lluquet va escriure: Per començar jo conec molta gent que s'ha queixat per això de l'edat, així que no diguis que la gent no es queixa. El que passa és que per aquí hi ha molta demagogia barata i que tothom, en definitiva, només pensa en ell, ell i ell.
Tampoc no ets ningú per dir quan la gent es pot presentar a bomber, quin problema hi ha si ha gent que descobreix la vocació als 18 anys o als 30, o als 45? Darrerament, però, més que parlar de vocació, hauriem de parlar d'interes laboral i econòmic, només cal mirar molts comentaris en aquest forum (poca feina, moltes vacances, bon sou, contracte de funcionari...). Però bé, tothom tindrà els seus motius per presentar-se, i en el meu cas, que és més vocacional que res, també em molesta la gent que descobreix el suposat "chollo" de ser bomber...
També et queixes sobre els barems, però si algun dia arribes a entrar a bombers, defensaras els barems a mort. Ara, en aquesta convocatoria pels funcionaris de Proves físiques per tal d'acreditar l'estat físic de l'Acord regulador de Bombers pactada per conveni entre administració i sindicat, hi ha barems en funció de l'edat i sexe pels bombers. Per exemple, paliers per menys de 35 anys: 7'5 home,dona 6; paliers de 55 a 59 anys, 5 homes, dona 3,5... Ei! i tothom calla com a putes! ningú diu res...I en la convocatòria de sots-inspector, que també es pot presentar gent del carrer i gent de dins bombers, també hi ha barems, i ningu és queixa.
Amb això vull dir, i torno a repetir, que tothom mira la seva situacio actual. Si li convé un límit d'edat, calla, sino, protesta. si convé bàrems, calla, sino, protesta. si conve punts per carnet, calla, sino, protesta, o si convé ser bomber voluntari, el mateix...que si els voluntaris amunt, que si els voluntaris avalls, que si son uns aprofitats, etc...
Tothom mira per ell, pensi A o B, i després intenta justificar-se amb uns suposats arguments justos, solidaris, igualitaris, equitatius...per intentar justificar el seu egoisme...
Si algú et digues, molt bé, acceptem les proves que tu creguis més addients i convenients i justes, on entraran tote aquelles persones que creus que s'ho mereixien, entre ells els teus amics, però a canvi, tu no entraras mai. Qui és sacrificaria pels altres? jo t'ho dic ara, jo no. Preferieixo viure en una injusticia però on pugui sobreviure i tingui opcions, que no pas en una justicia on em toqui sacrificar-me. Soc el primer demagog, doncs...
Molt bonic això de "ets o no ets algú" per dir segons quines coses, parlant de demagogia... Sí, quedes molt bé, però el cert és que no he dit que no tinguin el dret de presentar-s'hi, d'intentar-ho, sinó que no es pot esperar que tinguin les mateixes facilitats; tampoc passarà res perquè es responsabilitzin una mica. En la meva opinió, tornes a exagerar o "distorsionar" la perspectiva dels qui no defensen els barems.
Jo no conec a totes les persones del món, només parlo d'aquest tópic, i ningú ha dit que estigués a favor del límit d'edat, estan en contra dels barems, que és diferent. Si en tenir 35 callessin, això no vol dir que no callarien també si no hi fossin aquests barems, això no ho sabrem ni tu ni jo, i trobo que has fet prediccions amb prejudicis, no obstant aquestes no necessàriament tindran lloc en el futur. I és que és això el que a mi em molesta, que s'intenti desacreditar-nos per defensar el que pensem, dient que no faríem el mateix en un altre context, que ens tracteu d'insolidaris, quan vosaltres, en el nostre cas, farieu, més que possiblement, exactament el mateix... Quina és la diferència entre uns i altres defensant "la seva" en cada context respectiu? Que jo no he vist a ningú "dels nostres" criticant a aquells que defensaven la retirada del límit d'edat com egocèntrics, etc., fins i tot he vist a joves donant suport, però, ara que nosaltres simplement manifestem la nostra discrepància amb els barems, resulta que som uns "cabrons"... Vinga home...
En el cas d'estar-hi a dins, ja ets funcionari, encara que hi hagi barems, en general, són molt assolibles, perquè només has de mantenir una forma física, i no pas lluitar per una plaça com en una oposició. En el cas de sotsinspector, la seva feina no seria tan física, i si no m'equivoco, els barems, en general, també són molt més baixos. És clar que tothom calla, perquè als joves els hi és igual que els de més edat ho tinguin una mica més fàcil, donat que ja és molt més fàcil tenir puntuacions altes que en el nostre cas, i tenen un teòric molt més difícil, extens i més important. No hi estic gaire informat, però aquesta és la impressió que tinc ara mateix. Ho sento si peco d'ignorant.
Però què passa amb nosaltres... Resulta que hem estat entrenant per arribar a 13 paliers en la Navette, i ara alguns necessitaran un o dos paliers menys per puntuar el mateix, només per tenir 1-5 anys més...
Mira, jo em vaig trencar el lligament creuat anterior del genoll esquerre jugant a futbol, em van operar, i ara, encara que molt de tant en tant, haig de parar d'entrenar perquè se m'inflama el cartílag del mateix genoll i tinc una molèstia... Que fassin també paliers per mi i la resta d'operats del creuat anterior, no? També sóc un "recent" llicenciat, d'aquests que en aquesta puta crisi no troben feina per la seva carrera ni a patades, no la troben ni els qui tenen experiència, imagina't nosaltres. Em podrien donar també algun puntet per tenir certa formació "extra"... però no em donen res, és més, ara resulta que la donen a fperos (no tinc res en contra d'ells) i en certa manera he estat perdent el temps... Qui és responsable? Potser culpable no ho és ningú en concret, però responsable ho sóc jo.
Tothom té dificultats, i tothom s'hi pot fer responsable. El món no és just, i no pots esperar que als 40 ho tinguis tan fàcil per entrar com als 21-25. Si comencem a intentar compensar les dificultats que tenen uns, sempre acabarem putejant desproporcionadament a uns altres... Prefereixo que no s'intenti compensar res i tots estiguem en igualtat de condicions, i t'asseguro que tu sí que no ets NINGÚ per saber amb seguretat si diré o no el mateix quan tingui 35. No ho saps pas, al igual que jo no sé què faries tu en la meva situació. No m'intentis desacreditar d'aquesta forma tan "barata", perquè, llavors, el debat no tindria cap sentit, ja que tothom és inherentment subjectiu.
Tampoc trobo que el tema dels motius de cadascú tingui res a veure amb la justícia dels propis barems. Potser l'has esmentat per si algú atacava el tema per aquell cantó, però, al menys a mi, no m'importa que algú de 30-35 hagi descobert que vol ser funcionari en aquesta crisi i en realitat no sigui res vocacional. Tots els motius són respectables si els candidats són capaços de realitzar la seva feina, l'únic que dic és que es poden responsabilitzar del seu hàndicap.
Em diràs: quina és la diferència amb les dones? També vols que els hi retirin el seus barems? Bé, a banda del que he dit en el post anterior, hi ha una diferència molt important amb les dones... Era factible que tu comencessis a preparar-te una mica abans, al igual que era factible que jo comencés als 21 en comptes d'haver perdut el temps fent una carrera, però... les dones no podian escollir en cap moment deixar de ser dones. Per això, comprenc molt més els barems per les dones, però no estic a favor dels barems per edats... Ho sento.
Resumint... A mi no em molesten tant els barems, prefereixo que no n'hi hagi, però tampoc hi estic tant en contra com sembla en les meves aportacions, ara bé, també els hauríem de veure... El que sí que m'ha molestat, i força, és que se'ns tracti d'egoistes i egocèntrics per defensar el que pensem, quan hi tenim tot el dret, al igual que vosaltres el teniu de defensar els barems. I torno a repetir, si hagués d'escollir per mi i TOTHOM entre límit d'edat sense barems o barems sense límit d'edat, escolliria la segona opció. Si no em creus ja és una altra cosa.
I espero haver deixat clar que estic EN CONTRA del límit d'edat...
Sento la parrafada, com sempre....