Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34653

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 589
  • Gràcies rebudes: 2
K3, no se a quins parcs has estat però com a tot arreu hi ha gent de tot perque jo he estat en varis parcs de professionals i de cuidar-se n'hi ha ven pocs he també, els 4 més joves de la ultima opo i prou perquè la resta estan al sofa fent panxa..........ja se sap que a tot arreu hi ha de tot.
Dons jo personalment prefereixo que em tregui un voluntari i ho fagi tot lo bé que saps que no pas esperar-me entre la ferralla desagnan-me avans no arrivins els professionals (ho dic per els lloc on els parcs de professionals estan lluny del pinyo i arriven primer els voluntaris, no perquè els professinals siguin lents)
Si ara ja hi ha parcs de pena i falta personal com ho faran per fer tots professionals?? Això no passara mai crec jo, la figura dels voluntaris és important i eficaç al meu entendre.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34654

Deixant de banda la motivació, vàlua i tasca dels bombers voluntaris, que no cal discutir i és absolutament lloable, suposo que tots estarem d'acord en que ens agradaria més ser bombers professionals que voluntaris i que si no surten més places de professionals és perquè l'administració ja té la papereta solucionada gràcies al tongo dels parcs de voluntaris. Que ningú s'enganyi, mentre aquí ens discutim, ells treuen les places amb comptagotes i encara els hem de donar les gràcies si cada 2 anys tenim oposició. I aixó que fan falta més de 400 efectius i amb el personal que ha superat la darrera opo ni tan sols es cobreixen les jubilacions des de l'anterior oposició! (que algú em corregeixi si m'equivoco)

Tal com diu k3, la discusió no té cap ni peus. On s'ha vist una clínica on el 100% del personal sigui voluntari? No sé perquè alguns bombers voluntaris s'infravaloren tant. Si l'opinió pública sapigués el que hi ha, la Generalitat s'hauria de posar les piles aviat perquè aixó és de païs en vies de desenvolupament i em penso que a Catalunya la imatge que es pretén donar no és aquesta.

Segur que si sortíssin 500 places per professionals en comptes de 100, qualsevol voluntari amb il·lusió de ser professional signaria on fos.

Salut!

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34655

sembla que ha canviat el debat, hi ara no és gens realista, tothom sabem perquè n'hi ha de voluntàris, són simplement calers, tant aquí com a tot arreu on hi ha, que són molts jocs, necessàris per a mantenir un servei de bombers eficient i més encara avui dia, és el món on vivim, tot i que a alguns ens sapiga greu...
i la falta de personal és una reivindicació independent del tema del voluntariat, la queixa és de falta de personal no de que sobrin voluntàris....

per cert companys, si que n'hi ha de metges voluntàris, bombers, professors, veterinaris etc...i ojalà algún dia coneixeu a algú perque valen tant o més la pena que els professionals....i d'aquest si que n'hi ha totalment voluntàris...

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34656

Talaiot, si ho dius pel meu darrer missatge, crec que ho he deixat clar, però per si de cas, ho diré més clar. En cap moment volia dir que els voluntaris sobrin, el que no és normal és que hi hagi parcs amb gairebé el 100% de personal voluntari. Tampoc he dit que no hi hagi voluntaris en altres professions, només faltaria que algú no pogués oferir els seus serveis de forma desinteressada. I el debat és intercanvi d'opinions, que potser no reflecteix la realitat del que hi ha ara, però és que el que hi ha ara no és el més dessitjable. I per canviar les coses, primer s'han de posar de manifest i debatre. Si aquests missatges nostres serveixen perquè algú es formi la seva pròpia opinión, ja valen la pena.

I per treure 800 places de mosso cada any sí que hi ha diners... que en el que s'inverteixen els nostres diners sí que tenim un debat interessant.

Salut.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34657

En estos temas siempre pasa igual, todos los comentarios están sesgados... :(

Creo que hay 2 temas, por un lado, la formación/acceso de los bomberos voluntarios, en mi opinión la formación es del todo insuficiente (creo que nadie pensará que un bombero profesional con sus 9 meses en la Academia de Mollet y luego los constantes cursos puede tener la misma o menos formación que un bombero voluntario, que hace un curso los fines de semana de 3 meses y luego aparece por el parque cuando puede y la formación no es continuada).

Por otro lado esta el tema de la necesidad de que existan voluntarios, para mi los voluntarios no existen para satisfacer el sentimiento altruista de las personas (como muchos esgriman aquí) , sino por un solo motivo, EL DINERO, los voluntarios son infinitamente más económicos que los profesionales y la administración juega con la ecuación profesionales + voluntarios para cuadrar los presupuestos.

Desde un punto de vista de la administración, los voluntarios son super útiles, por que son prácticamente gratis

Desde un punto de vista de los bomberos, cobrar algo no tiene que estar reñido con la vocación (muchísimos empleos vocacionales se pagan, y bien pagados).

Desde un punto de vista de la víctima o la calidad del servicio, mi opinión es que la practica y la formación son las que dan la experiencia, y en este caso ganan los bomberos profesionales, ya que están dedicados completamente a su profesión y están mucho mejor formados.

Respecto a los piques entre profesionales y bomberos... bueno a nadie le gusta que el de al lado intente hacer su trabajo gratis, por que sabe que su jefe pillará al gratis, lo cual refuerza mi teoría, si en Catalunya todos los bomberos no son voluntarios será por algo,no?

Saludos.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34658

Joice va escriure: I per treure 800 places de mosso cada any sí que hi ha diners... que en el que s'inverteixen els nostres diners sí que tenim un debat interessant.

Jajjaja, creo que a la administración le da un pelin más de miedo darle a un voluntario una pistola que una manguera :mrgreen:

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34659

bueno, havies donat a entendre que no treien més places perque hi ha voluntàris, i a mí per la meva experiència em diu que d'aixó res de res, si no hi hagués voluntàris hi hauria una altra cosa, o ningú, però no pas professionals...

i tant que ens havem de queixar, i hi ha moltes coses a millorar, però jo crec que no és pas l'existència de bombers voluntàris, sino la formació, capacitació, l'accés, medis, personal etc... tant a voluntàris com a professionals...

i el tema de mossos i financiació, bueno, és dur de païr, sobretot quan te trobes que volen fer un grup de recerca de muntanya a mossos, dintre de poc potser tenen algún "grup d'elit contraincendis", vergonyós, però tot aixó ho veiem desde la nostra perspectiva d'opositors a bombers, la gran majoria de la població segur que estarà d'acord amb que el que falta és policia, primer, després lo demés...

per aixó deia que no em semblava realista portar-ho a aquest punt la discusió, crec que per a mantenir un model de bombers professionals i funcionaris, a més de gratuita per a la població, la figura del bomber voluntàri és necessària, tot i que estic d'acord que algun parc de voluntàris és un parxe que els hi pot anar de luxe a l'administració, en concret aquells situats en àrea metropolitana...

i en relació a anteriórs missatges sobre la formació o aptituds fisiques dels voluntàris, mara meva!!!!! a quants parcs heu estat?, per que jo casi bé la meitat de bombers, tant professionals com voluntàris, dels parcs on he treballat donen pena, a més de no saber la sort que tenen i lo que donariem qualsevol de nosaltres per estar al seu lloc....aquest és un problema general a bombers, no exclusiu dels voluntàris

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34661

koe va escriure: Creo que hay 2 temas, por un lado, la formación/acceso de los bomberos voluntarios, en mi opinión la formación es del todo insuficiente (creo que nadie pensará que un bombero profesional con sus 9 meses en la Academia de Mollet y luego los constantes cursos puede tener la misma o menos formación que un bombero voluntario, que hace un curso los fines de semana de 3 meses y luego aparece por el parque cuando puede y la formación no es continuada).

sino por un solo motivo, EL DINERO, los voluntarios son infinitamente más económicos que los profesionales y la administración juega con la ecuación profesionales + voluntarios para cuadrar los presupuestos.

Desde un punto de vista de la administración, los voluntarios son super útiles, por que son prácticamente gratis

Desde un punto de vista de los bomberos, cobrar algo no tiene que estar reñido con la vocación (muchísimos empleos vocacionales se pagan, y bien pagados).

Desde un punto de vista de la víctima o la calidad del servicio, mi opinión es que la practica y la formación son las que dan la experiencia, y en este caso ganan los bomberos profesionales, ya que están dedicados completamente a su profesión y están mucho mejor formados.

Respecto a los piques entre profesionales y bomberos... bueno a nadie le gusta que el de al lado intente hacer su trabajo gratis, por que sabe que su jefe pillará al gratis, lo cual refuerza mi teoría, si en Catalunya todos los bomberos no son voluntarios será por algo,no?

Saludos.

l'academia són aproximadament 4 mesos de formació, i desprès 3 mesos de practiques a algún parc...
hauriem de distingir entre parcs profesionals, ja que n'hi ha on la pràctica és molt habitual i d'altres on no practiquen ni en sobnis...
un parc de bombers voluntàris no és pas quasibé gratis, clar que tampoc tan car com un professional...
i tant que la vocació no està "reñida" amb la retribució, però si el voluntariat...
si entenem pràctica com actuació directa, ho sigui, haver viscut varios accidents per exemple, jo el que vull com possible victima és formació (amb les seves practiques), medis i capacitat, ja que la practica com a actuació directa podrien passar anys per tenir-la en gran part del nostre territori...

els piques, pel que jo he viscut són, com en la majoria de casos a la vida, piques personals que arriben a generalitzar en els col·lectius...
el tema de perquè no som tots voluntàris? doncs perquè seria imposible un servei eficaç i efectiu, i no som tots professionals perque no seria eficient

no eficaç i no efectiu sobretot en zones metropolitanes tant densament poblades...
no eficient, perque la necessitat de bombers a gran part del territori no és constant durant tot l'any, i si ho és de constant majoritariament ho és per poc necessari, per aixó crec que calen els voluntàris...

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34668

talaiot va escriure: bueno, havies donat a entendre que no treien més places perque hi ha voluntàris, i a mí per la meva experiència em diu que d'aixó res de res, si no hi hagués voluntàris hi hauria una altra cosa, o ningú, però no pas professionals...

Vagi per davant que la meva experiència real en parcs de bombers és nula. Només opino com a ciutadà i opositor. No m'havies entés malament talaiot, en realitat volia dir exactament aixó. L'administració hauria de convocar més places professionals i eliminar voluntaris paulatinament. Dit així li pot sonar malament a algú, però es lògic pensar que si hi ha més places, molts més voluntaris podrien accedir a una plaça professional. No cal ser un gran filòsof per arribar a aquesta conclusió.

No entenc el raonament que fas afirmant que si no hi hagués voluntaris, és imposible que el seu lloc l'ocupèssin bombers professionals. Penso que et centres en la situació actual, com si les coses no puguèssin canviar mai. No creus que l'administració s'aprofita dels voluntaris? Jo estic segur que sí i que això és injust i a més, cutre. Amb tots els respectes pels voluntaris.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34670

Joice va escriure:
No entenc el raonament que fas afirmant que si no hi hagués voluntaris, és imposible que el seu lloc l'ocupèssin bombers professionals. Penso que et centres en la situació actual, com si les coses no puguèssin canviar mai. No creus que l'administració s'aprofita dels voluntaris? Jo estic segur que sí i que això és injust i a més, cutre. Amb tots els respectes pels voluntaris.

no, no, imposible no, i no seré jo qui defensi l'administració i la seva política...
tingues clar que s'aprofiten dels voluntàris tant com de la resta de treballadors, pot ser s'aprofitin del fet de poder tenir bombers voluntàris, però ara mateix no se si ha augmentat molt o no el nombre de voluntàris en els últims anys...
un cos totalment professional, amb professionals a parcs de pobles amb no més de dos o tres mil habitants ( és l'extrem, però n'hi han) seria perfecte, però crec que insostenible...aquí és on han d'arribar els voluntàris...
potser com dius em centro massa en la cituació actual, tant en la nostra con en la resta d'espanya, frança, on el nº de voluntàris és unes quantes vegades el de professionals, o d'altres llocs on el servei deixa de ser gratuït o es privatitza...
crec que el cos de voluntàris es crea per que, com he comentat, la necessitat de bombers a gran part del territori sol ser molt puntual, tant puntual com per poder prescindir d'aquests parcs, però puntuals per poder tenir uns voluntàris...
pot ser es creesin un petit nº de places, però no crec que moltes, i ni molt menys tantes com de voluntàris hi ha...
però vamos, que no és més que una opinió més, crec que un cos de bombers professionals és possible gracies als voluntàris

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34672

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Joice, no tots els voluntaris tenen com a fi arrivar a ser professionals, molts d'ells ho són com a complementaria a la seva feina diària. Ho fan perquè els agrada i volen ajudar, com qui va de voluntari a carites o fa de monitor en un centre excursionista.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34673

perfavor m'esteu comparant els voluntaris de caritas o en un centre excursionista amb els bombers...no fotem ostia que la responsabilitat no es la mateix ni els coneixements, ni la preparació
a mi m'agradaria ser cirurgia hi ho faria volutariament sense cobrar per que m'agrada i vull ajudar, i resulta que no ho puc fer ni hem deixen acostar-me a un quirofan
tambe m'agradaria ser policia i poder detenir gent dolenta o investigar un crim, i resulta que no hem donen una placa i una pistola
aixo si defensem que el primer que es passa per un parc de bombers voluntaris, li donem un jaqueto i un casc i el pujem a un camió a apagar focs, a anar a trafics etc
esteu defensant lo indefensable simplement perque esteu a dins i us interesa, el dia que l'acces a voluntaris es faci per una oposicio justa i i que valori capacitats llavors acceptare que hi hagi voluntaris, fins llavors....

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34674

Molt d'acord amb la opinió de Karte4 (BOMBERS PROFESSIONALS=BOMBERS VOLUNTARIS+BOMBERS FUNCIONARIS).
No menyspreeu als bombers voluntaris perquè hi ha països molt més desenvolupats que el nostre que en són la base. Tot i així també veig que la Generalitat ho porta molt d'amagat tot plegat, jo fins que no hi vaig entrar en aquest món no sabia que el meu poble de 23.000 habitants té un parc de voluntaris que només està obert els caps de setmana. Què pensaria la gent? s'escandalitzarien suposo... Però en veritat tot és pels diners.
Ara però estem a un bon moment en quan a formació ja que volen millorar el curs bàsic que ara són 178 hores lectives+8 guàrdies a parcs de funcionaris. I ja no deixen fer sortides sense tenir el curs aprobat (jo vaig estar quasi bé 2 anys sortint sense tenir coneixements).I deprés d'aquest curs la Generalitat està creant més places pels cursets de formació continuada (cursets on mai sobraran places ho asseguro...). En el curs ensenyen el més bàsic com diu el nom xDD toquen els mateixos temes però resumint-los en menys hores de classe per cada un però ja tens una idea de tot. Jo crec que estàn professionalitzant el voluntariat mica en mica. A més s'ha de tenir en compte que els voluntaris tenen la seva propia feina que fa que a cada sortida cadascú aporti els seus coneixements, l'arquitecte, el que és electricista, el que treballa al SEM i mil oficis que en aquella sortida et poden aportar molt.

No ho posen fàcil entrar a un parc de voluntaris perquè no volen gent de pas suposo, prefereixen persones que hi vulguin estar realment de voluntaris perquè ho senten així i donguin estabilitat al parc.

Per cert Joice "el què no és normal és que hi hagi parcs amb gairebé el 100% de personal voluntari", no sé si té entés malament, però els parcs o són de funcionaris o són de voluntaris tot i que potser en algun parc de funcionari accepten algun voluntari com excepció.

Voluntaris i funcionaris hi haurà de més bons i més dolents, no es pot generalitzar mai, els funcionaris com saben que es la feina de la seva vida si no ho han probat abans d'obtenir la plaça? Potser després no és el què s'esperaven i trobes a voluntaris amb més ganes i més formació. També hi ha voluntaris que ho han volgut només com a vocació sense ànim de lucre quan podrien ser uns dels millors bombers funcionaris i tenim la sort de tenir-los de voluntaris...Tot és molt relatiu...

Ser voluntari no contarà punts per les oposicions quasibé però si que t'aporta moltíssim.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34675

k3 va escriure: perfavor m'esteu comparant els voluntaris de caritas o en un centre excursionista amb els bombers...no fotem ostia que la responsabilitat no es la mateix ni els coneixements, ni la preparació
a mi m'agradaria ser cirurgia hi ho faria volutariament sense cobrar per que m'agrada i vull ajudar, i resulta que no ho puc fer ni hem deixen acostar-me a un quirofan
tambe m'agradaria ser policia i poder detenir gent dolenta o investigar un crim, i resulta que no hem donen una placa i una pistola
aixo si defensem que el primer que es passa per un parc de bombers voluntaris, li donem un jaqueto i un casc i el pujem a un camió a apagar focs, a anar a trafics etc
esteu defensant lo indefensable simplement perque esteu a dins i us interesa, el dia que l'acces a voluntaris es faci per una oposicio justa i i que valori capacitats llavors acceptare que hi hagi voluntaris, fins llavors....

joder, si desprès de totes les parrafades que em intercanviat la conclusió que treus es aquesta, o pases de llegir o no em sé explicar...
ser bomber voluntàri no és cap voluntariat, és simplement un nom, ja que no té res de voluntàri...
em parlat de si fan falta o no, accés, formació, etc...s'han de millorar...

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 10 mesos #34676

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
k3 era un simple exemple lo de les comparacions, però la teva conclussió final no la trovo gens encertada company. Els bombers voluntaris no passen pel parc i s'els regala el casc i el jaquetó he. hi ha un curs de formació teoric (que podria ser millor,sí) uns examens teorics, practics i físics. No ho pintis com si fos lo més sencill del món i regalissin les plaçes home!
Que els bombers voluntaris haurien de rebre més formació, sí, que hauria de ser formació continuada, sí, que els bombers voluntaris són necesaris, sí.

Temps de càrrega de la pàgina: 0.206 segons
Gràcies a Fòrum Kunena