Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9868

• david-bmb
  • Avatar de david-bmb Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Hola per enèsima vegada. Seguint amb els meus dubtes, avui hos plantejo un altre qüestió. Repassant un dels qüestionaris de bombers de bcn, hi ha una pregunta que diu el següent:

El nitrogen, N2,s'utilitza bàsicament per:
a) Per aconseguir una estanqueitat a la temperatura
b) Com a preventiu contra incendis en la inertització d'instalacions
c) Com additiu econòmic en la fabricació d'extntors de CO2
d) Com a prova de resistència de les instalacions contra el foc d'una font exterior.
Em dona correcte la resposta b!!?? Que vol dir com a preventiu?, que s'està inundant tot el dia el recinte a protegir amb N2 per crear un ambient inert per si es declarés un incendi? Almenys això és el que jo entenc amb aquesta resposta. Si si no m'equivoco, un cop declarat l'incendi és quan s'inunda el recinte amb CO2 o N2 per tal d'extingir l'incendi declarat.
No creieu que esta mal formulada aquesta pregunta?

Salut.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9875

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
  • Gràcies rebudes: 0
El CO2 i el N2 també s'utilitzen preventivament, inundant permanentment instal.lacions d'alt risc (o d'alt valor o alta tecnologia com cambres cuirassades o sales d'ordinadors).

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9878

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Perdona la meva ignorancia turu, pero això de "permanentment" que vol dir, les 24h del dia 365 dias l'any? O en el moment que salta una alarma de foc? Perque aquest es el meu dubte. Si diu, preventivament, vol dir que no cal que es declari un incendi... o no?

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9899

Suposo que depen del tipus d' instal·lació es continu o no. Aixo ho pots trobar en maquinaria molt cara, o tambe en maquines que treballen amb materies molt inflamables i degut al perill que suposa creen una atmosmera inert per tal d' eliminar el comburent i que no es pugui produir cap incendi.
Jo he vist que ho fan en reactors de fabriques quimiques i coses d' aquestes.

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9907

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
De ser així, no es podria entrar en aquesta sala incertitzada a no ser que ens equipesim amb un equip ERA, no?

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9946

• firedepartment
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 425
  • Gràcies rebudes: 1
jo crec que si perque son sistemes d'inundacio total, de totes maneres el nitrogen s'utlitza alternativament que no substitutoriament del c02 com a gas inert

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #9947

Crec que la utilització d'aquests gasos com a preventius en les instal·lacions contra incendis, s'utilitzen per pressuritzar instal·lacions, o sigui, no com a agent extintor.
Per exemple, en els casos de ruixadors de tuberia seca (en lloc on hi ha riscs de gelades) la tuberia està pressuritzada amb CO2 o N2, així quan s'obre el ruixador primer surt aquest gas inert i llavors surt l'aigua evitant així que es pugui congelar.

Jo diria que "la cosa" va per aquí.

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #10039

• di2007vad
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 777
  • Gràcies rebudes: 1
Si que s´utilitza en la inertització, ja sigui per sofocar un incendi disminuint la quantitat d´oxigen o per prevenció, ja que aquest gas comprimit inert no reacciona fàcilment amb altres substàncies.
S´utilitza molt més en la prevenció que en la extinció, perque com sabeu és molt més dificil de liquar que el CO2, per això no es fa servir com a primera intervenció, sino per inertitzar depòsits de combustible, per carga de combustibles...

En estos tiempos de crisis...........

Dubte amb el nitrogen N2 fa 18 anys 2 mesos #10040

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Moltes gracies per totes les respostes!

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.173 segons
Gràcies a Fòrum Kunena