Benvingut, Convidat/da
Nom d'usuari: Contrasenya: Recordar contrasenya

TEMA:

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68981

• Marcosman
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Missatges: 246
  • Gràcies rebudes: 33
La del factor k? Perque?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68982

La de la Palanca només una resposta defineix les palànques de segon gènere, pel que la veig totalment correcte.

Si una de les opcions fos que té fulcre, força i resistència tampoc la diferenciaria de les altres dues. De veritat que no veig el problema.

El pilar per definició és un element vertical, pel que independentment del material suporta millor esforços de compresió tot i que treballi a tracció.

Sobre els àcids, desconec el tema de la solució aquosa ara mateix, però les altres 3 respostes són clarament incorrectes, tinc la sensació que qualsevol persona que conegués el triflorur de brom té el nivell de química suficient per a reconèixer les 3 totalment incorrectes de la pregunta.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68983

Palanca.
Una de les respostes és vàlida tant per primer com segon gènere.
Només hi havia una resposta 100% vàlida.
El següent(s) usuari(s) van donar les gràcies: zizou

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68984

Bones!

Copio impugnació de preguntes 54 i 61 del model A per qui vulgui remétre-les a través de petició genèrica.

Exposo

Impugnació pregunta convocatòria 81/19.2 Bomber escala bàsica del Cos de Bombers. Pregunta 61, Examen model A.

Assumpte

Segons indica la font oficial de la Generalitat a través del diccionari de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya al link següent: www.icgc.cat/Ciutada/Informa-t/Diccionaris/Projeccio-conforme
"Projecció conforme.
Projecció cartogràfica dotada de la qualitat de conformitat, de manera que conserva constants les formes en el mapa, amb els mateixos valors angulars que els mesurats en el corresponent territori representat"

Sol·licito

Que es pugui tenir en compte l'anul·lació de la resposta i substituir-la per la corresponent de reserva, donat que la pregunta enuncia dos possibles respostes correctes (angles i formes)

Exposo
Impugnació pregunta convocatòria 81/19.2 Bomber escala bàsica del Cos de Bombers. Pregunta 54, Examen model A.
Assumpte
La instrucció ITC-BT-13 del Reglament electrotècnic de baixa tensió, que tracta les instal·lacions d'enllaç i més concretament la CGP i la CPM indica el següent:
2.Cajas de Protección y medida (CPM)
[...] podrá simplificarse la instalación colocando en un
único elemento, la caja general de protección y el equipo de medida; dicho elemento
se denominará caja de protección y medida.

Tal i com especifica, en vivendes d'un o dos usuaris, la CPM contindrà la CGP i l'equip de mesura.

Sol·licito
Que es pugui tenir en compte l'anul·lació de la resposta i substituïr-la per la corresponent de reserva, donat que l'enunciat indica que NO tenim accés a la CPM, i la resposta que es dóna per vàlida és la CGP, éssent aquest últim un element contingut dins del primer, i per conseqüent, al que tampoc hi tindríem accés. Altrament, en edificis plurivivenda no s'implementa CPM.

Si algú té coneixements tècnics per redactar la impugnació de la pregunta 32A (cargol i pas de rosca) i la 5A (massatg cardíac al nadó) benvingudes siguin!

Salut!

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68985

A la pregunta del cargol de banc, la fòrmula és la següent:

R=2*3,14*r*F/p

On r és la longitud de la maneta (en m), F la força exercida i p el pas de rosca (en m)

Ergo no necessites el diàmetre per calcular la R. Per internet la trobareu més ben explicada.

Salut

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68986

Jo veig que pengen per un fil les següents:

- La de la pressió d'un dipòsit de 10 m al 60%... Si no tenim la densitat o el tipus de liquid no es pot calcular la pressió. Tan incorrecte és 0,6 mca com 0,06 Mpa
- La d'electricitat, per on podríem desconnectar...El REBT diu que en els casos en què tenim la CPM, la CGP hi va dins. Per tant, si no tenim accés a la CPM, no es pot tenir accés a la CGP.
- La del nadó, a l'ERC (almenys en la versió en anglès) en cap lloc diu que ha de ser el terç inferior de l'estèrnum, sinó la part per sota de la meitat. El que sí que diu és que has de comprimir un terç del pi. El terç inferior de l'estèrnum coincideix amb el centre del torax
- La redacció perque fos funcionari de carrera: "en virtut de nomenament i sota el principi de carrera, mitjançant relació professional sotmesa al dret públic". Hauria de ser mitjançant relació estatutària...
- La de la llei que posa Llei 4/1994, de 20 de maig en comptes de Llei 4/1997, de 20 de maig.
- Que és el cantell d'una biga de secció rectangular? Jo entenc que l'alçada de la secció és el gruix, i no el cantell. El cantell és una àrea i no una distància

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68987

Segons l'idescat, la costa medeix una miiiiiica diferent.....

www.idescat.cat/pub/?id=aec&n=201

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68988

• Marcosman
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member

danimv87 va escriure: Jo veig que pengen per un fil les següents:
Jo la del cantell la veig com tu..
- La de la pressió d'un dipòsit de 10 m al 60%... Si no tenim la densitat o el tipus de liquid no es pot calcular la pressió. Tan incorrecte és 0,6 mca com 0,06 Mpa
- La d'electricitat, per on podríem desconnectar...El REBT diu que en els casos en què tenim la CPM, la CGP hi va dins. Per tant, si no tenim accés a la CPM, no es pot tenir accés a la CGP.
- La del nadó, a l'ERC (almenys en la versió en anglès) en cap lloc diu que ha de ser el terç inferior de l'estèrnum, sinó la part per sota de la meitat. El que sí que diu és que has de comprimir un terç del pi. El terç inferior de l'estèrnum coincideix amb el centre del torax
- La redacció perque fos funcionari de carrera: "en virtut de nomenament i sota el principi de carrera, mitjançant relació professional sotmesa al dret públic". Hauria de ser mitjançant relació estatutària...
- La de la llei que posa Llei 4/1994, de 20 de maig en comptes de Llei 4/1997, de 20 de maig.
- Que és el cantell d'una biga de secció rectangular? Jo entenc que l'alçada de la secció és el gruix, i no el cantell. El cantell és una àrea i no una distància

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68989

• Marcosman
  • Fora de línea
  • Elite Member
  • Elite Member
Jo la del cantell la veig com tu, i aquesta
Pregunta no s'ha comentar massa...

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68990

Respecte la biga: "La dimensió vertical s'anomena ^cantell^"

Font: www.termcat.cat/oc/diccionaris-en-linia/240/fitxa/MzU2NDM3Mg==

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68991

La pregunta 49 del model A (sobre els àcids) cap és correcte. Hi han varis acids que a la seva estructura no tenen hidrogens!

Si aixó es cert a la resposta fica que han de tenir necessàriament En la seva estructura hidrogens

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68992

• ANYS I PANYS
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 52
  • Gràcies rebudes: 13
Seguint el fil:
- la de la costa en fonts oficials (territori Gencat) en apartat configuració litoral, específica clarament 580km de costa, literalment així que és una font també oficial on apareix aquesta mateixa dada, en molts llocs no coincidirà però aquesta font també es de la Generalitat.
- sobre las palanques una resposta és la més correcta, només una. Tampoc la veig impugnable.
- sobre els àcids tampoc la veig impugnable, doncs fica clarament "si has de fer dissolució aquosa han de tenir H" totalment cert.
Sí que són impugnables: (en el meu parer, sense buscar conflicte, doncs dos de les anteriors les tinc incorrectes)
- ERC: és clar, no específica enlloc terç inferior.
-cotxe híbrid: no veig cap resposta més correcta que altres, híbrid, com bé s'ha dit equival a dos tipus de tecnologies)
-la de projecció conforme, és claríssima formes-angles (i també la tinc bé, però al contestar-la veia que no s'aguantava per enlloc)
-la pressió del dipòsit, no es pot suposar que sabem el liquid, per tant, no sabem densitat. (La tinc correcta també, però toca crec sé justos)
-electricitat: CPM, per tant, no es pot tenir accés a la CGP.
I aquesta si que escombro cap a casa:
- llei de Dalton, també era una resposta certa doncs evidentment a part de pressions es tenen en compte els mols: "Ley de Dalton: " La suma de las presiones parciales de cada gas es igual a la presión total de la mezcla de gases".Sea una mezcla de moles de gases. Se puede calcular la presión total con la ecuación (suma parcial gasos, no se'm copia la fórmula)
Otra forma de expresar la ley de Dalton, de gran utilidad en la resolución de problemas es: (fórmula on es tenen en compte els mols), donde es la presión parcial del gas i, es la fracción molar del gas i en la mezcla de gases y P es la presión total. (Adjunto font: es.m.wikipedia.org/wiki/Ley_de_las_presiones_parciales)
Així anem ordenant tot el que va sortint.
Gràcies a tots i és trist que cada any estiguem així.

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68993

És correcte que aplicant aquesta formula pots calcular la resistencia, però ells donen com a bona la respota bona 12560N i a mi em surt 1256N. No se si és aixi o hi ha quelcom que se m'escapa. Com ho veieu?

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68994

Resa va escriure: A la pregunta del cargol de banc, la fòrmula és la següent:

R=2*3,14*r*F/p

On r és la longitud de la maneta (en m), F la força exercida i p el pas de rosca (en m)

Ergo no necessites el diàmetre per calcular la R. Per internet la trobareu més ben explicada.

Salut

És correcte que aplicant aquesta formula pots calcular la resistencia, però ells donen com a bona la respota bona 12560N i a mi em surt 1256N. No se si és aixi o hi ha quelcom que se m'escapa. Com ho veieu?

Impugnacions 19.2 fa 5 anys 10 mesos #68995

• bomber1942
  • Fora de línea
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Missatges: 49
  • Gràcies rebudes: 17
La llei 4/1994 i no 4/1997

La de la pressio esta clar que si no s'especifica que es aigua la densitat pot variar...per tant es tan impugnable com la de la llei... pot ser obvi que es aigua pero els enunciats han de ser clars

Les compresions dels bebes (son meitat inferior tal i com especifica les guies ERC per lactants. Terç inferior es per a nens en general, pero considerant que diu bebe es clar l'error.)

La costa catalana hi ha diferenrs fonts oficials que donen dades diverses (en tot cas hagues estat oportu indicar si la distancia era horitzontal o real tambe)

La del cargol em va sorprendre, tot i aixi amb al formula en ma no el cuadra.. algu que en domini
podria corroborar el resultat a partir de la formula, a mi em surt com a bona un altre resposta...

La del CGP esta feta com el cul...pero no hi ha necessitat que estigui a dins, personalment se que hi ha cases que esta separat..hi ha mil maneres de fer la pregunta pero shauria de mirar el reglament..

La dels angles shauria de veure algo oficial pero la majoria de info que veig fan enfasi mencionant els angles...hi ha pocs que diguin formes.

La dels híbrids shauria d'haver especificat que feia referencia a un hibrid electric ja que el terme hibrid no fa referencia esxclusivament a motors electrics, hi ha diferents vehicles hibrids que no porten motor electric.

Temps de càrrega de la pàgina: 0.301 segons
Gràcies a Fòrum Kunena