Confirmo el q alguns heu anat contestant, e nat a una osteopata i m'ha dit q si no hi ha una desviaíó molt gran,l'osteopata amb 2o3 sessions ben fetes un mes abans de la revisió et fot l'esquena recte com mai!!! Aixó si despres et torna al seu estat natural! NO TENIM SOLUCIÓ ELS QUE SORTIM AMB D'EFECTE DE FÀBRICA!!!
Aixó si diuen q va de conya nedar i sobretot d'esquena!!!!
De puta mare home! la questió es si no tens cap molèstia i no t'impedeix fer el teu treball. Així que 1 més abans a que et recol.loquin les vertebres i de guais no?
Soc el que entra del 2002. Mireu, amb aquests 6 anys de remanar papers de l'administració he descobert algunes coses sobre les proves mèdiques:
* La generalitat paga una empresa la qual lloga les instalacions on és duen a terme les revisions.
* Els metges que fan la revisió van a preu fet, vaja que han de fer aquelles revisions en un espai de temps, amb uns calés determinats i amb els aparells (que com molts heu pogut veure) deixen molt de desitjar.
* Conec bastanta gent que un any la va passar i el següent no, i no és conya.
* Penseu que el metge que us toqui (la gran majoria d'ells son novatillos).
* Les proves mèdiques específiques (les bases així ho descriuen) que haurien de fer en cas de sospitar alguna anomalia sovint no les fan, perque?...coses de l'administració.
* A mi per exemple, em varen pendre la presió i pim pam fora patada al cul, sense proves específiques ni res.
* Com que la gran majoria de casos com el meu han tingut una sentència favorable en els darrers anys (no fer proves especifiques o fent-les, és igual) l'administració fa la vista més gorda en la prova mèdica, ja tenen l'entrevista per fer el que més els convé.
res company, les mèdiques que et faran no tenen raó de ser, si fos realment una oposició les farien al principi de la oposició però això costa molts calés.
així doncs, no t'hi capfiquuis, això si, si arrives a les mèdiques et recomano que vagis a un fisio, osteòpata que et posi l'esquena recta i t'asseguris el tanto, no fos cas que et trobessis amb un metge empanat com el que em va tocar a mi.
Es a dir, que si et manen fer una prova específica (per a cualsevol cosa) i ells no te la fan, al final la sentència acaba sent favorable a tu en el cas que recorris?! Es a dir, que si et veuen xungo millor que et fotin la patada el cul a priori i després recorrer, a que et facin la prova pertinent per l'anomalia m'equivoco?
Suposo que tots aquests tràmits es deixen en mans d'advocats i tal no? i també suposo que n'hi deu haver més de 2 especialitzats en el tema
jo ja tinc una radiografia de l'esquena a tamany natural, ara només falta que la porti al traumatòleg per a que em calculi els graus...
per si pot ser d'ajuda a algú, comentaré el poc que sé... resulta, per començar, que com bé ha dit algú, la precisió dels graus és relativa, depèn una mica de com posen la regla i fan el traç amb el llapis per després mirar l'angle.
per altra banda, he parlat amb un conegut que va a un naturòpata a tractarse una escoliosis de 17 graus amb massatges, i m'ha asegurat que els resultats són MOLT evidents. Suposo que si deixés de anar-hi ho perdria altre cop, com també s'ha dit.
si la desviació és per diferència de llargaria de les cames, la cadera queda inclinada, i les espatlles poden o no estar inclinades. Però si a part de fer-se massatges just avans de les proves, no es fan servir plantilles per corregir la diferència d'alçada, les contractures NO acabaran de marxar mai!.
Per cert, la escoliosis implica també una rotació de les vèrtebres que fa que quan ens ajupim, una banda de l'esquena és més alta que l'altre, perquè les costelles roten amb les vèrtebres.
Si no et fan la prova específica i et foten fora evidenment que tu després, al recorrer, has de demostrar que no només no et varen fer la prova específica sino que tu sí l'has fet a posteriori (10 dies després més o menys) i estàs bé.
És a dir, que has de fer que els metges de la seguretat social, altres que t'hagin visitat sempre i sobretot un perit judicial neutre per sorteig del TSJC doni les teves proves com a vàlides i positives per tal de que et beneficiin alhora de la sentencia.
En el meu cas jo tenia simplement un sindrome de bata blanca (quan et posen el trasto per medír la pressió et puja i punt. això només es pot demostrar fent una prova específica de 24 hores (holter monitoritzat) que verificarà que jo no soc hipertens.
Cada cas al seu cabàs i cada truja que mengi el que mé li convingui.
No és tan fàcil com us penseu però si es fa bé cap problema.
Bueno després de totes les pertinents rallades mentals, he anat al metge amb radiografia en mà i m'ha dit que tinc segur menys de 5º (s'ha de dir que el tio ho ha fet a ull eeh) i m'ha dit que si que tinc una mica d'escoliosis perqué tinc lo tipic de un hombro una més alt que l'altre bla bla bla peró que el meu principal problema es de contractura (cosa que ja sabia) així que unes bones sesions de relax (no se com) i que no pateixi que per l'esquena no hem tumbaran...
Tot i que no m'ha deixat del tot tranquil al fer-ho a ull al menos una mica més relexat s'ha de dir que estic ejejejej perque suposo que no dec ser el primer mamon que va allà a preguntar lo dels graus i suposo que saben el que es diuen... a veure si ara se m'envan les putes contractures... algú sap un metode de relaxació apart de la mítica i tàntrica "Palla relaxant"? jajaajjaja
Si t´encens 4 espelmes et pots fer la palla romàntica de tota la vida...XD....
jo estic com tu més o menys uns 5º però que van i que tornen, o sigui, que de coxis a cervicals traça una línia recta però fa una xican pel mig i el metge m´ha dit tres coses al respecte: natació, natació i natació, preferentment d´esquena, perquè desenvolupant la musculatura per els dos costats igual pots arribar a dissimular a ulls vista el petit desvio (la radiografia seguirà semblant el que realment hi ha) i l´esquena deixa de ser sospitosa... ara, no sé si et pot ajudar amb el tema contractura...
Salut!!!
Sempre va bé saber noves coses... com lo de nadar d'esquena i lo de la palla romàntica ajajajajaj suposo que per gent que s'estima molt a ella mateixa.
No no si jo també ho tinc que dissimular que també en tinc una mica, així que nadar d'esquenes no? ok doncs a nadarla s'ha dit!!
hola...
yo tambien he ido al medico para que me viera la espalda, porque de pequeño que tengo escoliosis.
me hice la radiografia y finalmente son 4-5 grados..
lo que no creo es que la escoliosis se vaya por nadar de espalda...
yo nadaba mucho pero para fortalecer los mmusculos de la espalda y columna y evitar futuros problemas.
justo pelu, no te va a enderezar la espalda el nadar, lo que te va a desarrollar la musculatura que permitirá disimular a ojos vista cualquier posible desviación de 5-8 grados que puedas tener, ara bien, si no lo ven claro y te hacen radiografia, pues algo habrá que inventar-se...
buenas....
ratafia una cosa, si tienes la espalda muy torcida se nota por mas que nades y nades como un loco...
los medicos al verte y tocarte se dan cuenta de si la desviacion es pronunciada o leve.
El tema esta en que 7 grados como dicen las bases es muy poco.
por otro lado al hacerte radigrafias de los miembros inferiores se ve si tienes la cadera mas elevada de un costao que del otro y ahi si que t miraran la espalda.
con esto quiero decir que hay que estar muy tocido pa que te eliminen por esta prueba.
Nadar ayuda pero no endereza...por otro lado nadar y pajarito no se llevan de la mano...
pelu va escriure: ...por otro lado nadar y pajarito no se llevan de la mano...
y ezo como ze come??
Suposo que es deu referir a que nedant augmentes volum i en conseqüència pes, però jo considero que també augmentes força al tronc superior, així que jo ho deixaria en empat