme una mica? Gracies de nou.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #9670

Jo crec que qui va redactar la pregunta confòn conceptes. Suposo que es refereix al fet que en una depresió l'aire ascendeix, però dóna a entendre que és perque una depresió porta aire més calent i no és cert... Quan fa més calor a l'estiu, quan portem 15 dies amb anticicló i sol o bé quan arriba una pertorbació (depresió) i fa quatre gotes? És evident.
Jo entenc que l'aire ascendeix perque les baixes presions porten gairebé sempre associat aire fred en alçada que fa ascendir el de la superfície, tot i que això no ho tinc tan clar... Potser és més complexe que aquesta explicació però en tot cas és així i s'ha de memoritzar.
Ull amb les preguntes de CCOO que a meteorologia n'hi ha una altra que et pregunta quants m/s son x nusos que també està malament.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #9700

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Gracies linus... I seguint amb aquest tema, tinc un altre dubte.
Si diem el següent:

Anticicló = Pressió superior als 1.013mb
Depressió = Pressió inferior als 1.013mb

Si l'anticicló es caracteritza per portar aire calent, que és més lleuger, menys dens etc etc... Per que parlem d'altes pressions quan hauria de ser tot el contrari? A veure si m'ajudeu una mica. De fet, tot aixó és molt enrebassat i sembla molt contradictori, encara que alguna explicació té segur...Un altre cosa és que jo no la conegui :)

Salut!

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #9702

Crec k l'explicació és que el gruix d'aire (o d'atmosfera) que tens per sobre és més gruixut, i per això hi ha més pressió en cas d'anticicló encara que l'aire sigui menys dens. Passa a l'inversa amb les depressions.

Si vaig errat corregiu-me!!

Els somnis són futures realitats!!

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #9708

ieps!
jo no associaria les idees d'anticicló=aire calent i a la inversa, ja que hi ha diferents situacions possibles, ja que hi ha efectes tèrmics, dinàmics (moviments ascendents), etc que fan que no hi hagi una correspondencia clara i si diversos casos posibles; us recomano que si voleu entendre això, us agafeu algun llibre de meteorologia, i veureu que el tema es complicadet ...

(un llibre interessant i recomanable si feu muntanya es un que es diu "La meteorologia de montaña" de Jean-Jacques Thillet, es el que jo tinc i està molt bé)

salut!

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10169

• marieta vola vola
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 15
  • Gràcies rebudes: 0
Punt 1. La pressió atmosfèrica ve donada pel pes de la columna d'aire que tenim sobre nostre.
punt 2. l'aire calent és menys dens que el fred, pesa menys, i per això escendeix (menys pressió)
punt 3. l'aire fred pesa més que el calent, per això cau (més pressió)
punt 4. Anticicló (altes pressions) aire fred que cau. Com és més fred té menys capacitat de contenir aigua (humitat). Associat a bon temps. En les altes pressions l'aire es va escalfant, entre d'altres coses, per pressió i augmenta la seva capacitat de contenir vapor d'aigua.
punt 5. Depressió (baixes pressions) l'aire escalfat i carregat d'humitat ascendeis. A mesura que puja es va refredant (gradient vertical de temperatura) perdent la seva capacitat de contenir vapor d'aigua i aquesta es condensa (aparició de núvols, boires). Per això les baixes pressions van associades al mal temps.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10170

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tot aixo está molt be marieta. Aixo ja s'ha dit. Pero estem en lo de sempre, contestem tot menys la pregunta... Gracies de totes maneres.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10189

• marieta vola vola
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Tio dedica't a una altra cosa o apren a llegir.

a veure si així ho entens:

Resposta corecta: C més calent i menys dens

Jo havia posat això: l'aire calent és menys dens que el fred, pesa menys, i per això escendeix (menys pressió)

O sigui que on hi ha menys pressió és "en el ojo del huracan" perquè? per què l'aire és més calent i pert tant menys dens.

t'ho podria dir més fort però no més clar.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10211

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
A ver si la que necesita llegir millor ets tu..."marieta", perque crec que la pregunta la segueixes sense contestar.... de totes maneres "Gracies" per intentar-ho.

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10259

• marieta vola vola
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
Lo dicho a otra cosa mariposa

Dubte meteorologia. fa 18 anys 2 mesos #10278

I tu Marieta apren a escriure, i de passada llegeix una mica i busca al diccionari la paraula escendir, a veure si la trobes...

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.241 segons
Gràcies a Fòrum Kunena