Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2

TEMA:

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21841

• foc de drag
  • Avatar de foc de drag Autor del tema
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member
  • Missatges: 18
  • Gràcies rebudes: 0
Hola a tots i a totes,

Primer de tot hem presento, doncs sóc nou al fòrum i un novato amb el tema dels bombers.

Tinc 21 anys i en breu acabo la carrera, però m'he decidit per opositar per ser bomber.

És una feina que sempre m'ha agradat i sempre han estat els meus ídols. M'agraden les activitats físiques i m'agrada ajudar a la gent.

He estat buscant informació per aquí el fòrum i la veritat és que n'hi ha bastant, però hi han algunes coses que m'agradaria que m'ho respongueu aquí mateix.

Primer de tot estic dubtant en si apuntar-me a una acadèmia o bé preparar-m'ho per mi mateix. Que hem recomaneu? El físic no hem preocupa perquè soc jugador professional de rugbi, però la teòrica no sé gaire com va.

Recomaneu alguna autoescola en concret de Barcelona per treure'm el carnet C? Recomaneu que hem plantegi treure'm algun més? Actualment tinc L'A i el B.

En el cas que decidís fer-ho per lliure hi ha algun lloc en concret on es pot inscriure per fer les oposicions?

Sento el toxo que us he escrit però m'agradaria aclarir aquest dubtes.

Gràcies per antelació a tots!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21842

• AlexRuizAR
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 343
1r de tot Benvingut, aquí trobaràs respostes de tot sobre aquest tema, hi ha molta gent que opina que apuntar-se a alguna acadèmia és llençar els calers, que el millor és fer-ho pel teu compte, però el meu consell, és que si no tens ni idea dels temes, és millor que el 1r any t'apuntis a algún lloc (no sé quins hi han per BCN, això ja t'ho aniran dient) ja que és molt més fàcil d'entendre-ho si t'ho expliquen i per preguntar els dubtes que et surtin. i Si no passes les opos (que és lo més segur) doncs ja comences a recopilar més info per internet i a estudiar pel teu compte.

Tema carnets, la meva recomanació és: estalvia i TREU-TE'LS TOTS!

Sort.

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21844

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

aLeXiTuh va escriure: 1r de tot Benvingut, aquí trobaràs respostes de tot sobre aquest tema, hi ha molta gent que opina que apuntar-se a alguna acadèmia és llençar els calers, que el millor és fer-ho pel teu compte, però el meu consell, és que si no tens ni idea dels temes, és millor que el 1r any t'apuntis a algún lloc (no sé quins hi han per BCN, això ja t'ho aniran dient) ja que és molt més fàcil d'entendre-ho si t'ho expliquen i per preguntar els dubtes que et surtin. i Si no passes les opos (que és lo més segur) doncs ja comences a recopilar més info per internet i a estudiar pel teu compte.

Tema carnets, la meva recomanació és: estalvia i TREU-TE'LS TOTS!

Sort.

Moltes Gràcies alextuh,

La veritat és que la idea era mirar alguna acadèmia per poder anar preparant el tema, però vaig anar a una i em van demanar uns 1500 euros, i no sé si és el preu normal o és que aquesta et feien coses especials, però ja m'aniré informant.

Sobre treu-te'ls tots et refereixes a treure'm els de mercaderies perilloses etc.??

Algu hem podria recomanar alguna autoescola on poder fer tots els carnets a Barcelona?

Espero passar les opos, però si no ho faig a la primera, a la segona segur que ho aconseguiré. (siempre positivo,nunca negativo).

Salut!

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21847

foc de drac , de momento tienes lo mas importante que es la ilusion, pero tienes que tener paciencia porque es un camino bastante largo, 1, sacarte el carnet C, y tal como te dicen los compañeros , lo antes posible el D Y el D , al mismo tiempo prepararte muy bien el temario y los psicotecnicos, despues bienen las fisicas que quizas no te preocupan pero las tienes que probar para saber que tal se te dan, si eres profesional de rugby, tienes mucho ganado pero no te confies , porque la natacion , la dominada y la barra de equilbrio no tienen nada que ver con tu deporte , y para finalizar la prueba de camion, todos queremos entrar a la 1 o a la segunda , pero lo cierto es que si lo haces bien algun año entras, suerte y al toro...................

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21848

anims i pascinecia cada vegada sembla més important tindre tots els carnets :
així que informet ara que deus estar a l'autoscola perque havien de canviar la forma de treures els carnets i nose si ja n'han canviat algun, el bus si a canviat pos no tinguis presa i treute el trailer despres seguit del C es a dir l'E, jo ara mateix no se com esta però informat que prou car es treures tots els carnets.

espero set util i que encara no ho hagin canviat tot.
pd.on jugues?

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21865

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Bones.

Només volia comentar que, tenint en compte les bases de Barna i que és el primer any que oposites (com jo), no seria millor tenir el C i com a màxim un dels altres dos? Ho dic perquè ara mateix també donen a Barna 0,5 pel BTP, el qual et donen amb el C, essent el màxim encara d'1 punt pel que fa a carnets (per tant amb el carnet C i algun dels altres ja tens el màxim).

Imagina't que les bases de Gene tenen també aquesta modificació, haries tira't 1000 euros~ per res. Si no hi hagués cap modificació tampoc n'hi hauria per tant, ja que, a la primera, de totes maneres ho tenim força complicat i, més que res, adquirirem experiència per l'any que ve. També penso que un carnet menys implica més temps per estudiar, la qual cosa, sent el primer any, és més important que els següents.

Jo tinc el C i el D i pensava posar-m'hi amb el C+E, però amb aquestes bases sorprenents de Barna, qui sap com serà Gene a partir d'ara... Si hi ha modificacions també a Gene, dubto que l'any que ve tornin a modificar el tema carnets. Només és la meva opinió ara per ara, més endavant ja veurem.

Sort, facis el que facis.

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21874

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

Mack va escriure: foc de drac , de momento tienes lo mas importante que es la ilusion, pero tienes que tener paciencia porque es un camino bastante largo, 1, sacarte el carnet C, y tal como te dicen los compañeros , lo antes posible el D Y el D , al mismo tiempo prepararte muy bien el temario y los psicotecnicos, despues bienen las fisicas que quizas no te preocupan pero las tienes que probar para saber que tal se te dan, si eres profesional de rugby, tienes mucho ganado pero no te confies , porque la natacion , la dominada y la barra de equilbrio no tienen nada que ver con tu deporte , y para finalizar la prueba de camion, todos queremos entrar a la 1 o a la segunda , pero lo cierto es que si lo haces bien algun año entras, suerte y al toro...................

Hola mack,
La verdad es que veo que es un camino bastante largo, y claro al tener las convocatorias una vez al año, si suspendes no te queda otra que esperarte un año mas.
Pero bueno, ilusión tengo de sobras. Pues para mi ha sido un paso importante empezar a decir a familiares que me estoy plantenado ser bombero.
Sobre el fisico no me preocupa tener q ponerme en forma porque se que tal como estoy puedo pasar la prueba, pero como dices si que me hace falta conocimiento de como es la prueba y los ejercicios a realizar, practicarlos y saberlos hacer.
Ya veo que mejor plantearme sacar mas carnets que solo el C.

Gracias!

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21875

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

xs va escriure: anims i pascinecia cada vegada sembla més important tindre tots els carnets :
així que informet ara que deus estar a l'autoscola perque havien de canviar la forma de treures els carnets i nose si ja n'han canviat algun, el bus si a canviat pos no tinguis presa i treute el trailer despres seguit del C es a dir l'E, jo ara mateix no se com esta però informat que prou car es treures tots els carnets.

espero set util i que encara no ho hagin canviat tot.
pd.on jugues?

Hola xs,

Ja ho tindré en compte, quan vagi a l'autoescola m'informaré de totes les reformes que hi hagin i ho comentaré aquí perquè tothom ho sàpiga.

Actualment estic jugant a un club que he fundat amb uns quants exjugadors, abans jugava al FCBarcelona.

Gràcies.

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21879

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

HurkyPurky va escriure: Bones.

Només volia comentar que, tenint en compte les bases de Barna i que és el primer any que oposites (com jo), no seria millor tenir el C i com a màxim un dels altres dos? Ho dic perquè ara mateix també donen a Barna 0,5 pel BTP, el qual et donen amb el C, essent el màxim encara d'1 punt pel que fa a carnets (per tant amb el carnet C i algun dels altres ja tens el màxim).

Imagina't que les bases de Gene tenen també aquesta modificació, haries tira't 1000 euros~ per res. Si no hi hagués cap modificació tampoc n'hi hauria per tant, ja que, a la primera, de totes maneres ho tenim força complicat i, més que res, adquirirem experiència per l'any que ve. També penso que un carnet menys implica més temps per estudiar, la qual cosa, sent el primer any, és més important que els següents.

Jo tinc el C i el D i pensava posar-m'hi amb el C+E, però amb aquestes bases sorprenents de Barna, qui sap com serà Gene a partir d'ara... Si hi ha modificacions també a Gene, dubto que l'any que ve tornin a modificar el tema carnets. Només és la meva opinió ara per ara, més endavant ja veurem.

Sort, facis el que facis.

Hola HurkyPurky,

I saps quan sortirà les bases de les de gene?

Per tant em recomanes que primer hem tregui el C i D i si crec convenient vaig pels altres.?

Tinc ganes de començar a agafar el temari x veure que surt i com plantejar-m'ho per estudiar.

La data de la convocatòria no es sap encara no?

I pel que fa el tema dels carnets, hem pots recomanar alguna autoescola per treure'm els carnets?

Gràcies

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21890

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
Jo sóc molt nou en això, igual que tú, però tenint només C i D, en vista del que ha passat amb les convocatòries de Barna, potser no em precipitaré pel C+E (ja no ho considero tant prioritari, ja que potser ni fa falta si tens BTP+D), ja veuré si tinc temps i diners...

A més sóc de Tarragona, així que no et servirà de gaire que et recomani l'autoescola Jordi... Per això no he dit res abans.

La meva opinió particular en quant a temari i acadèmies és que depèn de la teva pròpia experiència i en quina mesura creus que ets capaç d'entendre els temes per tú mateix. Per exemple, si tens un batxillerat tecnològic o científic no tindràs cap problema per entendre amb facilitat i sense gaire ajuda el temari i, potser encara que no tinguis algun d'aquests, també et resulti fàcil. Per això el millor és "fullejar" una mica qualsevol llibre per bombers abans de decidir si hauries d'anar a una acadèmia. Sempre hi haurà algunes preguntes que van una mica més enllà del que hi ha al temari, però això no vol dir que una acadèmia sigui imprescindible... Insisteixo que només és la meva inexperta opinió...

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21903

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
Sagal... de jugador de rugby a jugador de rugby... aqui estem per anar a l'"apoyo" en el que necessitis i és veritat d'il·lusió no t'en falta... però de novato a novato.... neng ens queda molt eh!!!! d'entrada planteja't-ho com a que primer... les primeres oposicions són de prova per veure com va tot plegat... (és en el que estic jo ara) i l'any seguent ja en serio a tot amb tots els carnets i la mare ke els va parir.

Per cert... no sé a quina posició jugues... però com siguis pilar t'ho veig xungo per passar les físiques eh jejejejeje, has vist els exercicis i barems?.... espero que siguis com a molt flanquer o siguis de la línea, així un tio àgil i ràpid com jo jajajaja, encara haurem jugat algún partit junts, aquest any estavem a primera catalana.

Pel que faci falta aquí estem i si necessites res més envia'm un missatge privat.

Salut

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21961

Benvingut "falcó" foc de drag :mrgreen:
Aparellador tu i jo segurament si que haurem jugat algún partit, jo jugo al Tarragona, a primera catalana també, i a més soc 3/4 com tu.... :) o sigui que en algún placatge ens haurem creuat. En quin equip jugues?
Per cert ara aneu al tanto amb les lesions que ja se sap que el dia menys pensat nyac, una bona ostia i algún os trencat.... deu no ho vulgui :wink:
Apa salut

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21981

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

HurkyPurky va escriure: Jo sóc molt nou en això, igual que tú, però tenint només C i D, en vista del que ha passat amb les convocatòries de Barna, potser no em precipitaré pel C+E (ja no ho considero tant prioritari, ja que potser ni fa falta si tens BTP+D), ja veuré si tinc temps i diners...

A més sóc de Tarragona, així que no et servirà de gaire que et recomani l'autoescola Jordi... Per això no he dit res abans.

La meva opinió particular en quant a temari i acadèmies és que depèn de la teva pròpia experiència i en quina mesura creus que ets capaç d'entendre els temes per tú mateix. Per exemple, si tens un batxillerat tecnològic o científic no tindràs cap problema per entendre amb facilitat i sense gaire ajuda el temari i, potser encara que no tinguis algun d'aquests, també et resulti fàcil. Per això el millor és "fullejar" una mica qualsevol llibre per bombers abans de decidir si hauries d'anar a una acadèmia. Sempre hi haurà algunes preguntes que van una mica més enllà del que hi ha al temari, però això no vol dir que una acadèmia sigui imprescindible... Insisteixo que només és la meva inexperta opinió...

Doncs, el cert és que batxillerat no en tinc cap, xq vaig accedir a la carrera universitària mitjançant CFGM i CFGS, però bueno, ja hem miraré alguna cosa del temari per veure com ho porto.

He estat mirant una acadèmia que té bona pinta que està a st.boi de llobregat que et costa 500 euros enlloc dels 1500 que hem demanen a altres llocs. És el temari bombers de Integral Safety.

Amb quan temps et vas treure el carnet C?

Salut! i gràcies!

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21983

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

aparellador va escriure: Sagal... de jugador de rugby a jugador de rugby... aqui estem per anar a l'"apoyo" en el que necessitis i és veritat d'il·lusió no t'en falta... però de novato a novato.... neng ens queda molt eh!!!! d'entrada planteja't-ho com a que primer... les primeres oposicions són de prova per veure com va tot plegat... (és en el que estic jo ara) i l'any seguent ja en serio a tot amb tots els carnets i la mare ke els va parir.

Per cert... no sé a quina posició jugues... però com siguis pilar t'ho veig xungo per passar les físiques eh jejejejeje, has vist els exercicis i barems?.... espero que siguis com a molt flanquer o siguis de la línea, així un tio àgil i ràpid com jo jajajaja, encara haurem jugat algún partit junts, aquest any estavem a primera catalana.

Pel que faci falta aquí estem i si necessites res més envia'm un missatge privat.

Salut

Ei aparellador!!

Doncs pel que vec això no serà tan ràpid com hem podia pensar d'un inici. Però bueno serà qüestió de paciència, estudia i tenir sort i si no és a la primera, serà a la segona, si no quan hagi de ser! Xro que no sigui molt tard !!XD

Doncs de posició la que més jugo es d'arrier, perquè tot i que mesuro 1,95 i peso 92 kg sóc força ràpid. Però també he jugat d'ala, de centro, de segona i de tercera. Com pots veure una mica de tot. jajaja

A quin equip jugues? Nosaltres aquest any al haver començat de 0 estem a tercera catalana i per desgràcia no hem aconseguit l'ascens, però estic segur que la temporada vinent ho aconseguirem. A més ara ens hem apuntat a la copa catalana sub 23 on espero fer un gran paper.

Gràcies per l'ajuda i el mateix et dic, aquí estic d'apoyo!!!

Salut!

VULL SER BOMBER fa 17 anys 4 mesos #21984

• foc de drag
  • Fora de línea
  • New Member
  • New Member

jjat va escriure: Benvingut "falcó" foc de drag :mrgreen:
Aparellador tu i jo segurament si que haurem jugat algún partit, jo jugo al Tarragona, a primera catalana també, i a més soc 3/4 com tu.... :) o sigui que en algún placatge ens haurem creuat. En quin equip jugues?
Per cert ara aneu al tanto amb les lesions que ja se sap que el dia menys pensat nyac, una bona ostia i algún os trencat.... deu no ho vulgui :wink:
Apa salut

MMM, carai carai! com saps que sóc Falcó?¿?

M'imagino que hauràs busca't els clubs de nova creació aquest any. ;)

Ufff, no me'n parlis de lesions, que aquest any sembla que m'hagi caigut la "grossa". M'he trencat 2 cops el nas, una luxació a l'espatlla i ara estic amb un trencament de 4cm al isquio esquerre... tot un panorama...

S'ha d'anar amb compta però quan toca, toca. Mai m'havia lesionat tantes vegades en una temporada, com a màxim 1 lesió per temporada.

Salut!!

• Pàgina:
  • 1
  • 2
Temps de càrrega de la pàgina: 0.185 segons
Gràcies a Fòrum Kunena