Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMA:

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28285

Muy MUY BUENO, tus aportaciones desde luego que no se pueden pagar, para los que opositan, y para lo que quieren ampliar conocimientos, eres un profesional como la copa de un pino!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28287

Cuanto tiempo maestro!! ya se te echaba de menos por este foro... :D . De vez en cuando aún voy echando un ojo a tus aportaciones en emersis jeje. A veces me tengo que morder la lengua y no contestar, porque sino pasa lo de este hilo, que me lían, y eso que aún estoy un poco verde después de tanto tiempo. Como llevas las publicaciones? Estas liado con algún nuevo libro?

Por cierto, releyendo lo que escribí ayer, me deje una cosita en la última parte del tercer párrafo. En negrita lo que me dejé:

"Por eso puedes llegar a pensar que, como puede ser que aumentando la sección y el caudal la PB tb aumente? Pues eso, porque esa es la curva resistente. Cuando hablamos de que al aumentar la sección aumenta el caudal y la PB DISMINUYE, nos estamos refiriendo al punto de funcionamiento de la instalación (punto donde cruza la curva resistente con la curva de la bomba)."

Saludos!

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28290

• hurkypurky
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 395
  • Gràcies rebudes: 1
ebr0, Te entiendo perfectamente. A veces entras, miras una pregunta estando cansado o con prisa, rezas para que la respuesta sea evidente y con una explicación corta, pero luego bajas un poco más abajo y te encuentras con un duelo de parrafadas y... es para echarse a llorar :lol:

chaito, va, no et facis el modest davant d'euler ara :lol:

Bé, en general estem d'acord, simplement hi havia la discrepància en el tema de la S, però ja està aclarat. Respecte a Bernoulli diria que no m'he fet entendre jo... ;) De totes formes, aquest és un tema per repassar-lo quants més cops millor.

euler, Gracias de nuevo. Normalmente agrego automáticamente a Favoritos cualquier aportación tuya.

Saludos.

PD: a ver si se puede insertar algún sistema o formato para poder poner raíces cuadradas, potencias, etc. de una forma cómoda... A este tipo de foros nos iría de pm...

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28293

Hola de nuevo a todos, Chaito es vedad yo también me muerdo la lengua para no enrollarme, pero teniendo tan buenos discípulos, para que hace falta maestros...tengo dos libros pendientes de publicación dos libros más, uno trata de Calculo Hidráulico de instalaciones de protección contra incendios, estás pensado no para opositores sino es para técnicos instaladores, espero que la semana que viene este listo, eso me ha asegurado la editorial.

Ahora estoy acabando uno de meteorología y climatología, estoy en fase de revisión, espero que el mes que viene lo pueda poner en LuLu, como mis otros libros. Este a lo mejor os interesa a vosotros, pues creo que os entra en el temario.

Por otro lado como me aburro.. :D , me he matriculado en un master de filosofía en la UNED, por esta razón estoy un poco apartado de los foros...

Bueno no me enrollo más, nos vemos

Juan Miguel Suay Belenguer
www.lulu.com/content/2358017

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28365

Tu nunca descansas eh!!! :D El día que me digas "me voy a tomar unas vacaciones", no me lo voy a creer. Y ahora filosofía... tú no sabes donde te has metido jajaja.

Sabes que los libros me los compraré, pero esperemos que el de meteorología no lo tenga que utilizar para ninguna oposición. Señal de que ya estaría dentro, porque ya sólo nos quedan dos semanitas para el examen...

Un abrazo maestro.

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28395

• aparellador
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 460
  • Gràcies rebudes: 0

chaito va escriure: Buffff!! Moltes preguntes veig jo aquí. :D Mira que m'havia agafat aquestes 3 últimes setmanetes de festa al curro per poder estudiar, però ja m'hi veig ficat tot el dia al foro jajajaja.

A veure, per parts, i respostes breus:

bernatrc: Sí, en el cas de que la instal·lació fos en baixada es podria donar el cas que:

PB = PL+ PC -AG ---> PB + AG = PL + PC

En aquest cas si aconseguim que AG = PC llavors PB = PL.

Fada: Aquesta taula de cabals crec que és de l'Adams no? A veure el cabal de sortida dependrà del tipus de llança, no del doll, i per ser més concrets de la Pressió que tinguem a punta de llança (PL). Cada llança té unes especificacions tècniques. El que va ficar aquesta taula estaria prenent una copa, i es va quedar tant agust. Plas!! Això o fico aquí i "arreando". Per tant no li facis ni cas, hi han altres coses molt més importants que aquesta taula.

aparellador: estic per donar-te el telèfon i explicar-t'ho aquesta nit fent una birra jajajaja. Perquè no et veig, però dedueixo que t'està sortint fum del cap.

A veure, és que ja comences malament, el cabal NO és constant. En el moment que tanquem la secció de sortida el cabal disminueix. Mira la pàgina 77 del document que he penjat abans. Si disminueix el cabal o fa la velocitat, i si o fa la velocitat ho fan les pèrdues. QUan la pregunta parla de pressió, es refereix a la pressió estàtica, i si hem dit que la velocitat disminueix (disminueix la pressió dinàmica) augmentarà la pressió estàtica, no? És molt més fàcil del que sembla, no t'has de complicar barrejant variables i més variables.

Fada un altre cop: Sí, el que has escrit és més o menys correcte. Alguna coseta es podria dir conceptualment d'alguna altre manera, però bé, la idea és aquesta.

Salut!

Les tres últimes setmanes???? ke kabron... ke bé que viuen alguns jajajaj jo amb 4 dies abans de festa ja em puc donar per satisfet....

CHAITO... mooooooooooltes gràcies, m'has fet donar-li més voltes a això de la hidràulica i entre els teus comentaris, els del euler i els debats que porteu en aquest foro i l'altre m'ha anat de conya. Merci company i a disposar !!!!

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28400

chaito... jo et convido a unes birres! jeje

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28406

Com mola aixecar-se pel matí i dir: Buffff, a la feina...a no, que tinc vacances...Quina sensació!!! jajaja. Ara, també me les mereixia eh!

Les birres les fem quan s'acabi el teòric. Ja veuràs tu com llavors la gent ja passa de saber res d'hidràulica, ara és quan interessa :D Ja veig una quedada conjunta de foreros jajaja A més, quants més siguem, més pagarà en lluti :wink: A veure qui serà el crack d'absorbir un major cabal de birra...

Salut nanos!

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28435

• ungoliath
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 1065
  • Gràcies rebudes: 314

chaito va escriure: Com mola aixecar-se pel matí i dir: Buffff, a la feina...a no, que tinc vacances...Quina sensació!!! jajaja. Ara, també me les mereixia eh!

Les birres les fem quan s'acabi el teòric. Ja veuràs tu com llavors la gent ja passa de saber res d'hidràulica, ara és quan interessa :D Ja veig una quedada conjunta de foreros jajaja A més, quants més siguem, més pagarà en lluti :wink: A veure qui serà el crack d'absorbir un major cabal de birra...

Salut nanos!

Vinga tio quin morro que tens... com que te les mereixies? si t'has passat tot l'estiu de farres a Galicia!!! Per unes setmanes que curres i ja vols vacances? Marikanena!!!

Vinga una abraçada i aprofita-les a tope!

Força i Constància

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28503

Home, no t'enganyaré, alguna farra per allà m'he fotut. Bé, potser més d'alguna... però que vols, és estiu, fa calor, a casa no es pot estar... ja m'entens...A més, calla, calla, que ahir encara em van trucar per anar a currar per la tarda com un favor. La mare que els va parir...Quines ganes tinc ja d'entrar... :lol:

Una abraçada!

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28510

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Ostia, ara si que... Chaito, tu no vas passar la opo ? O encara estas fora? Jo pensaba q ja eres dins!

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28535

Doncs no David, :D em van fer fora a la conducció. Vaig treure un 5,5 i van tallar amb un 6. Va ser un d'aquells dies que és millor no aixecar-se del llit, perquè entre la mala sort que vaig tenir amb el canvi i que la vaig liar a la rampa... al carrer! La veritat és que va ser bastant traumàtic, perquè anava molt ben col·locat.

Però en fi, un altre cop serà. A veure aquest any com va, tot i que m'ho he pres bastant més amb calma, suposo pel fet que encara en fot bastant lo del camió, i més després de preparar tant totes les proves. Bé, de tot se n'aprèn, o això espero :lol:

De moment aquest any el psico (que és el que em dóna més por) i el teòric, i de mica en mica... ja veurem com va.

Salut nano!

Hidraulica fa 16 anys 6 mesos #28551

• david-bmb
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 647
  • Gràcies rebudes: 4
Joder, quina putada noi. Pero, de totes formes, crec jo que la gent que ha caigut a la conducció, és questió de temps entrar. Ja teniu mig peu dins. Molta sort aquest any a veure si la passas sensera!

Salut!

No te asustes si me ves retroceder alguna vez....Será que estoy cogiendo impulso.
  • Pàgina:
  • 1
  • 2
  • 3
Temps de càrrega de la pàgina: 0.168 segons
Gràcies a Fòrum Kunena