Suposo que aquesta és una discussió molt recorrent, però per mi que com ja he comentat abans, encara estic fora (només vaig al parc a visitar algun amic), aquest fil del fòrum m'ha anat molt bé per fer-me una idea més real de què és i com funciona el tema dels bombers voluntaris. Personalment ara em convé més apostar fort per la oposició, però si tingués uns anys menys, segur que intentaria fer-me voluntari (perquè m'agrada i com a pas previ per ser professional).
Per k3: Respecte el teu comentari k no tagradaria k t'operés un metge voluntari, ni et defensés un advocat voluntari, vull k sapigues k no t'esforsis en ser funcionari. Pk no tens perfil. Tu ets de les persones k menjant tu, ja han menjat tots!!!
Senyors, tots els k estiguin o tinguin alguna cosa en contra del voluntariat de bombers, k sapiguen k tenen + història que els actuals funcionaris i són igual de professional o + que alguns funcionaris!!!
No es pot discriminar a qualsevol col.lectiu sense coneixer la seva implicació!!!
K3: No diferenciaries un voluntari d'un funcionari ni que els tinguéssis a un pam! Millor si no saps del què parles no parlar-ne. Persones així d'ignorants són les qui fan mal al col·lectiu de bombers des de dins enfrontant funcionaris i voluntaris quan hauriem d'estar units ja que es basa tot plegat en un treball en equip.
Ara donare la meva opinio com professional i abans Voluntari.
Estic llegin aquet "post" i veig que alguns es queixen que si n'hi ha menys voluntaris fen guardies, sortides.....etc. Hauria mes places de professional. NO!!!!!!!!!!!!
Sabeu perque, per les MD, els reforsos d'estiu i les guardies extres que fan els professionals. Sabeu la de guardies que es cobreixen amb la gent que fa MD o dies extres, una barbaritat, pero uan autentica barbaritat!!!! i encara aixi aquet estiu en molts parcs no s'han cobert minis.
Jo ( i molts d'altres, que ara estem lluitant) aquet estiu i el estiu anterior no he fet cap reforç, ni cap hora extra (salvo l'activació dels MO). Perque, perque vull que entri mes personal.
Molts parc de bombers voluntaris estan actius perque la distribució de parcs professional que hi ha ara , no abarca tota catalunya. I per tant no es pot donar servei a tota la poblacio. Ja que tenen el mateix dret les persones que viuen a Barna com les persones que viuen a ribes de Fresser per possar un exemple.
Parlant del personal .....hi ha de tot, com ha TOTES les feines... hi han els que treballant i els que no. Jo he treballt aun hospital ( ja que parleu de metges.. i tambe hi han metges ganduls i "escaqueaos")
Jo com opositor, crec que el porblema parteix del model que s'esta utilitzant per omplir les places de bomber. No veig just que s'utilitzin voluntaris per soplir llocs de treball que podria estar fent gent que podria estar treballant amb el seu sou i dedicant-se alló que tant esforç li esta costant d'aconseguir. Suposo que el problema serà pels calers, perquè sinó no ho trobo gens bé. Alomillor és un tema de gestió d'aquests, perque també he vist pel foro algú que deia que s'estava malgastant diners en parcs molt 'cucos' que alomillor aquests diners haguessin fet més servei treient més places per bomber. No vui despreciar els voluntaris, es més, es d'admirar i suposo que avui en dia com esta la cosa sense ells no donaria abast per cobrir les places de bomber que tant ansiem tots per aconseguir. Però tambe han d'entendre (els voluntaris), que una persona la qual s'esta currant unes opos (esforç, temps, diners, dies sense fornicar jeje, etc.) per poder dedicar-se a ser bomber i poder viure d'aixó, hi hagi gent que te la seva feina i la seva vida montada i tregui temps ( repeteixo es d'admirar que sense cap anim de lucre es dediquin a fer aquesta feina) 'ocupin' la plaça d'una persona de la qual podria estar treballant. El problema no son dels voluntaris, sino del model que hi ha actualment, que com he llegit per aquest post, fa temps que ha funcionat aixi. Almillor es hora de canviar no creieu?? I si els polítics volen 'crear empleo', lo lògic és que treguin més places de funcionari.
P.D.: Escric aquest post després d'un matÍ durillo d'entreno (course navette i companyia...) i estar unes hores estudiant a la biblio, posSiblement ha influenciat en la opiniÓ que tinc del tema voluntaris XD.
Salutacions companys/es!
Ricky crec que has entrenat massa i et falta sucre a la sang.......... al meu veure després de llegir el teu comentari és que desvarieges una mica del tema que tractavem, i crec que tens mal entes que els voluntaris ocupin places que són de professional..........cada cosa te les seves plaçes independentment de l'altre..........
Tu tries ser bomber funcionari, tu tries gastar temps, diners, esforç i tot el que bulguis. Si vols ser bomber ja saps el que hi ha, si no, ves un parc de voluntaris i espera plaça allà.
Ningú treu la plaça a ningú.
i els voluntis que van a cobrir parcs de funcionaris quan no es cobreixen minims per falta de personal, aixo també en dieu unitat del cos, o ser uns esquirols fen uns calerons a costa dels funcionaris.
perque als politics i comandamnets els hi salveu el cul per uns miserables euros. aixo no ho dieu,
Desde luego voluntari-Palau... el que no quiere ver, no ve!.
Cuando se dice que "quitan la plaza a un profesional" es evidente que no va el voluntario y se queda con una de las 196 plazas de gene (vamos, creo que esto todos lo tenemos claro) , a lo que nos estamos refiriendo es a que las n plazas anuales que salgan de voluntario deberían ser de profesionales y paulatinamente aumentar las plazas profesionales hasta suplir el 100% de las necesidades según la población.
A partir de ese momento, cuando se cubra el 100%, mejorar el servicio con la inestimable ayuda y labor de los voluntarios para subir al 110% o 120% y ofrecer un servicio de mayor calidad (mas prevención por y menos extinción, por ejemplo...).
Pero nunca bajar del ese 100% de necesidades cubiertas por profesionales.