xavixvd va escriure: Caram nois, si que s'ha enredat la cosa, la veritat és que no volia ofendre a ningú i si ho he fet demano humilment disculpes.
Sabeu? potser tampoc tenia un bon dia i desprès de parlar amb el departament d'interior i copsar la seva poca sensibilitat cap al majors de 35 anys, dient-me que la reforma de la llei per l'eliminació del límit d'edat no venia d'un any i que, si no em podia presentar a la propera convocatoria, ja em podria presentar en properes convocatories nomès em faltava interpretar que hi havien aspirants a bombers que per algun motiu no estaven d'acord en treure el límit d'edat.
En els escrits, quan no es veu ni la cara ni els gestos del teu interlocutor, és difícil saber quina és la veritable intenció de l'emisor del missatge i us puc assegurar que la meva intenció no era la d'ofendre a ningú.
Pel que fa a HurkyPurky, és molt curios que tu t'hagis molestat tant perque el meu escrit no el va motivar cap dels teus comentaris sino el següent comentari que no venia pas de tu:
Tmb penso ( si fos el meu cas ) k si porto varis anys opositant i no he entrat deixaro estar xk si no he entrat en 8 anys o 10 o els k siguin i amb bones facultats, com entrare amb mes de 35 anys k ja no tens les mateixes qualitats que quan en tens de 26 a 30, que es quan diuen la plenitud fisica i intel.lectual. Aixó ho va escriure MOLHE
Jo penso que els que van posar el límit d'edat son gent que deuen estar apoltronats a la seva cadira, majors de 35 anys i amb una panxa que no deuen ser capaços ni de anar a treballar si l'ascensor no funciona. M'emprenya que la gent que fa les lleis no tingui en compte que afecten a persones i que no som nomès números.
El límit d'edat és una clara discriminació que hauria d'estar a la constitució al costat de la prohibició de discriminar per sexe, religió, creences, etc. I que en aquest foro es parli de amortització dels bombers mes grans de 35 anys em recorda molt i molt al dircurs d'algun politic del tripartit.
En fi,HurkyPurky, company, que no anava per tu ni per ningú i crec que aquest foro te la seva utilitat per estar informat de moltes coses.
Tot clar. Jo també demano disculpes.
Simplement, com bé dius, no veus l'altra persona, i com que vaig llegir aquelles majúscules i tot després de ser "educat", i afegeixes que no havia sigut el meu millor dia... doncs...
Jo no m'havia "ofés" el més mínim pel teu comentari sobre les teves facultats físiques, el que volia era aclarir les coses, perquè jo no pensava el que deies, però sí que era un dels de "més amunt".
Era como si tu escriguessis algun comentari en el fòrum i després algú digués: Sembla que algú d'aquí dalt no estima gaire els negres... Sense dir qui ni per què... Imagino que voldries aclarir que no ets pas racista. Exemple exagerat, sí, però només vull fer-me entendre.
Res més. M'ha agradat aclarir el malentés.
Que vagi bé, ens veiem per aquí.
alf va escriure: Doncs jo prefereixo que no el treguin el límit d´edat, ja que posem per cas un home entra amb 45 anys s´en passa un a l´escola aprenent la teorica per ser bomber, després va uns 7-8 anys de parc petit en parc petit, on desgraciadament farà poca feina i apendrè poc, si té sort anirà a un parc gran on començarà a treballar una mica de veritat, eren 45+1+8+posem 4 aprendre l´ofici=58 anys, o sigui quan l´home sàpiga fer de bomber ja es pot jubilar o ja pot pasar a segona activitat, deficit total i això ho paguem entre tots.
Un altre aspecte negatiu és la gent que la seva feina a estat ser forestal i bomber voluntari, quants punts tindrà si la seva "vocació" es desperta als 45 anys? No ho se però si canvien el límit d´edat espero que també canviin els mèrits.
Apart es pot començar a opositar als 21 anys fins als 35 ni van 14, jo crec que són anys més que suficients per entrar a bomber, si en 8 oposicions no has entrat pot ser t´has de començar a plantejar-te que no estas fet per ser bomber, per que 2 cops es pot tenir mala sort, que si la barra, que si el camió, els psicotecnics, etc.., PERÒ VUIT!!!
Només he donat la meva opinió, que ningú s´enfadi ni se´m tiri a la "yugular", en el fons és només una opinió cap persona de les que decideix ens fara cas per molt que cridem ni que ens queixem.
Apa salut!
Pel problema de la jubilació, mèrits o el que vulguis, s'han de buscar alternatives - la solució NO pot ser limitar l'edat... És discriminació... miris com ho miris i diguis com ho diguis.
Si algú no pot superar les proves, simplement no passarà l'opo, per què no s'hi ha de poder presentar?
Jo tinc 25 (acabo de començar), i ja m'agradaria entrar-hi abans dels 30 ó 35, però mai se sap. Una lesió o qualsevol cosa pot fer que estiguis algun any sense presentar-te, pots quedar-te fora per detalls, pot haver-hi menys places, les convocatòries podrien passar a ser cada 2 ó 3 anys, etc. No només és relliscar-te a la barra...
El que vull dir és que fins i tot jo o qualsevol altre de 2x anys es podria veure beneficiat en el futur per la reforma. I, per altra banda, que algú de 36 es presenti no vol dir que hagi començat als 21, i hauria de tenir tot el dret del món per intentar-ho.
Ara em diràs: bé, si és discriminació, que es presentin també els deficients, coixos, etc... Aquestes persones senzillament no podrien passar l'opo...
Només és la meva opinió, no pretenia tirar-me a sobre teu...
Salut...