Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 15 anys 1 setmana #43374

• catalan23
  • Avatar de catalan23 Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 6
  • Gràcies rebudes: 0
Hola, he estat llegint, pero no trobu els meus dubtes, pel foro.
Avere, he llegit que per entrar a bomber voluntari, s'han de passar unes probes físiques simplement, i volia saber si son molt complicades, o no te res a veure amb les de bomber. No cal cap examen?
I també volia saber si hi han parcs de bombers voluntaris a barcelona ciutat, ja que no he trobat.
Darrera consulta, un bomber voluntari cobra? cuant aprox.? Ja que jo treballu ara fixe, i tampoc maniria be quedarme sense el meu sou...

Ho sento per les moesties, gracies!!
David

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 15 anys 1 setmana #43377

Bones Catalan23. A veure lo primer, a bcn capital no n’hi ha de voluntaris donat que nomes n’hi ha a bombers de la generalitat lo que si que n’hi han per poblacions properes. Mes baix et deixo el llistat dels parcs de Catalunya.

Lo primer que tens que fer es que et proposin en algun parc com aspirant a bombers voluntari. Això es fa normalment, presentant al cap de parc un currículum i tenint en conte que compleixes els requisits següents:
a) Haver complert 18 anys i no haver complert els 35 anys al moment de ser nomenat aspirant.
b) Tenir la residència dins el terme municipal del parc de bombers al qual vols ser adscrit, o bé tenir-la a una distància inferior a 15 quilòmetres de radi.
c) No patir cap deficiència psíquica ni física que l’impossibiliti per realitzar les funcions pròpies de la secció.
Després encara que et diguin que esta difícil tens que anar passant (1 vegada a la setmana) per mostrar interès perquè normalment hi ha cua de currículums i el fet de anar al parc et pot fer guanyar posicions.
Quan el cap ho decideixi, llavors et proposarà com aspirant a bomber voluntari i cursaràs la següent edició del curs basic per bombers voluntaris.
Una vegada el tinguis cursa amb les seves 200 i pico hores i els seus 11 exàmens (1 per mòdul) Sembla molt llarg, però amb les pràctiques i 2 dies a can Padró, a mi se’m va fer curt. Per completar el curs també tindràs que fer 5 guàrdies a parc que normalment es divideixen en 3 a un parc funcionari i 2 al teu parc. Un vegada fet, ja tindràs tots el requisits per poder presentar-te a l’oposició per l’ingrés a la secció activa següent.
No es per desanimar-te però se sol trigar un mínim de 2 anys (1 per ser aspirant i 1 per fer tot el procés)

Bases de l’oposició per l’ingrés a la secció activa: www20.gencat.cat/docs/interior/Home/030%...ocs%202010/Bases.pdf
El llistat de parcs (busca el que et podria anar be):
www20.gencat.cat/portal/site/interior/me...RD&vgnextfmt=default
Per lo que es de la compensació económica:
www.gencat.cat/diari/5836/10348003.htm
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: Aditya

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 11 mesos #43479

Hola. Una pregunta al respecte. Hi ha limit d'edat? Segons la resposta donada, són 35 anys, però no fa gaire que vaig fer la consulta en aquest fòrum i em van contestar que no hi ha edat limit, només haver fet els 18 anys

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 11 mesos #43482

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 589
  • Gràcies rebudes: 2
No hi ha edat, el que passa és que no deuen haver actualitzat la pàgina al gencat.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43664

Gracies per l'informació, Damia.
Jo volia preguntar- vos, veure si algú ho sap, si el parc el tries tu segons et vingui be o si se t'ha d'assignar un segons la zona on visques? Jo visc al barri de Gràcia, sabríeu dirme quin parc hem convindría més?
Gracies nois, i força!!

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43679

Un cop més... no hi ha parcs de bombers voluntaris a Bcn ciutat.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43681

Damià va escriure: Bones Catalan23. A veure lo primer, a bcn capital no n’hi ha de voluntaris donat que nomes n’hi ha a bombers de la generalitat lo que si que n’hi han per poblacions properes. Mes baix et deixo el llistat dels parcs de Catalunya.

Lo primer que tens que fer es que et proposin en algun parc com aspirant a bombers voluntari. Això es fa normalment, presentant al cap de parc un currículum i tenint en conte que compleixes els requisits següents:
a) Haver complert 18 anys i no haver complert els 35 anys al moment de ser nomenat aspirant.
b) Tenir la residència dins el terme municipal del parc de bombers al qual vols ser adscrit, o bé tenir-la a una distància inferior a 15 quilòmetres de radi.
c) No patir cap deficiència psíquica ni física que l’impossibiliti per realitzar les funcions pròpies de la secció.
Després encara que et diguin que esta difícil tens que anar passant (1 vegada a la setmana) per mostrar interès perquè normalment hi ha cua de currículums i el fet de anar al parc et pot fer guanyar posicions.
Quan el cap ho decideixi, llavors et proposarà com aspirant a bomber voluntari i cursaràs la següent edició del curs basic per bombers voluntaris.
Una vegada el tinguis cursa amb les seves 200 i pico hores i els seus 11 exàmens (1 per mòdul) Sembla molt llarg, però amb les pràctiques i 2 dies a can Padró, a mi se’m va fer curt. Per completar el curs també tindràs que fer 5 guàrdies a parc que normalment es divideixen en 3 a un parc funcionari i 2 al teu parc. Un vegada fet, ja tindràs tots el requisits per poder presentar-te a l’oposició per l’ingrés a la secció activa següent.
No es per desanimar-te però se sol trigar un mínim de 2 anys (1 per ser aspirant i 1 per fer tot el procés)

Bases de l’oposició per l’ingrés a la secció activa: www20.gencat.cat/docs/interior/Home/030%...ocs%202010/Bases.pdf
El llistat de parcs (busca el que et podria anar be):
www20.gencat.cat/portal/site/interior/me...RD&vgnextfmt=default
Per lo que es de la compensació económica:
www.gencat.cat/diari/5836/10348003.htm

Hola Damià.
Jo també estic en una situació similar que la que ha citat l'altre company.L'unica diferència és que jo visc a un poble on hi ha bombers voluntaris.En la referència que fàs en el tema "d'anar passant",ho tenen gaire en comte?Es que jo vaig portar uns papers fa un temps i no se fa com "cosa" d'anar passant per allà en el sentit de fer nosa.si em poguessis aclarir això.
Quan surten les places? O això ho convoca cada parc quan li convé?

Gràcies!

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43686

Al nostre parc tenim dos aspirants i en han dit que fins que no tinguem nova llei no hi haura places noves.Pero es veu que amb otta probabilitat hi haura convocatoria pels quentenen el curs aprovat.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43688

En que consisteix la nova llei aquesta? Ho he llegit en altres llocs pero en cap lloc ho aclaren massa .

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43690

Risto, lo de anar pasant tot depend del parc. Si es un parc que no te gaires CV per ser aspirants dons t'agafaran casi segur, pero si es un parc on hi ha molta demanda dons ja pots anar allar a quedar be i a mostrar interes amb el ser voluntari. Es que amb 2 CV identics, pero un que pasa cada 2 setmanes pel parc a veure si fan falta mans per fer algo, i un altre que no apareix ni una vegada... Pos es tria rapid. No es en plan portar pastisos i osties, pero sempre agrairan un ajuda al moment de netejar cochera, manegues o tu mateix demanar si pots assistir a les practiques com espectador per aprendre i si et diuen que si interesat per saber cuan es fan. Es posarli iniciativa, pero sempre demanant i si es possible que sigui al cap de parc, que per algo es el responsable.
Ja veuras que al cap de 5 o 6 vegades que hi hagis pasat una bona estona, ja començaras a forma part (poquet a poquet) de la familia del parc ;)

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 10 mesos #43694

Damià va escriure: Risto, lo de anar pasant tot depend del parc. Si es un parc que no te gaires CV per ser aspirants dons t'agafaran casi segur, pero si es un parc on hi ha molta demanda dons ja pots anar allar a quedar be i a mostrar interes amb el ser voluntari. Es que amb 2 CV identics, pero un que pasa cada 2 setmanes pel parc a veure si fan falta mans per fer algo, i un altre que no apareix ni una vegada... Pos es tria rapid. No es en plan portar pastisos i osties, pero sempre agrairan un ajuda al moment de netejar cochera, manegues o tu mateix demanar si pots assistir a les practiques com espectador per aprendre i si et diuen que si interesat per saber cuan es fan. Es posarli iniciativa, pero sempre demanant i si es possible que sigui al cap de parc, que per algo es el responsable.
Ja veuras que al cap de 5 o 6 vegades que hi hagis pasat una bona estona, ja començaras a forma part (poquet a poquet) de la familia del parc ;)

Gràcies per l'aclariment Damià.La veritat es que a mi m'agradaria molt poder donar un cop de mà en el que sigui i així poder entrar una mica al "mundillo".Serà qüestió d'anar passant esporàdicament com dius i mostrar interès.

Gràcies!

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 9 mesos #43748

• juanjose_1985_
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 8
  • Gràcies rebudes: 0
Aquest any no pensen treure places? L'any passat van sortir per aquestes dates...

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 9 mesos #43750

juanjose_1985_ va escriure: Aquest any no pensen treure places? L'any passat van sortir per aquestes dates...

D'acord amb l'article 5.3 del Decret 246/1996, de 5 de juliol, que aprova el reglament del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya, la convocatòria pública per accedir a la Secció Activa del cos de bombers voluntaris de la Generalitat de Catalunya s'ha d'efectuar pel conseller d'Interior i ha de ser, amb caràcter general, anual d'acord amb les disponibilitats pressupostàries.
En el cas de la convocatòria de l'any 2011, s'estima que es publiqui després de l'estiu, però encara no és definitiu, cosa per la qual us recomanem que aneu consultant el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya cada dia, ja que, arribat el moment és on es publicarà l'esmentada convocatòria.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 5 mesos #44370

Hola,

Sabeu si és possible compaginar el voluntariat de bomber amb una altra feina.
Jo treballo pels matins però és un lloc on em donen flexibilitat per faltar puntualment i recuperar les hores un altre dia.

Merci.

Com arribar a ser bomber voluntari? fa 14 anys 5 mesos #44392

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 589
  • Gràcies rebudes: 2
Markitecte, això és justament el rol del vomber voluntari. Treballar en una altre cosa, o no, i cuan es necesita anar a l'emergència o afer les guàrdies, el que sigui.

• Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.200 segons
Gràcies a Fòrum Kunena