Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1

TEMA:

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #9965

• climber
  • Avatar de climber Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
Bueno, como no he entrado ni de leeeeejos pa forestalillo (mecagoenlosqueseinventaronlodelosputosmeritos ... jejeje), será mejor que me centre en el temario.

Y he aquí mi gran duda:

Señalar la afirmación correcta:
a) a igual presión, 1 litro de vapor de agua es menos ligero que 1 litro de aire seco
b) si la temperatura de una masa de aire incrementa, éste se dilata, es más ligero que el aire que le rodea y se eleva. Por tanto, la presión disminuye.

Da como correcta la opción "b", que comprendo. Pero no me queda claro porqué la "a" no es correcta, es decir, si el aire contiene agua, no es más pesado que el seco?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #9976

Hola!

Jo entenc ke és una pregunta amb trampa...

Que pesa més un kg de palla o un kg de plom? no ocuparan el mateix volum pero el pes es el mateix no?

Potser m'ekivoco pero jo ho veig aixi

Salut i ànims!!

Si el cel és tan perfecte com diuen, a mi que em busquin al infern!

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10008

jo crec que el vapor d'aigua pesa menys per això puja cap amunt (evaporització), i a l'afirmació et diuen just el contari "es menos ligero"=més pesat.
La resposta B sí que la veig clara com a bona.

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10009

uy uy uy. LA HE CAGAT!!!
Que no m'havia llegit bé la pregunta, em pensava que deia "1 l. de agua"
RESPOSTA INCORRECTA -0,25!!!!!!!!!!

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10018

unitats de pressió per exemple kg/cm2 doncs be si et diu que estan a igual pressió vol dir que si en els dos casos tenim la mateixa quantitat 1litre, doncs a igual volum o superficie per força (com et diu igual pressió) doncs els dos pesaran un kg. es una pregunta trampa com a dit el company

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10029

• climber
  • Avatar de climber Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
Pues es verdad, no había caído ... vaya tontería, eh? :oops:

Gracias !!

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10045

Em sembla que us equivoqueu. El fet que digui un litre i a igual presió no vol dir que pesin el mateix... faltaria més! A presió atmosfèrica que pesa més un litre d'aigua o un de mercuri? Jo crec que anirà en funció de la densitat (pes/volum) del vapor d'aigua i de l'aire sec.

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10047

Oooops... perdó! Crec que qui estava equivocat era jo... oblidava que parlàvem de gasos. Efectivament era un pregunta trampa i hi he caigut de quatre potes jeje!

Duda - peso aire fa 18 anys 2 mesos #10051

Doncs jo estic amb el Xevi.
Quant es parla de litres entenc que és unitat de volum, no de quantitat. Per tant, un litre de vapor d'aigua pesa menys que un litre d'aire sec, justament el contrari del què afirma la resposta.

• Pàgina:
  • 1
Temps de càrrega de la pàgina: 0.169 segons
Gràcies a Fòrum Kunena