Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9377

A ver May, con todos mis respetos, me parece genial que mires por tu hijo, pero piensalo un poco antes de escribir...
Ni yo, ni creo que ninguna de las compañeras pienso que se sienta "inferior" en el sentido que tu dices. Está claro que pocas llegan a tener la fuerza que tienen los tios, pero no por ello, habiendo pasado estos "ridículos" baremos para algunos, nos sintamos incapaces de SALVAR una vida.
Si no existen competiciones atleticas mixtas, si no compiten juntos hombre y mujeres en ninguna modalidad deportiva, será por algo....
Es un poco fuerte eso que dices de jugar con las vidas.....no porque una persona sea un mastodonte o porque sea una máquina y te pulverice todas las marcas va a ser el mejor bombero del mundo,quién sabe, quizá de coco no vale...
Nos pongan estos baremos o nos pongan otros, lo vamos a intentar igual, lo malo es, que entrando con estos, gente como tu, piense que no valen/valemos.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9399

• climber
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1089
  • Gràcies rebudes: 0
chapó una vez más, M.

La felicidad es hacer lo que se desea y desear lo que se hace. No sueñes tu vida, vive tus sueños.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9406

• firedepartment
  • Avatar de firedepartment Autor del tema
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 425
  • Gràcies rebudes: 1
si si chapo una vez mas m. perdona que te diga, en unas olimpiadas compiten hombres y mujeres como tu bien dices y luego cada uno para su casa, pero recuerda que cuando apruebes de bombera SI que sera mixto, y SI que estaras en inferioridad fisica en muchas ocasiones, no pasaria nada si para acceder al cuerpo tubierais las mismas posibilidades que un hombre, los compañeros no podrian abrir la boca, hay esta el ejemplo de la que entro el año pasado, a ella nadie le podra decir nada jamas.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9414

Penso que no s'esta valorant si una dona podra fer la mateixa feina que un home; la questio es, que una dona, pasara la ma per la cara a mes d'un centenar d'opositors mes forts en termes absoluts que ella, i per tant tindra mes posibilitats d'entrar que els homólegs masculins

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9417

Bueno, está claro que nos podríamos tirar una vida entera discutiendo y que jamás llegaríamos a entendernos. De hecho, creo que éste último que estoy poniendo sobra...
Queda claro que en el hipotetiquísimo caso de que entrase, tu no me querrías trabajando como compañera por "floja", o eso das a entender. Espero que no todo el mundo piense como tu y aunque yo no me veo capaz de considerar quién es digno y quien no de currar a mi vera, creo que, aunque fueses el máquina entre las máquinas, también preferiría alguien que pensase distinto a ti.
Asi que nada, suerte y al lío.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9418

nos estamos peleando entre nosotros cuando lo que tendriamos que hacer es hacer frente a la administración, no se cómo, pero ellos son los autenticos culpables de todo esto.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9419

Hombre tanto como chapo climber... no se yo.

M., no se trata de que te sientas capaz para realizar el trabajo, se trata de que seas capaz para realizarlo. Y para demostrar este pequeño aspecto que has pasado por alto, como mínimo deberias pasar unas pruebas físicas comunes para todos. Encima, lo que no se puede exigir es que la gente no dude si eres apta o no para realizar este trabajo, cuando no has pasado las mismas pruebas que yo.

Las palabras de si te sientes capaz o no de realizar el trabajo se las lleva el viento. A mi lo que me vale es que hagas 14 en la course o 400 en el dina, entones no te preocupes, que el día que te toque trabajar a mi lado ni me plantearé si eres apta o no para ocupar ese lugar. Que sea por méritos propios, no por palmaditas en la espalda de los de arriba. No dudo que no seas capaz, pero eso se demuestra compitiendo con el resto en igualdad de condiciones.

Y el ejemplo de los baremos para competiciones deportivas, creo que si lo piensas un poco verás que no es el ejemplo más apropiado. La diferencia, como bien te han dicho, es que el trabajo SÍ es mixto, pero las pruebas no lo son. Muy lógico no parece verdad? No estamos hablando de colgarse un medallita y a celebralo, estamos hablando de salvar vidas, de dar el mejor servicio a los ciudadanos que son los que nos pagan, de una oposición donde deben entran los mejores indistintamente del sexo (no los que al político de turno le vallan mejor).

Y respecto o lo que comentas de que un tio que rebiente las físicas no tiene porque ser el mejor bombero del mundo, estoy de acuerdo contigo. Pero ya se encargará el teórico y el psicotécnico de que ese tio con falta de coco no entre. Igual que las físicas se encargan de que no entre un tio que físicamente no vale. Són filtrso de selección, y qué pasa si bajamos esos filtros hasta los límites que lo han hecho? De que sirven? Pues ya te lo digo yo, de NADA. La única utilidad que tienen, es para justificar que esa chica que está dentro del cuerpo a pasado unas pruebas físicas "igual" que el resto, eso sí, sin especificar los baremos.

Mismo trabajo, mismas pruebas. La discriminación positiva, la vistan como la vistan, sea positiva o negativa no deja de ser DISCRIMINACIÓN. Y me imagino que en un trabajo donde muchas veces dependes del que tienes al lado, puedo llegar a entender que uno se plantee si esa persona es apta o no para estar ahí cuando no ha superado las mismas pruebas que tú. La discrimanación positiva ni beneficia a unos ni a otros, sinó al político de arriba.

Personalmente, quizás el día que me toque trabajar con una chica que ha entrado con otros baremos distintos a los mios no me cuestione si es digna o no de estar ahí por ser más floja. Pero esa es mi opinión personal, y como comprenderás, hay mucha otra gente no piensa igual, cuando con más razón aún se les dan motivos más que suficientes para opinar de esta manera.

Lo que siempre digo, y no me cansaré de repetir, lo que tienen que hacer son pruebas de acceso para bomberos, pero iguales para todos, y no pruebas para supermanes.

Un saludo.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9421

A ver chaito,no es que haya pasado nada por alto, es que no estoy hablando de mis capacidades ni de lo que yo me sienta capaz de hacer ni muchísimo menos, esque no hablo de mi... y por supuesto que la gente puede dudar, faltaría más, en qué momento he exigido algo?
Lo primero que dije fue que eran injustos los baremos, es una realidad, pero tampoco veo lógico que se llegue a decir que se juega con la vida de la gente...
No queremos palmaditas en la espalda, ni alfombras rojas ni nada, sólo que si queremos currar como bomberos, y resulta que han bajado los putos baremos, no tengamos que avergonzarnos por ello. No se porque no se pueden merecer las chicas que entren el respeto de los compañeros. Comprendo que hay tantas formas de pensar como personas, y opiniones más aún, así que espero que tu también comprendas la mia.
Respecto a lo último que has dicho, pues totálmente de acuerdo.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9422

Aunque te parezca que no, te entiendo m. De hecho como ya te he dicho anteriormente no seré yo de los que te miren con cara de desprecio el día que te tenga al lado trabajando, porque simplemento parto de que la culpa no es vuestra. Pero posiblemente otra gente sí y en parte con razón.

Quizás que se diga que se juega con la vida de las personas sea un frase un tanto fuera de lugar y desproporcionada. Pero lo que si es cierto es que no es lo mismo tener a alguien realizando un trabajo que a pasado las pruebas que se le exige, que a otra que las ha pasado con unos baremos inferiores. Y si bien es cierto que la parte física no lo es todo, es una parte más de lo que supone ser bombero. Por lo tanto has de entender el hecho que haya gente que le falte ese plus de seguridad cuando sabe que la selección no ha sido la misma para todo el mundo. Para mi esto no justifica que se os mire mal, pero para otros sí.

Y ni mucho menos espero que os avergonceis, solo faltaría, y más cuando la culpa no es vuestra.

Por lo que a mi respecta ya es darle vueltas y más vueltas a un tema que ya empieza a ser cansino. Me podria alargar con 1000 argumentos más, pero ya lo veo innecesario. Todos sabemos donde está el error y de quien es la culpa. Así que dejemos de tirarnos más piedras entre nosotros, y si de verdad hay que hacer algo, que sea contra los culpables reales de esta situación.

Un saludo compañeros/as.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9424

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
Chaito,
Potser hauries de recordar que "en terminos absolutos" hi ha companys que han entrat anys anterior amb pitjors físiques que les que segurament faràn més d'una de les nostres companyes el dia de les físiques...
Tu creus que a l'escola la gent es mira malament si hi ha algú que només ha passat les físiques fregant el pal, amb 65" al pajarito, o 350 kg. al dinamo?? O després ja és igual, tothom és bomber o bombera i punt?? Conec un parell de ties que fan 60" més que jo al pajarito, i algún palier més que jo a la course, i que naden més ràpid que jo...
M'hauré de sentir avergonyit si només faig 12 i la meitat de ties que entrin han fet 12,5 o 13 paliers?? Hauré d'anar amb la cara ben alta i treient pit si faig 575 al dinamòmetre, mentre poso en dubte que els meus companys i companyes puguin aixecar un estampidor o treure un cotxe del mig d'un carrer mal aparcat perquè pugui passar el camió??
Tinguem una mica més de visió global i tornem-nos a centrar amb els, com diu M., "PUTOS" barems. Són el problema, no les noies ni les seves marques ni la seva capacitat...
A veure si ens adonem que potser més d'un que ja és dins del servei podria tenir problemes en treure, arrossegant o a l'espatlla, un company de 80 kilos d'un foc... O és que ningú pensa en el panxuts de 55 anys...? Són pitjors bombers? Són "incapaços"?? Jo crec que no. Però si penso que podrien fer-ho millor.... I ningú els qüestiona res... Doncs no qüestionem les companyes, i seguim amb les queixes als barems, que anàvem millor...

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9426

Olé Turu...anava a dir el mateix q tu... però crec q ja no cal...
Deixem de dir q les noies que entrin amb aquests barems seràn pitjors bomberes, etc. Pq en el fons passar unes físiques amb unes notes o unes altres no té res a veure amb la feina q estarem fent després, o es que tots els machotes que es queixen tant seguiran entrenant al mateix nivell que ara quan entrin al cos? És que els canijos que hagin entrat per un bon teòric i una bona conducció tb seràn pitjors bombers?

Ja prou, home, els barems són injustos, ja ho sabem, però no ho paguem amb les companyes, que amb aquests comentaris (per molt que es digui que no van en contra seva) no les ajuden gens.

Apa, menys queixar-se i entrenar més fort!!

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9428

Turu, crec que has tret totalment fora de context les meves paraules, i donat per sopossat certs pensaments per part meva, que realment no tenen caguga dins el meu cap. Estic segur que si tornes a llegir tot el que he escrit, veuras realment quina és la meva opinió personal respecte al tema.

Per altre banda, saps que passa, que potser sí hi hauran dones que faran unes millors físiques que molts dels homes que han entrat altres anys, però amb barems diferents no afavoreixes a que ments recargolades segueixin pensant que no et mereixes la feina. I tant que hi ha ties que tenen més força que jo, pero que ho demostrin amb les mateixes proves, i en el dia a dia de bomber no se'ls hi podrà retreure res.

I turu, creus que no afecta a la feina?? doncs pregunta-li a les dues bomberes que comentava en Jungla fa uns dies de València, en que simplement per passar uns proves inferiors no sortien del camió en les intervencions. Això es just?? NO, doncs això es un producte de no fer entrar a tothom amb les mateixes proves. Que tu i jo les mirem amb els mateixos ulls no vol dir que molts no ho facin. I que tu i jo no veiem aquestas situacions angoixants no vol dir que no succeeixin.

I si tu no arribes als barems que et demanen potser serà la causa per la qual estem parlant tu i jo aquí no?. Haurem d'entrenar més dur. Els barems estan per algo, són simples proves d'acces, sí, però estan per algo. I ningú et diu que hagis d'anar amb la cara més o menys alta en funció de la marca que facis nano, faltaría més. Però sí podràs anar amb la ment tranquila de que has superat el mateix límit exigit que tothom, i retreure a tota persona que no et consideri apta.

Com tampoc he dit que la culpa sigui de les dones, ni que seré jo qui les questioni. Pero hi han gent que si ho farà, i a més creient que ho fan justament.

I que dins el cos hi hagin persones amb un sobrepes considerable no justifica que a les dones se'ls hi hagi de baixar el barem. Igual que em sembla malament un fet tb m'ho sembla l'altre, i igual que em semblem malament molts altres aspectes, però que en aquest post no són el tema principal a tractar. Si vols obrim un altre post amb títol "persones amb sobrepes del cos" i ho discutim.

No vull fer més sang d'aquest tema companys, i com ja he dit abans, tots sabem qui són els culpables d'aquest situació, així que passo de seguir creant mals rotllos innecessaris. Si en algun moment he ofés a algú demanar disculpes, no era la meva intenció, res més.

Salut companys.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9430

• turuflauers
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 558
OK chaito,
veig que tots estem d'acord, doncs. Si t'he malinterpretat et demano perdó. No justifico en cap moment el fet de facilitar els barems, i dono el meu suport a totes les companyes que el dia de les físiques es deixaràn la pell, com faràn tots els companys.
Salut a tots i totes, i tal com dius tu, a entrenar fort, que no s'hi val a jugar-se-la.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 3 mesos #9491

Això perjudica també les noies que són realment competitives perquè ara se les pendran com a menys aptes. Serà injust per tothom.

Igualtat? ja us ho trubareu fa 18 anys 2 mesos #10080

• Anonymous
  • Visitant
  • Visitant
Llavors, com es diu que les dones son més intel·ligent que els homes, jo vull que als psicos o al teòric em donin uns 3 punts de d'avantatge.

Parlant de debò, les marques de les proves físiques no són tant descomunals. Amb una mica de patiment es poden aconseguir. Segur que qualsevol dona que entreni les proves fisíques igual que un home podria aprovar amb els barems del homes. L'ùnic que li pot passar és que en comtes de treure un 10 treura un 8'5, pero no un 5 :shock: com el que s'interpreta equiparant pràcticament un 5 d'un home a un 10 d'una dona. O es que els temps de les dones que fan atletisme són un un 50% més altes que les d'un home. Quina bogeria

Temps de càrrega de la pàgina: 0.189 segons
Gràcies a Fòrum Kunena