pipa va escriure: Hola, algú em sabria el que van fer l'any passat al examen de conducció B. És un canvi de sentit amb carro?? Se sabent les mides del circuit?? Moltes gràcies anticipades!!!
Hola pipa, l'any passat la prova es va fer al parc de bombers que hi ha a Bellaterra. Amb un nissan pathfinder i un remolc enganxat. Primer sorties a fer un petit tram de circulació, van ser uns 5 minuts com a molt, fer dues rotondes, canvi de sentit i tornar al parc. Aleshores feies la maniobra. Amb cons i cinta havia "dibuixada" una "T", entraves amb el cotxe fins al final i havies de fer un canvi de sentit, fent marxa enrere i coll·llocant el remolc i el cotxe al carril que surt perpendicularment al lloc per on has entrat i després tornar a sortir pel lloc d'entrada. Per últim havies de desenganxar i enganxar el remolc.
Cal tenir en compte que la Maniobra enrere no és com la "L" que es fa amb el camió a la DGT, sinò que els marges són angles rectes no corvats, i com a motiu d'exclusió hi havia tocar qualsevol con o la cinta, que el remolc et fes la tisora, o cometre algun error greu durant la circulació. Pel que fa a les mides no te les sabria dir, tens espai a banda i banda però tampoc vas sobrat, jo no el vaig entrar a la primera fent marxa enrere i vaig poguer maniobrar sense tocar, tot i que et resta nota.
Salut!