Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35752

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Missatges: 589
  • Gràcies rebudes: 2
Antoniuu, trobu que utilitzes paraules poc adecuades, com hipòcrita, erradicar,etc.
Si et sembla que el tema fa pudor, no opinis (a mi em sembla bé que ho fagis, doncs dones la teva opinió).No tota la gent que és voluntaria es passa després a professional, i si ho fa com molt bé tu has dit no hi ha cap problema, (tot i que molts avantatges per ser professional no té.........els mèrits et comensen a comtar 3 anys des del nomenament a la secció activa i és una misèria el que conte) suposu que més que res la gent ho fa per adquirir experiència.I si no creguessin en l'altruisme de la seva tasca com a voluntari, no ho farien ja.
Lo que dius que preguntem a la gent, sento dir que almenys per la meva experiència, la gent no se n'enteren massa de com funciona el cos de bombers , ni si un parc és de voluntaris o de professionals, la gran majoria saven que hi ha bombers i prou.Igual que hi ha EPAF,GRAF,GRAE,auxiliars forestals, per la gent del carrer són bombers.
Trobo de mal gust el fet de generalitzar i dir que a la gent competent cuant s'els necesita potser no i són.Aquesta gent dónen un servei, si i poden anar i van i sinó n'hi van uns altres. Cuan tens un accident no t'importa si els que et salven la vida són professionals o voluntaris, t'importa que et salvin la vida, i això ho han fet molts voluntaris. La gent del carrer que et digui que s'ha de professionalitzar el cos no tenen idea del que estan parlant, no és cosa fàcil.

Això sí, queda clar que tu estas en contra dels voluntaris :wink: :D

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35772

voluntari-palau:I si no creguessin en l'altruisme de la seva tasca com a voluntari, no ho farien ja.

1er- Volem l´aigua clara de com s´entra a bomber voluntàri, si és a dit, si s´ha de fer una oposició...
2on-Si volen fer la mateixa feina que rebin la mateixa formació, això si em surten els comptes són 680 hores lectives.
3er-Si t´han altruistament ho feu, et puc donar el num. de compte d´infinitat d´oeneges on pots ingressar el que cobres a final de mes.
4art-que passa amb zones de CAtalunya on només hi han voluntaris? Hi són sempre? Hi van de seguida quan els truquen? ( Em ve al cap la zona de LLeida)
5è-Espero que si tu et presentes, ja que no tens cap avantage i sembla que no el vols tenir, no agafis l´Atego per fer el circuit de conducció. (VAja notes que treuen els voluntaris...)
6è-Ja que no teniu la mateixa formació que un professional, podrieu anar només de suport dels professionals, això si que estaria bé, tots els parcs de professionals, però amb voluntàris de suport sense comptar pels mínims, cap zona de Catalunya sense professionals.
7è-formació continua obligatòria per voluntàris i professionals, i a més a més que puntués, i el que no tregués una nota mínima a la puta calle, professionals i voluntaris.

A part de tot això jo estic d´acord amb l´Antoniuu.

Apa salut a tothom!

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35779

Deu ni do quins piques que hi ha no??? fins ara no sabia que hi hagués tanta gent en contra o a favor dels voluntaris. La veritat és que tot el tema ingressar al cos és del tot obscur...però si jo tingués la oportunitat m'hi llenceria de cap, a més sent un dels que m'he quedat sense plaça en la darrera opo crec que tindria part de dret i cap mena de remordiment.
Pel que fa a ser voluntari i opositar al mateix moment no hi veig el problema, què millor per veure si t'agrada la feina que treballar alla mateix?? és totalment licit ser voluntari per què li agradi o per a la llarga voler entrar al cos com a professional, no hi veig el problema gent.
I si algun bomber professional es mira malament un voluntari..pos vaia bomberillo, quan es treballa en equip es treballa amb titulars i suplents i si no que li diguin al Guardiola.
I que consti que no sóc voluntari pas eee

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35781

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
alf, lo de l'altruisme ja ho he dit jo, si tants de favoritsmes creus que tenen els voluntaris feste'n.De formació contant a voluntaris tsambé n'hi ha. Lo de la zona de Lleida ja esta parlat, llegeix-to.I torno a dir que la gent si la salves contenta està, funcionaris o voluntaris tant li fa, la questió és la professionalitat del bomber.
Lo de les ongs no ho he entes, i mira et puc assegurar que jo colavoro amb 4 ONG i no sóc voluntari, això no te res a veure..............
No diré res més perquè et veig molt encaparrat. Hem sap greu que la gent a vegades sigui "tant curta de mires".per dir-ho d'alguna manera que s'entengui.Mira com funcionen a França i a molts llocs d'Eurpoa i del món............

Salut

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35782

veig k el tema sta molt calent pr magradaria donar la meva opinió sobre els voluntaris sempre basantme en la meua experiencia i sense voler generalitzar:
tinc la sensació que els parc de bombers voluntaris són utils i eficients gràcies al voluntaris que opositen a pro i pocs, molts pocs de forma "altruista", una altres només van al parc a llimpiar el cotxe.
i el que em deixa descol·lokat és la foma d'elecció a voluntari i com que no ho puk desmostrar millor k diga el k penso.
k vagi b

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35795

Ja ho vaig dir una vegada en aquest forum ,però ho torno a repetir:
Jo, abans de voluntari, soc bomber i tinc respecte per a tot el col·lectiu, ja siguin voluntaris, forestals, professionals, oficials o segona activitat.
El problema és que hi ha molt envejós de merda. Es critica a qualsevol que et pugui fer ombra en la teva aspiració personal i això és lamentable. Si un voluntari em fa ombra en la opo, critico i el mateix faig amb les dones pels barems o amb els majors de 35 anys.
Sincerament, moltes paraules contra els voluntaris em fan fastic. La meitat dels bombers d'aquest pais son voluntaris i fa dos anys, que va morir un bomber voluntari de Castellar en un servei. I aquí anant insultant a tort i a dret.
En aquestes oposicions hi ha moltes coses a criticar. Jo també puc dir que son elitistes i per rics, pq per exemple, puntuen els carnets D i E, i ser de gent que no se'ls pot treure perquè no tenen diners.En canvi, qui té diners pot tenir tots els carnets...
O seguint el mateix en la línia elitista, qui estava a l'atur i s'ho podia permetre, tenia punts per la campanya forestal, en canvi, qui ha de treballar, no té punts...
La història dels bombers d'aquest país està lligada als bombers voluntaris. La meitat dels bombers d'aquest país son voluntaris i si hi ha professionals és pq s'ha triat un model mixte, en canvi en d'altres països el model és diferent. I això s'ha de respectar. Els voluntaris han fet molt en aquesta casa.
Aquí, ens hem d'aguantar el que toca. I si no ens agrada, podem donar idees per canviar-ho, proposar noves coses,encetar debats, però mai, mai, mai faltar el respecte i insultar als companys, i menys de la manera barroera com es fa per aquí. Em sap molt greu, sou patètics.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35796

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
És una bona cítica.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35806

quanta demagogia hi ha en aquests voluntaris:

1er- dir que primer soc bomber i despres voluntari... a veure perque et donin un jaketo i una camisa no vol dir que siguis bomber, ser bomber implica uns coneixements una formació, una voluntat, motivació... sobre voluntat i motivació no discutirem pero coneixements i formació... fer un curset cutre els caps de setmana no te res aveure a pasar-te 6 messos a l'escola durant 8 hores, per tant els voluntaris no surten igual de preparats saben lo basic per cobrir l'expedient i no fer-la molt grossa ( sempre amb exepcions hi ha voluntaris molt preparats)

2on a mi el que m'importa es que hem salvin la vida... bueno no ens flipem que igual que la pots salvar pots no slavar-la o deixar-te invalid perque el curset sanitari que feu...

3er els voluntaris han fet molt pel cos... sens dubte pero aixo no vol dir que no haguem de evolucionar i profesionalitzar el servei, al començament els mossos eren voluntaris pero al segle 20 es van profesionalizar

4rt a frança tenen el mateix model que aqui... bueno si tinguesim el mateix model que els françesos el 90% dels voluntaris estarien al carrer, tenen una jerarquia, l'acces es mes net i per merits propis ( no hi ha amiguisme). la formacio es infinitament millor, tenen la obligació de fer un cert numero de guardias i formació,( aqui si m'interesa vaig i si no tanquem el parc)

5e si voleu ser voluntaris de puta mare, pero no cobreu ni un duro, ni punts per funcionari, ni utilitzar camions...

conclusió: voluntaris si, formats, de suport, sense cobrar, i acces lliure i per merits personals, obligació de guardies i practiques...

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35807

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
K3 segueixo dient que sou "curts de mires"

El curs de voluntaris no es regala pas, snió mira tota la gent que es va fer fora per no aprovar els examens. esta clar que hi ha més formació a funcionaris però es fa un curs de caps de setmana durant 6 mesos, aprens moltes coses.
Parleu dels voluntaris amb total despecte com si fosim merda, i la cosa no és així.
Lforma d'entrar a voluntaris no la desidm nosaltres sinó els de dalt, queixa't a ells dels favoritsmes que hi ha.
Aquí des de fa un temps si no vas a fer guardies et fan fora.
A França cuasi tot són voluntaris.
Avera si ara per haver fet campanyes de forestal et donaran punts per funcionari i per ser voluntari no...per favor home...........
Esteu obsecionats amb lo de utilitzar els camions he.............tal com tu has dit; s'ha d'evolucionar, deixem les enveges arraconades va. :wink:

Salut

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35831

• satanascorpetit
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 42
  • Gràcies rebudes: 0
Pero a veure nano, no entens que això dels Bombers Voluntaris es la cosa més Nazi del món? Que passa, que els que vivim a BCN, Hospitalet, poblacions on no hi han parcs de bombers Voluntaris no tenim dret a ser-ho? oooh si clar, ens hauriem de comprar un petit xalet a un poblet i a 15 km del parc, no sigui que vingui un payu amb una cinta mètrica i no et deixi entrar perqué estas a 15.1 km...

Com vols que la gent no tingui mania als Bombers voluntaris quan en veus a un que li arriben els pits a terra i que sembla que estigui mig podrit pero clar, com que te la seva casa a 3 min del parc... cap a dins!
Ara si que ens la fotran amb aquesta peña... no veurem una opo ni en pintura...

Nose a qui voleu convecer de que no hem de tenir mania als bombers voluntaris, no la tindrem quan les coses siguin accessibles a tots (tota Catalunya) i amb un barematge just i equitatiu.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35833

Todavia estais con esto? Chicos, a los voluntarios no los vamos a cambiar de opinión, seguirán creyendo que con su mini curso de fin de semana están igual de preparados, ademas no nos engañemos, de voluntarios 0%, que bien que cobran las salidas, pero eso no lo van a reconocer nunca, ninguno sale por aquí diciendo que quiten el pago por salida.... jajaj que morro! vaya voluntarios... en realidad son funcionarios sin contrato de baja calificación y bajo coste, no hay más, y justo por ese motivo es por que les interesa a los gobiernos tener voluntarios...

No le deis más vueltas!

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35834

• voluntàri-palau
  • Fora de línea
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Creume company, l'odi no és bo........
Els funcionaris sempre estaran més preparats que els voluntaris això no ho nega ningú.
Però entre nosaltres no solucionarem res, qui tè que prendre les mesures és el govern, és a ell a qui s'ha de criticar i apretar perquè fagi les reformes necesàries.
Au no ens enfadarem per això ara,
Salut

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35837

per donar una opinió sense anar en contra o favor de res, nomès puc dir, que entenc que hi hagi gent que tingui motivació i li agradi dedicar-s'hi al cos de bombers de forma "altruista" ,ara bé, això ho entenc en gent que ja se li ha passat l'edat per opositar o gent que no vol entrar dins del cos de bombers. Però gent, que són voluntaris i a la vegada esperen a que surtin opos per presentar-s'hi corrents és una contradicció enorme. Si ets voluntari ,ets voluntari i si vols ser funcionari com a bomber, no ocupis una plaça de voluntàri pq contra més voluntaris hagin, menys plaçes surtiran. Si el govern pot ocupar una plaça per un voluntàri sense pagar, una plaça menys que sortirà. Jo ho veig així.

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35842

"altruista" a set euros l´hora nets d´impostos...

a veure quanta gent mileurista cobra a set euros l´hora...

Entrevista bombers voluntaris fa 15 anys 8 mesos #35849

Voluntari Palau. crec que confons el desacord general de la gent amb el SISTEMA amb un atac als voluntaris en si.
No dubto que siguis una persona molt competent fent de "bomber", però el sistema que ha permès que ho arribis a ser, és més que dubtós, i això és el que molta gent està exposant.
Ningú t'ha evaluat psicologicament.
Ningú t'ha exigit ni tan sols que tinguis el carnet C.
Ningú ha valorat el teu currículum
No has rebut la mateixa formació q un professional
No tens el mateix grau de compromís (quan se't necessiti potser estaràs treballant)

De tot això, els voluntaris (persones) no en tenen cap culpa, i fins i tot, haurieu de ser els primers en exigir-ho, per al vostre propi interès.
Que en la història del bombers, han tingut un paper molt important, ningú no ho posa en dubte, però de tot cor, gràcies, i que el voluntariat, tant a bombers com a altres organitzacions, per el be de tots... que passi a ser història.
Salut a tothom!!

Temps de càrrega de la pàgina: 0.199 segons
Gràcies a Fòrum Kunena