Gràcies pels ànims. He seguit la pista que em va donar en Chaito (mil gràcies company

!!!).
Després de consultar el foro del APTB veig que és possible recórrer a aquest requisit discriminatori.
A Osca es va recórrer pel tema edat i han hagut de canviar les bases de la convocatória.
A Sevilla segons un misatge del foro escrit el dia 18/10/2007, han guanyat un primer judici contra l'ajuntament pel tema discriminació x edat en les opos d bombers.
A Córdoba i Burgos tb s'estan moguent.
...i cóm és que s'està moguent tanta penya i que funcionen tant els recursos?
Doncs bé, aixó dels 35 anys és il·legal segons l'art.56 de la nova llei 7/2007 (CE!!), així que si la convocatòria és posterior a questa llei (que va entrar en vigor el 14 d'abril i està suscrita xl govern espanyol)podem paralitzar la oposició, només cal que ens posem d'acord els afectats o interesats i recórrer a la via contencios-administrativa mitjançant adbocats;abans es pot probar sort posant un recurs de reposició a l'órgan que va dictar l'acte (La gene).
Per que veieu de que va aquesta llei afegeixo una cópia dels articles més importants:
CAPÍTULO I
Acceso al empleo público y adquisición de la relación de servicio
Artículo 55. Principios rectores.
1. Todos los ciudadanos tienen derecho al acceso al empleo público de acuerdo con los principios constitucionales de igualdad, mérito y capacidad, y de acuerdo con lo previsto en el presente Estatuto y en el resto del ordenamiento jurídico.
2. Las Administraciones Públicas, entidades y organismos a que se refiere el artículo 2 del presente Estatuto seleccionarán a su personal funcionario y laboral mediante procedimientos en los que se garanticen los principios constitucionales antes expresados, así como los establecidos a continuación:
a) Publicidad de las convocatorias y de sus bases.
b) Transparencia.
c) Imparcialidad y profesionalidad de los miembros de los órganos de selección.
d) Independencia y discrecionalidad técnica en la actuación de los órganos de selección.
e) Adecuación entre el contenido de los procesos selectivos y las funciones o tareas a desarrollar.
f) Agilidad, sin perjuicio de la objetividad, en los procesos de selección.
Artículo 56. Requisitos generales.
1. Para poder participar en los procesos selectivos será necesario reunir los siguientes requisitos:
a) Tener la nacionalidad española, sin perjuicio de lo dispuesto en el artículo siguiente.
b) Poseer la capacidad funcional para el desempeño de las tareas.
c)
Tener cumplidos dieciséis años y no exceder, en su caso, de la edad máxima de jubilación forzosa. Sólo por ley podrá establecerse otra edad máxima, distinta de la edad de jubilación forzosa, para el acceso al empleo público.
Si esteu afectats per aquest tema o coneixeu gent que estigui afectada poseu-vos en contacte amb mi al correu
Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
.
La discriminació per edat és il·legal i tenim les eines per fer que aquest món sigui una mica més just.
Au! salut a tots i a tope!!!
Hasta la victória siempre!!!!!